Dział "The Nest" odpowiada za rozwój i badania nad nowymi produktami marki, a to oznacza, że w nowej linii produktów NSW odnajdziemy najbardziej zaawansowane technicznie rozwiązania ze wszystkich produktów Zippa. Po prezentacji modelu 808 NSW przed kilkoma miesiącami, producent wprowadził do oferty model 404 NSW w wersji pod oponę, czyli najnowszą wersję swojego najpopularniejszego zestawu kół, która w gamie Zippa umiejscowiona zostanie powyżej wersji Firecrest.
Nowy kształt obręczy 404 NSW w początkowej fazie opracowywany był wirtualnie, przy użyciu komputerowej metody zwanej CFD, a następnie w tunelu aerodynamicznym, gdzie udoskonalano aerodynamiczne właściwości tego zestawu. Producent z Indianapolis starał się przede wszystkim zmniejszyć siły działające przy bocznym wietrze i jak twierdzi zadanie udało się wykonać celująco - wartość tego parametru uległa zmniejszeniu aż o 34% względem obręczy 404 Firecrest. Poprawa tego parametru możliwa była częściowo dzięki nowemu wzorowi oczkowań (tzw. dimples), z których słynne są koła Zippa. Nowy wzór o nazwie ABLC Sawtooth lepiej radzi z turbulencjami powietrza przy prędkościach powyżej 32 km/h. Obręcze otrzymały ponadto grafiki dodawane bezpośrednio na powierzchnię obręczy bez użycia naklejek, co dodatkowo wpływa na funkcjonowanie oczkowań. Producent zastosował podobnie jak w modelu 808 NSW powierzchnię do hamowania obręczy Showstopper wyposażoną w węglik krzemu, która zdaniem producenta jest lepsza od niektórych aluminiowych obręczy. Wyróżnia się przy tym zachowaniem właściwości w deszczu, a także na bardzo długich i mocnych zjazdach.
Zestaw 404 NSW otrzymał nowe piasty Cognition, które także wprowadzone zostały po raz pierwszy w modelu 808 NSW. Piasty te zostały pod wieloma względami udoskonalone w stosunku do starszych modeli kół. Ich kształt korpusów zaprojektowano nie tylko pod kątem aerodynamiki, lecz uwzględniono również lepsze rozłożenie sił działających na łożyska, co przekłada się nie tylko na ich mniejsze zużycie, ale także niższe opory toczenia. Z kolei specjalna konstrukcja tylnej piasty zapobiega stawianiu oporu przez nie załączony bębenek podczas jazdy bez pedałowania. Waga przedniej piasty określona została na 110 g, natomiast tylna ważyć ma 225 g. Jako szprychy wykorzystano Sapim CX-Ray.
Przednie koło waży 705 g, tylne 850 g (cały zestaw 1555 g). Komplet 404 NSW wyceniony został na rynku europejskim na 2800 Euro, a w zestawie otrzymamy tytanowe zaciski przedłużki do wentyli, torby na koła, klocki hamulcowe, dętki oraz opaski na obręcze. Koła w sprzedaży powinny pojawić się na początku marca.
Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl