Speedplay Zero Pavé bazują na klasycznej wersji Zero, jednak producent usunął zbędny element - plastikowy korpus, co też znacząco wpłynęło na działanie systemu w błotnistych i deszczowych warunkach. Pierwsze wersje takiej odmiany Zero pojawiły się w rowerach zawodowców już w 2010 roku podczas wiosennych klasyków i od razu wywowały zainteresowanie wśród konsumentów. Speedplay kazał sobie jednak długo czekać, gdyż produkcyjny prototyp zaprezentowany został podczas wystawy Interbike w 2013 roku, a dopiero teraz finalna wersja trafia do sprzedaży. Podczas tej długiej drogi pedały zaliczyły jednak masę sukcesów - wygrane w najbardziej prestiżowych wyścigach, takich jak: Paryż-Roubaix, Tour of Flanders, Gent-Wevelgem, czy też Strade Bianche.
Przeznaczone wyłącznie do rowerów szosowych pedały Zero Pavé dostępne będą w dwóch wersjach: z stalową lub tytanową osią. Ta pierwsza waży 230 g, druga jest sporo lżejsza - masa pary wyniesie jedynie 188 g. Należy jednak pamiętać, że w przypadku pedałów Speedplay, spora część masy systemu znajduje się blokach, która ważą 130 g lub 82 g w zależności, czy jest to wersja mocowana na trzy czy też cztery śruby. Cena w USA to 339 USD za wersję stalową oraz 499 USD za odmianę z tytanowymi osiami.
Info: www.speedplay.com