Trailowy Felt Decree

Drukuj

Nowa propozycja amerykańskiej marki to trailowa platforma oparta o koła w rozmiarze 27,5" i 140 mm skoku, dzięki zawieszeniu FAST. Felt zapowiada, że nowa konstrukcja wyróżnia się wysoką sztywnością i niską masą, więc warto bliżej przyjrzeć się nowemu Decree.

Zadaniem nowego Decree jest uzupełnienie gamy produktów MTB Felta i wypełnienie istniejącej luki pomiędzy 29-calowym Virtue o skoku 130 mm, a opartym o koła 650B Compulsion ze skokiem równym 160 mm. Decree ma być lekki i sztywny, wyróżniać się charakterystyką podczas podjeżdżania zbliżoną do maszyn XC i równie wybornie zjeżdżać. To sporo obietnic. Co więc takiego Felt uczynił, by je spełnić?

Decree 1Felt
Decree 1Felt

Zacznijmy od podstawy konstrukcji, czyli geometrii ramy. Zgodnie z trendem obowiązującym w tego typu maszynach znaleźć możemy tutaj "długą" i "płaską" geometrię - rura czołowa ustawiona jest pod kątem 67 stopni, a rura podsiodłowa pod kątem 73,2 stopnia. Długość rur łańcuchowych to 431 mm, a opuszczenie osi suport, czyli tzw. "bb drop" wyniósł 12 mm. Różnicę w stosunku do konkurencyjnych konstrukcji tego typu stanowi jednak zawieszenie FAST. W miejsce stosowanego przez Felta zawieszenia Equilink w rowerach o większym skoku, tutaj użyto Felt Active Stay Technology, czyli w skrócie wspomniany FAST, które poznać mogliśmy już w 29erze Edict. Pivot przy osi tylnego koła został zlikwidowany, a jego miejsce zastąpione zostało poprzez ugięcie w tylnym widelcu. Zawieszenie swoją neutralną pozycję posiada przy 30% ugięcia, czyli tzw. "sag", co oznacza, że podczas jazdy po płaskim terenie karbonowe rurki tylnego widelca nie będą się odginać. Takie rozwiązanie zdaniem Felta poprawia efektywność pedałowania, wrażliwość na niewielkie nierówności, a jednocześnie brak pivota upraszcza i odchudza całą konstrukcję, dzięki czemu udało się uzyskać rewelacyjną wagę ramy, która w wraz z tłumikiem ważyć ma 2100 g w topowej odmianie.

Decree otrzymał całkowite wewnętrzne prowadzenie pancerzy zgodne z Di2, rurę sterową ControlHead oraz oś tylną w standardzie Syntace 142x12 mm. Konstrukcja wykonywana będzie z kilku wersjach. Trzy odmiany karbonowe uzupełnione zostały o jedną z aluminiowym głównym trójkątem i karbonowym tyłem. Topowa karbonowa wersja FRD powstaje z włókien UHC Ultimate + TeXtreme®, tańszy model Decree 1 z UHC Advanced + TeXtreme®, a najtańsza karbonowa specyfikacja Decree 3 z UHC Performance. W aluminiowym Decree 30 zastosowano stop 6061 i tylny trójkąt z włókien UHC Performance.

Decree FRDFelt
Decree 1Felt

Topowa konfiguracja FRD ważyć będzie 11,17 kg, dzięki zastosowaniu bardzo lekkich komponentów, takich jak SRAM XX1, widelca RockShox Pike RCT3 oraz tłumika RockShox Monarch Plus RC3. W Decree 1 zastosowano taki sam tłumik, widelec to RockShox Pike RC, a grupa osprzętu SRAM X01. Decree FRD na rynku amerykańskim posiada oficjalną cenę określoną na 9999 USD, z kolei Decree 1 cięższy jedynie o niecałe 500 g jest znacznie tańszy i kosztuje 6499 USD.

Decree 3Felt
Decree 30Felt

W Decree 3 zastosowano napęd Shimano XT, widelec RockShox Pike RC i tłumik RockShox Monarch RT3. Ta specyfikacja kosztuje 4499 USD, a jej waga to 12,33 kg. Aluminiowy Decree 30 wyceniony został na 3499 USD. W tym modelu znajdziemy widelec RockShox Revelation RL Solo Air, tłumik RockShox Monarch RT i osprzęt Shimano Deore połączony z tylną przerzutką XT. Dostępne będą również dwie ramy, które w zależności od karbonu: UHC Ultimate + TeXtreme® lub UHC Advanced + TeXtreme® kosztować będą odpowiednio 3999 USD oraz 2999 USD.

Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj