Trailowy Felt Decree

Drukuj

Nowa propozycja amerykańskiej marki to trailowa platforma oparta o koła w rozmiarze 27,5" i 140 mm skoku, dzięki zawieszeniu FAST. Felt zapowiada, że nowa konstrukcja wyróżnia się wysoką sztywnością i niską masą, więc warto bliżej przyjrzeć się nowemu Decree.

Zadaniem nowego Decree jest uzupełnienie gamy produktów MTB Felta i wypełnienie istniejącej luki pomiędzy 29-calowym Virtue o skoku 130 mm, a opartym o koła 650B Compulsion ze skokiem równym 160 mm. Decree ma być lekki i sztywny, wyróżniać się charakterystyką podczas podjeżdżania zbliżoną do maszyn XC i równie wybornie zjeżdżać. To sporo obietnic. Co więc takiego Felt uczynił, by je spełnić?

 
 

Zacznijmy od podstawy konstrukcji, czyli geometrii ramy. Zgodnie z trendem obowiązującym w tego typu maszynach znaleźć możemy tutaj "długą" i "płaską" geometrię - rura czołowa ustawiona jest pod kątem 67 stopni, a rura podsiodłowa pod kątem 73,2 stopnia. Długość rur łańcuchowych to 431 mm, a opuszczenie osi suport, czyli tzw. "bb drop" wyniósł 12 mm. Różnicę w stosunku do konkurencyjnych konstrukcji tego typu stanowi jednak zawieszenie FAST. W miejsce stosowanego przez Felta zawieszenia Equilink w rowerach o większym skoku, tutaj użyto Felt Active Stay Technology, czyli w skrócie wspomniany FAST, które poznać mogliśmy już w 29erze Edict. Pivot przy osi tylnego koła został zlikwidowany, a jego miejsce zastąpione zostało poprzez ugięcie w tylnym widelcu. Zawieszenie swoją neutralną pozycję posiada przy 30% ugięcia, czyli tzw. "sag", co oznacza, że podczas jazdy po płaskim terenie karbonowe rurki tylnego widelca nie będą się odginać. Takie rozwiązanie zdaniem Felta poprawia efektywność pedałowania, wrażliwość na niewielkie nierówności, a jednocześnie brak pivota upraszcza i odchudza całą konstrukcję, dzięki czemu udało się uzyskać rewelacyjną wagę ramy, która w wraz z tłumikiem ważyć ma 2100 g w topowej odmianie.

Decree otrzymał całkowite wewnętrzne prowadzenie pancerzy zgodne z Di2, rurę sterową ControlHead oraz oś tylną w standardzie Syntace 142x12 mm. Konstrukcja wykonywana będzie z kilku wersjach. Trzy odmiany karbonowe uzupełnione zostały o jedną z aluminiowym głównym trójkątem i karbonowym tyłem. Topowa karbonowa wersja FRD powstaje z włókien UHC Ultimate + TeXtreme®, tańszy model Decree 1 z UHC Advanced + TeXtreme®, a najtańsza karbonowa specyfikacja Decree 3 z UHC Performance. W aluminiowym Decree 30 zastosowano stop 6061 i tylny trójkąt z włókien UHC Performance.

 
 

Topowa konfiguracja FRD ważyć będzie 11,17 kg, dzięki zastosowaniu bardzo lekkich komponentów, takich jak SRAM XX1, widelca RockShox Pike RCT3 oraz tłumika RockShox Monarch Plus RC3. W Decree 1 zastosowano taki sam tłumik, widelec to RockShox Pike RC, a grupa osprzętu SRAM X01. Decree FRD na rynku amerykańskim posiada oficjalną cenę określoną na 9999 USD, z kolei Decree 1 cięższy jedynie o niecałe 500 g jest znacznie tańszy i kosztuje 6499 USD.

 
 

W Decree 3 zastosowano napęd Shimano XT, widelec RockShox Pike RC i tłumik RockShox Monarch RT3. Ta specyfikacja kosztuje 4499 USD, a jej waga to 12,33 kg. Aluminiowy Decree 30 wyceniony został na 3499 USD. W tym modelu znajdziemy widelec RockShox Revelation RL Solo Air, tłumik RockShox Monarch RT i osprzęt Shimano Deore połączony z tylną przerzutką XT. Dostępne będą również dwie ramy, które w zależności od karbonu: UHC Ultimate + TeXtreme® lub UHC Advanced + TeXtreme® kosztować będą odpowiednio 3999 USD oraz 2999 USD.

Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl