Crossmaxy XL projektowane były jako możliwie najbardziej uniwersalne koła. Mają pozostać niezawodne, komfortowe i przy tym względnie lekkie. By to osiągnąć konieczne stało się nieco bardziej świeże podejście do projektowania obręczy. Po pierwsze otrzymały one nowy profil i są szersze, obecnie mają 23 mm wewnętrznej szerokości, a jednocześnie, pomimo większej szerokości, zachowana została ich wytrzymałość oraz masa. Francuski producent poprawił ponadto zakrzywienie pod mocowanie opony. Ma ono mniejszą wysokość, co w połączeniu z szerszymi ściankami obręczy oznaczać ma powiększoną o 50% odporność na uderzenia.
![](/multimedia/foto/medium/20383_MAVIC_Crossmax_XL-REAR_0a9fc.jpg)
![](/multimedia/foto/medium/20398_MAVIC_Crossmax_XL-FRONT_1acfd.jpg)
W obręczach nie zabrakło oczywiście technologii ISM, pozwalającej usunąć zbędny materiał z obręczy i w ten sposób ją odchudzić. Dostępne będą trzy rozmiary kół: 26, 27,5 oraz 29 cali. Masa najmniejszego zestawu wyniesie 1660 g. Większe rozmiary ważyć będą odpowiednio 1710 oraz 1780 g. Zarówno przednie i tylne koło wyposażone jest w 24 szprychy. W przednim zapleciono je na dwa krzyże, z kolei z tyłu zastosowano zaplot Mavica, nazwany Isopulse.
Crossmaxy XL sprzedawane będą w zestawie WTS razem z oponami Quest, wykonanymi w technologii UST. Opona ta dostępna będzie w trzech wielkościach: 26, 27,5 oraz 29 cali. Dwa mniejsze rozmiary posiadać będą szerokość 2,4 cala. W rozmiarze 29" szerokość opony wyniesie 2,35 cala. Waga wynosi odpowiednio, w zależności od wielkości: 690, 780 oraz 810 g.
Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl