Odświeżony Ridley Ignite - wersja CSL

Drukuj

Przeznaczona do XC konstrukcja o nazwie Ignite od belgijskiego producenta doczekała się nowej, udoskonalonej wersji oznaczonej skrótem CSL. Zmiany nie są może rewolucyjne, ale na pewno poprawiły tę udaną konstrukcję.

 

Karbonowy Ignite w wersji CSL bazuje na standardowej odmianie tej ramy, jednak wprowadzone modyfikacje pozwoliły uzyskać bardziej zaawansowaną technicznie konstrukcję. Najważniejsza zmiana to zastosowane włókna - materiał 24T z podstawowej wersji zmieniony został na bardziej zaawansowany 30T UD, który pozwolił na zmniejszenie masy oraz zwiększenie sztywności konstrukcji. Również większą sztywność i jednocześnie lepsze prowadzenie udało się uzyskać dzięki dodaniu osi sztywnej z tyłu. Konstrukcja posiada ponadto mocowanie hamulca post mount zlokalizowane na rurze łańcuchowej, a większość założeń konstrukcyjnych, takich jak chociażby suport w standardzie Pressfit 30, zostało zachowanych względem tańszej odmiany Ignite. Warto ponadto wspomnieć, że w ramie zastosowano: wewnętrzne prowadzenie pancerzy dla przerzutek zgodne z systemem Di2, technologię Stable Core Concept, czyli rury łańcuchowe o prostokątnym przekroju w celu zwiększenia sztywności, a także specjalnie spłaszczone rury tylnego widelca, które delikatnie poprawią tłumienie drgań. 

 

 

Ignite CSL dostępny będzie w wersji 27,5 oraz 29 cali. Wersja z mniejszym rozmiarem koła występować będzie wyłącznie w rozmiarach S i M, natomiast większy w M, L i XL. Topowy Ignite CSL w wersji 9.0/7.0 otrzyma grupę SRAM XX1 i widelec RockShox RS1 kosztować ma 6500 Euro, a jego waga wyniesie 9,8 kg. W cenie 4600 Euro nabędziemy odmianę 9.1/7.1, w którym znajdziemy osprzęt Shimano XTR 1x. Najtańszą konfiguracją na tej ramie będzie wersja 9.2/7, w której znalazła się grupa Shimano XT. Jej cena to 3200 Euro. Na kwotę 400 Euro wyceniono możliwość zakupu ramy poprzez program Ridley Custom, który pozwala na indywidualny dobór lakieru ramy.