Nowe zawieszenie V4 opiera się na poruszanym poprzez tylny widelec łączniku "rocker link", który łączy tylny trójkąt z amortyzatorem. Tłumik zamontowany został równolegle do rury górnej, w specjalnie wydrążonej i wzmocnionej przestrzeni w jej dolnej części. Nowa konstrukcja wykazywać ma się czułością na małe nierówności, przy jednocześnie wysokiej efektywności pedałowania w pozycji wstępnego ugięcia. Mająca wielu fanów charakterystyka zawieszenia generacji V3 została więc udoskonalona i wygląda na to, że dzięki poprawkom, przyszłoroczna kolekcja ma szansę jeszcze bardziej zyskać na popularności.
Rama modelu Meta dalej powstawać będzie z cieniowanego aluminium, materiału którego wielkim fanem jest założyciel marki, Max Commencal. Stop z jakiego wykonywana jest rama to to 6066, z kolei zawiasy, które otrzymały powiększone i uszczelnione łożyska, powstają ze stopu aluminium 7075.
Meta V4 dostępna będzie w dwóch odmianach: Trail ze skokiem 120 mm oraz AM, w której skok jest powiększony do 150 mm. Waga modelu AM to równe 3 kg bez tłumika, Trail będzie o 100 g lżejszy. Producent zastosował suport BB92 oraz haki 142x12. W obydwu wersjach odnajdziemy wewnętrznie poprowadzone pancerze przerzutkowe oraz do sztycy typu drop, a także tylny hamulec w systemie post-mount. Wersja AM otrzyma ponadto mocowania ISCG-05 oraz mniej agresywną geometrię z rurą czołową o kącie 66 stopni.
Ceny za Meta V4 AM rozpoczynają się od 1999 Euro za wersję Essential z grupą SRAM X7 i widelcem Marzocchi 350 R. Topowa odmiana Race w cenie 3299 Euro wyposażona zostanie w widelec RockShox Pike RCT3 Solo Air oraz Monarch RT3 i grupę SRAM X1. Wersja Trail będzie miała bardzo zbliżone ceny.
Info: www.commencal-store.com