Sposób funkcjonowania marki Rose pozostaje niezmieniony - dalej opierać się będzie na sprzedaży bezpośredniej poprzez stronę internetową. Po złożeniu zamówienia na stronie producenta, rower dostarczany jest do domu klienta. Jest to ciekawy model działania, najczęściej wybierany przez niemieckich producentów, który pozwala znacząco obniżyć koszt oferowanego sprzętu. Producent posiada jeden sklep stacjonarny w swojej rodzinnej miejscowości Bocholt, a we wrześniu pojawi się kolejny, tym razem w Monachium. Będzie to bardzo nowoczesny sklep BikeTown o powierzchni 300 metrów kwadratowych, w którym obok rowerów znajdą się duże ekrany LCD, umożliwiające konfigurację i dobór komponentów w wybranym rowerze. Oferowanie możliwości indywidualnego dopasowania każdego roweru i zmiany pojedynczych komponentów jest znakiem charakterystycznym dla niemieckiej marki Rose.
X-Lite Team, X-Lite CRS
Zaprojektowany od podstaw nowy X-Lite Team będzie topową propozycją marki Rose na szosę w 2015 roku. Waga ramy w rozmiarze 57 cm oscylować będzie wokół 800 gram, a nowy widelec ważyć będzie 315 g. Producent jest niezwykle dumny z nowego widelca, którego opracowanie pochłonęło aż dwa lata. Konstrukcja powstaje z 140 kawałków karbonowego materiału i odznaczać ma się znakomitymi parametrami sztywności i komfortu.
Wersja X-Lite CRS to ten sam projekt ramy, jednak użycie tańszych włókien zwiększyło jej masę do około 1000 g. Zastosowany widelec jest już jednak dokładnie ten sam - podobnie jak w wersji Team producent wykorzystał swoją nową, 315-gramową konstrukcję. Zdaniem Rose zwykłemu użytkownikowi ciężko będzie "wyłapać" podczas jazdy jakiekolwiek różnice pomiędzy obydwoma wersjami ramy, aczkolwiek oprócz niższej o około 200 g masy, X-Lite Team wykazywać ma się też trochę większą sztywnością.
Nowy X-Lite wyposażony został w zintegrowany zacisk sztycy i wewnętrznie poprowadzone pancerze. Rama będzie przy tym kompatybilna z elektronicznymi grupami, a zastosowanie opon o szerokości 25 mm odbędzie się bezproblemowo. Nam bardzo spodobały się proste i ładne linie ramy oraz jej nowoczesny wygląd.
Xeon RS
Patrząc na projekt Rose można odnieść wrażenie, że producenci rowerów o aluminium nie zapomnieli i zapomnieć nie chcą. Producent zapragnął mieć w swojej ofercie najlżejszą, dostępną obecnie, aluminiową ramę na rynku. W rozmiarze 57, konstrukcja ważyć będzie zaledwie 1050 g, a w najmniejszym rozmiarze złamie magiczną barierę 1 kg. Rama została przy tym wyposażona w ten sam topowy widelec o wadze 315 g, który odnajdziemy w nowym X-Lite.
Xeon RS powstaje z aluminium 6066, które zostało potrójnie wycieniowane do grubości zaledwie 0,2 mm. Producent zastosował rurki o zróżnicowanym profilu w zależności od rozmiaru, co pozwala utrzymać podobną charakterystykę prowadzenia przez całą rozmiarówkę. Konstrukcja nie posiada limitu wagowego, a w ofercie pojawi się aż 9 rozmiarów - od 49 do 66 cm.
Xeon CDX, Xeon DX
Xeon CDX bazuje na obecnym w ofercie Xeon Team CGF, jednak wyposażony został w hamulce tarczowe. Podobnie jak wersja z hamulcami klasycznymi, model ten bazować będzie na bardziej komfortowej geometrii typu "endurance". Wprowadzenie tarczówek zwiększyło masę nieznacznie - zaledwie o 80 g w porównaniu do tradycyjnej wersji ważącej około 1000 g. Jako widelec wykorzystana została karbonowa konstrukcja ważąca 380 g. Pancerze poprowadzone zostały wewnątrz ramy, a przewód przedniego hamulca tarczowego poprowadzony został wewnątrz widelca, co nadaje całości bardzo schludny wygląd.
Niemieccy inżynierowie zastosowali przednią oś o średnicy 15 mm, tylną o średnicy 10 mm i szerokości 135 mm. Do zamontowania hamulców do ramy wykorzystany został nowy standard Flat Mount, opracowany przez Shimano razem z największymi producentami rowerów i przeznaczony do rowerów szosowych.
Xeon DX to aluminiowa wersja tej ramy. Producent zastosował podobny karbonowy widelec o wadze 380 g, aczkolwiek w aluminiowej ramie profil rury sterowej wynosi 1 1/8 - 1 1/2", w przeciwieństwie do karbonowego Xeona CDX, w którym odnajdziemy rurę 1 1/8 - 1 1/4". Ciekawostką w Xeonie DX jest zastosowany system podkładek, który w przeciwieństwie do tradycyjnego rozwiązania, wydłuża rurę sterową z zachowaniem jej całkowitej średnicy, tym samym takie rozwiązanie charakteryzuje się znacząco większą sztywnością w porównaniu do klasycznych podkładek. Pozostałe wyposażenie ramy, jak hamulce w standardzie Flat Mount, kompatybilność z Di2 oraz oponami o szerokości do 28 mm, zostały zachowane względem karbonowej wersji.
Rose poinformował nas, że niektóre z modeli 2015 pojawią się w sprzedaży już październiku. Wszystkie nowości dostępne będą wyłącznie jako kompletne rowery.
Dystrybutor: www.rosebikes.pl
Foto: Michał "Wąski" Kuczyński, Irmo Keizer