GravelKing to odpowiedź na rosnącą popularność wypadów na rowerach szosowych po drogach szutrowych, które cieszą się coraz większą popularnością, szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Panaracer postanowił stworzyć oponę przystosowaną do takiej jazdy, zdecydowanie mocniejszą niż klasyczne, nie raz delikatne, opony szosowe, przy jednoczesnym zachowaniu przyczepności i szybkości typowych konstrukcji na asfalt. Będzie to opona, która zdaniem producenta pozwoli "wjechać wszędzie". Wydaje się, że może to być świetna, całoroczna opona szosowa w polskich warunkach - na drogach przeplatanych na przemian dobrej i słabej jakości asfaltem, dodatkowo często pokrytych drobnymi kamykami, pojawiającymi się zwłaszcza przy opadach deszczu.
GravelKing powstaje z naturalnej mieszanki ZSG Panaracer'a i wyposażony został w aramidową wkładkę antyprzebiciową. Dostępne będą dwa rozmiary - 26 oraz 28 mm. Pomimo większej szerokości i wysokiej wytrzymałości producent obiecuje bardzo przyzwoitą masę tych opon - węższy model ważyć ma 240 g, natomiast szerszy 270 g. Opona wyceniona została na 149 zł.
Ponadto do oferty dołączy topowy model Race Type-A Evo 2 w wersji z szerokością 25 mm. Producent obiecuje lepszą współpracę tego modelu z szerokimi, aerodynamicznymi obręczami, a także polepszoną przyczepność. Ta profesjonalna opona przeznaczona zarówno do ścigania, jak i treningów, kosztuje 175 zł.
Dystrybutor: www.velo.pl