Wprowadzony w zeszłym roku kształt obręczy Firestrike w kołach Zipp przysłużył się głównie poprawie prowadzenia roweru. Obręcz została poszerzona względem poprzedniej Firecrest, co ułatwia deformację opony w trakcie pokonywania zakrętu i w konsekwencji zwiększa przyczepność. Wyniki aerodynamiki, zdaniem Zippa, pozostały na niemal identycznym poziomie. Obręcz Firestrike oznacza też inną, istotną nowinkę - nową powierzchnię do hamowania, na której znalazł się węglik krzemu oraz drobne rowki odprowadzające wodę. Rozwiązania te zdaniem inżynierów znacząco wpłynęły na poprawę hamowania, szczególnie w deszczowych warunkach pogodowych. Przy okazji poprawy obręczy Zipp zdecydował się też na odświeżenie piast - generacja 88/188 v10 jest lżejsza, ma fabrycznie wyregulowane łożyka i podobno wykazuje się większą niezawodnością w stosunku do poprzedniej konstrukcji.
Wprowadzona właśnie wersja pod szytki dodatkowo wzbogaciła się o nową technologię o nazwie Carbon Shield. Ten nowy sposób formowania włókien węglowych pozwolił na uzyskanie lżejszej, ale przy tym i mocniejszej obręczy, co podobno w ostatnich sezonach sprawdzili zawodowcy w trakcie startów w klasykach z fragmentami poprowadzonymi po kocich łbach. Suma summarum po tych zmianach producentowi udało się uzyskać wagę wersji pod szytki równą 1395 g, przy obręczy o wysokości równej 58 mm. Zestaw kosztować będzie 3200 Euro na rynku europejskim, a w komplecie otrzymamy: tytanowe zaciski, przedłużki wentyli, torby na koła oraz klocki hamulcowe Zipp Platinum Pro.
Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl