Odświeżony Ridley Ignite - wersja CSL

Drukuj

Przeznaczona do XC konstrukcja o nazwie Ignite od belgijskiego producenta doczekała się nowej, udoskonalonej wersji oznaczonej skrótem CSL. Zmiany nie są może rewolucyjne, ale na pewno poprawiły tę udaną konstrukcję.

Ignite CSL 9.0Ridley

Karbonowy Ignite w wersji CSL bazuje na standardowej odmianie tej ramy, jednak wprowadzone modyfikacje pozwoliły uzyskać bardziej zaawansowaną technicznie konstrukcję. Najważniejsza zmiana to zastosowane włókna - materiał 24T z podstawowej wersji zmieniony został na bardziej zaawansowany 30T UD, który pozwolił na zmniejszenie masy oraz zwiększenie sztywności konstrukcji. Również większą sztywność i jednocześnie lepsze prowadzenie udało się uzyskać dzięki dodaniu osi sztywnej z tyłu. Konstrukcja posiada ponadto mocowanie hamulca post mount zlokalizowane na rurze łańcuchowej, a większość założeń konstrukcyjnych, takich jak chociażby suport w standardzie Pressfit 30, zostało zachowanych względem tańszej odmiany Ignite. Warto ponadto wspomnieć, że w ramie zastosowano: wewnętrzne prowadzenie pancerzy dla przerzutek zgodne z systemem Di2, technologię Stable Core Concept, czyli rury łańcuchowe o prostokątnym przekroju w celu zwiększenia sztywności, a także specjalnie spłaszczone rury tylnego widelca, które delikatnie poprawią tłumienie drgań. 

Ignite CSL dostępny będzie w wersji 27,5 oraz 29 cali. Wersja z mniejszym rozmiarem koła występować będzie wyłącznie w rozmiarach S i M, natomiast większy w M, L i XL. Topowy Ignite CSL w wersji 9.0/7.0 otrzyma grupę SRAM XX1 i widelec RockShox RS1 kosztować ma 6500 Euro, a jego waga wyniesie 9,8 kg. W cenie 4600 Euro nabędziemy odmianę 9.1/7.1, w którym znajdziemy osprzęt Shimano XTR 1x. Najtańszą konfiguracją na tej ramie będzie wersja 9.2/7, w której znalazła się grupa Shimano XT. Jej cena to 3200 Euro. Na kwotę 400 Euro wyceniono możliwość zakupu ramy poprzez program Ridley Custom, który pozwala na indywidualny dobór lakieru ramy.

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj