Zalety bezdętkowego systemu Tubeless w rowerach szosowych są niepodważalne, zwłaszcza w porównaniu do klasycznego rozwiązania składającego się z opony i dętki. Tubeless pozwala na osiągnięcie niższych oporów toczenia ze względu na brak tarcia pomiędzy dętką, a oponą. Kolejna zaleta to możliwość jazdy na niższym ciśnieniu, co sprzyja komfortowi, a także lepsza odporność na przebicia - brak "snake bite'ów" oraz możliwość załatania uszkodzenia przez uszczelniacz.
W celu stworzenia opony Pro One w Schwalbe zasięgnięto po najnowsze technologie i materiały. Przykładem może być oplot MicroSkin, który potrafi jednocześnie zapewnić wysoką odporność na przecięcia, jak i znakomicie uszczelnia oponę. W efekcie udało się uzyskać oponę o masie 235 g (w rozmiarze 23 mm), co oznacza, że jest aż o 70g lżejsza od poprzedniego szosowego modelu Tubeless od Schwalbe - One, który w tym rozmiarze ważył 305 g. Jednocześnie zmniejszyły się opory toczenia, o całe 10% względem One. Nowy model opony tubeless odznacza się przy tym znacznie mniejszymi oporami w porównaniu do konstrukcji klasycznych o podobnych właściwościach - tutaj różnice sięgają nawet kilkudziesięciu procent. Opona Pro One dostępna będzie w rozmiarze 28 cali o szerokościach: 23 (235 g), 25 (255 g) oraz 28 (275 g), a także w specyficznym rozmiarze 20" dla velomobili. Cena Pro One nie została jeszcze ujawniona. Przy okazji premiery topowego modelu szosowego, Schwalbe pokazało również kilka innych, ciekawych modeli opon zgodnych z Tubeless.
Dystrybutor: www.unibike.pl