Commencal Meta V4

Drukuj

Contact Point V4 to nowy system zawieszenia, który znajdzie się w kolejnej generacji rowerów z serii Meta. Producent z Andory stworzył go, by uprościć konstrukcję oraz obniżyć masę ramy.

META AM V4
META AM V4

Nowe zawieszenie V4 opiera się na poruszanym poprzez tylny widelec łączniku "rocker link", który łączy tylny trójkąt z amortyzatorem. Tłumik zamontowany został równolegle do rury górnej, w specjalnie wydrążonej i wzmocnionej przestrzeni w jej dolnej części. Nowa konstrukcja wykazywać ma się czułością na małe nierówności, przy jednocześnie wysokiej efektywności pedałowania w pozycji wstępnego ugięcia. Mająca wielu fanów charakterystyka zawieszenia generacji V3 została więc udoskonalona i wygląda na to, że dzięki poprawkom, przyszłoroczna kolekcja ma szansę jeszcze bardziej zyskać na popularności.

META AM V4
META TRAIL V4

Rama modelu Meta dalej powstawać będzie z cieniowanego aluminium, materiału którego wielkim fanem jest założyciel marki, Max Commencal. Stop z jakiego wykonywana jest rama to to 6066, z kolei zawiasy, które otrzymały powiększone i uszczelnione łożyska, powstają ze stopu aluminium 7075.

Meta V4 dostępna będzie w dwóch odmianach: Trail ze skokiem 120 mm oraz AM, w której skok jest powiększony do 150 mm. Waga modelu AM to równe 3 kg bez tłumika, Trail będzie o 100 g lżejszy. Producent zastosował suport BB92 oraz haki 142x12. W obydwu wersjach odnajdziemy wewnętrznie poprowadzone pancerze przerzutkowe oraz do sztycy typu drop, a także tylny hamulec w systemie post-mount. Wersja AM otrzyma ponadto mocowania ISCG-05 oraz mniej agresywną geometrię z rurą czołową o kącie 66 stopni.

Ceny za Meta V4 AM rozpoczynają się od 1999 Euro za wersję Essential z grupą SRAM X7 i widelcem Marzocchi 350 R. Topowa odmiana Race w cenie 3299 Euro wyposażona zostanie w widelec RockShox Pike RCT3 Solo Air oraz Monarch RT3 i grupę SRAM X1. Wersja Trail będzie miała bardzo zbliżone ceny.

Info: www.commencal-store.com

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj