Odświeżone koła Bontragera

Drukuj

Bontrager postanowił odświeżyć swoją linię karbonowych kół szosowych Aeolus D3. Nowe modele są lżejsze, bardziej aerodynamiczne, a przy tym kompatybilne z technologią Tubeless. Pojawiły się także wersje przeznaczone pod hamulce tarczowe.

 
 

Zmiana obręczy dotyczy wyłącznie wersji pod opony, modele pod szytki pozostaną niezmienione względem poprzedniego roku. Główna różnica w nowych kołach to zmieniony profil obręczy D3, który znacznie zyskał na szerokości i obecnie będzie on miał 19,5 mm wewnętrznej szerokości i 27 mm na zewnątrz. Zdaniem Bontragera zmiana ta wpłynęła na znaczną poprawę stabilności przy bocznych podmuchach powietrza oraz zmniejszenie oporów powietrza. Pomimo zwiększenia rozmiarów obręczy producentowi udało się obniżyć masę zestawów - różnice wagowe wynoszą nawet 110 g względem starszych wersji kół. Do oferty dołączyły ponadto modele Disc przeznaczone pod hamulce tarczowe, które dostępne będą zarówno w wersji pod szytki, jak i opony. Wersje 7 i 9, z wyższymi obręczami, nie będą jednak występować w tej odmianie. Warto wspomnieć, że na modelach Aeolus ścigają się między innymi zawodnicy z ekipy Trek Factory Racing z Fabianem Cancellarą na czele oraz nasza krajowa ekipa kontynentalna ActiveJet Team.

Koła oparte są o piasty Bontragera zbudowane w oparciu o wnętrzności z DT Swiss, a cały proces produkcji kół oraz ich projektowania odbywa się w fabryce w Waterloo, w stanie Wisconsin w USA. Nowe obręcze otrzymały system TLR, a więc TubeLess Ready, co oznacza, że są kompatybilne z oponami bezdętkowymi.  Poniżej znajduje się pełna lista nowych modeli oraz wagi zestawów:

  • Aeolus 3 Disc szytki – 1260 g

  • Aeolus 3 Disc opony – 1454g

  • Aeolus 3 opony – 1348 g

  • Aeolus 5 Disc opony – 1558 g

  • Aeolus 5 Disc szytki - 1295 g

  • Aeolus 5 opony – 1440 g

  • Aeolus 7 opony – 1610 g

  • Aeolus 9 opony – 1,812g

 

Dystrybutor: www.bontrager.com