W serii MT dostępnych będzie teraz aż sześć modeli: 2, 4, 5, 6, 7 oraz 8. MT 5 oraz MT 7 to nowe propozycje do cięższych odmian kolarstwa, które wyposażono w cztery tłoczki, zamiast dwóch jak w pozostałych modelach, a także aluminiowe klamki.
Jedna z ważniejszych modyfikacji w nowych hamulcach to nowe 1-częściowe zaciski, które mają znacząco poprawić siłę hamowania - problem, na który skarżyła się część użytkowników dotychczasowych hamulców Magury. Główny cylinder w całej serii powstawać będzie z wzmocnionych tworzyw termoplastycznych Carbotecture. W wersjach 5, 6, 7 i 8 nowych hamulców otrzymamy lżejszy materiał Carbotecture SL.
Cała linia ma teraz zmodyfikowaną lokalizację pivota klamki oraz punkt kontaktu z cylindrem. Producentowi chodziło o zróżnicowanie siły hamowania oraz progresji w zależności od modelu. I tak MT 2, który jest podstawowym hamulcem, będzie hamował bardziej "miękko" i z mniejszą siła, co odpowiadać ma tym, którzy przesiadają się na hamulce tarczowe i nie mają wyczucia w ich używaniu. MT 4 hamować ma nieco mocniej, a najwyższe modele, MT 6 oraz MT 8, będą reagować jeszcze bardziej bezpośrednio.
Podstawowy zestaw MT2 ważyć będzie 370 g, a jego cena wyniesie 79 Euro. Topowy MT8 wyceniony został na 319 Euro, a jego masa to 299 g. Poniżej znajdują się ceny oraz waga poszczególnych modeli:
- MT 8: 299 g, 319 Euro
- MT 7: 355 g, 259 Euro
- MT 6: 320 g, 219 Euro
- MT 5: 380 g, 149 Euro
- MT 4: 340 g, 119 Euro
- MT 2: 370 g, 79 Euro
Info: www.magura.com