PRO Tharsis XC dla XTR Di2

Drukuj

Tharsis XC opracowany został przy ścisłej współpracy PRO oraz Shimano. W rezultacie otrzymaliśmy kokpit, który doskonale zintegruje się z elektronicznym XTR Di2.

 
 

Nowa kierownica z serii Tharsis XC opracowana została pod kątem najbardziej wymagających użytkowników - kolarzy uczestniczących w zawodach Pucharu Świata XC. Element ten musiał być lekki i sztywny, dlatego powstaje z włókien węglowych T700 i T800 UD. Dostępne będą trzy szerokości 700, 720 oraz 740 mm, przy czym dostępne będą wersje z zerowym wzniosem oraz wynoszącym 5 i 15 mm. Dostępna będzie także wersja "Flat Top" przystosowana do systemu Di2, która umożliwi poprowadzenie kabli wewnątrz kierownicy, co nie tylko schludniej wygląda, ale też zabezpieczy je przed możliwym uszkodzeniem. Waga najlżejszej kierownicy to 133 g, najcięższa wersja waży 173 g.

 
 

Kolejna nowość w tej serii to mostek, który posiada zintegrowaną regulację do sterów. W ten sposób zbędny staje się tzw. "korek rozporowy", dzięki czemu wewnątrz rury sterowej pojawia się doskonałe miejsce na baterię do systemu Di2. Mostek Tharsis XC powstaje z kutego aluminium 7075, wyposażony został przy tym w tytanowe śruby. Waga wersji o długości 100 mm, razem z regulatorem sterów, wyniesie 145 g.

 

Ostatni nowy komponent Tharsis XC to sztyca. Powstaje ona z włókien węglowych T700 i dostępna będzie w wersji z offsetem 0 lub 20 mm i średnicach 27,2, 30,9 i 31,6 mm. Zacisk będzie opierał się na jednej śrubie, przy czym współpracować będzie z standardowymi prętami lub większymi, karbonowymi, po zastosowaniu opcjonalnej wersji. Waga najlżejszej sztycy wyniesie 199 g.

Dostępność, jak i ceny nowych komponentów PRO pozostają na razie nieznane.

Dystrybutor: www.shimano-polska.com