Zestaw o wielkości 26" ważyć będzie poniżej 1400 g, co oznacza, że są to najlżejsze seryjne koła MTB w historii francuskiej firmy. Warto zaznaczyć, że w rozmiarze 26" nowe Crossmaxy SL są o 50 g lżejsze od tegorocznych Crossmaxów SLR. Ten bardzo dobry wynik udało się uzyskać dzięki autorskim technologiom Mavica, w tym ISM 4D. Technologia ta, podobnie jak poprzednia 3D, opiera się na pionierskiej metodzie odchudzania obręczy, która polega na usuwaniu zbędnego materiału. W czwartej generacji tej technologii materiał usuwany jest na większej ilości płaszczyzn, a nie wyłącznie po bokach i z góry, co też owocuje jeszcze niższą masą aluminiowej obręczy.
Zmienił się także kształt obręczy. Chociaż posiada ona mniej więcej standardową szerokość 23 mm na zewnątrz i 19 mm wewnątrz, to jej ścianki są lekko rozwarte na zewnątrz. Zdaniem producenta poprawia to ułożenie opony, a przy tym znacząco, bo aż o 50% wzrasta odporność na uderzenia. Wytrzymałość obręczy wzrasta także dzięki użyciu technologii FORE, która poprzez topienie materiału powoduje powstawanie kołnierza w jednej ściance obręczy. Producent obiecuje, że obręcz wykonana tą metodą jest czterokrotnie wytrzymalsza i sztywniejsza.
Do przedniej piasty z karbonowym korpusem zamontowano 20 Zircalowych szprych w zaplocie na dwa krzyże. Będzie ona kompatybilna ze standardowym zaciskiem oraz osią 15QR. W tylnej, w pełni aluminiowej, odnajdziemy klasyczny splot Mavica - IsoPulse oraz bębenek ITS-4. Współpracować będzie z osiami 12x135 oraz 12x142. Właściciele Cannondaleów doczekają się wersji pod Lefty, ale wyłącznie w dwóch większych wersjach - 27,5" oraz 29".
Waga nowych kół w zależności od rozmiaru wygląda następująco:
- 26” (1390g para, 630g przód/760g tył)
- 27,5” (1470g para, 665g przód/805g tył)
- 29” (1520g para, 690g przód/830g tył)
Dostępność Crossmaxów SL określona została na wrzesień. Cena na rynku amerykańskim wynieść ma 999 USD.
Dystrybutor: harfa-harryson.com.pl