Szosowe tarczówki Shimano RS685 i nowe koła

Shimano wypuszcza na rynek hamulce tarczowe RS685 i zacisk RS785 oraz koła WH-RX830

Wraz z ukazaniem się informacji o nowej odsłonie grupy 105, Shimano pokazało również światu swoje nowe hamulce. Hydrauliczna wersja ma zawojować świat precyzją działania i przystępną ceną. Dodatkowo japoński koncern przedstawia nowy model węglowych kół WH-RX830. Jak te komponenty wyglądają z bliska?

Spis treści:

  1. Węglowy zestaw

Japoński gigant zaprezentował światu drugą odsłonę swoich hamulców hydraulicznych, do tej pory obecnych jedynie w najwyższej grupie osprzętu, Dura-Ace Di2. Nowinką w RS685 jest nie tylko hydraulika - klamkomanetki do obsługi nowych tarczówek działają z mechanicznymi wersjami osprzętu 11s: Dura-Ace, Ultegra, a także nowej 105-tki (5800). Do tej pory hydraulika w Shimano była wyłącznie skierowana do obsługi grupy elektronicznej Dura-Ace Di2.

 

 

Same klamkomanetki ST-RS685 uzyskały całkowicie zmieniony kształt, podobny do modelu ST-9000. W środku zdołano oczywiście upakować zbiorniczek na płyn mineralny i zainstalować system obsługujący 11 rzędów kasety, ale klamka mimo to nie jest koszmarnie wielka! Wręcz przeciwnie, jej rozmiary, szczególnie jak na wersję hydrauliczną, są stosunkowo małe. Zwłaszcza, jeśli weźmiemy jako obiekt porównawczy poprzedni model Shimano czy SRAMa, które nie grzeszyły filigranowością. Klamkomanetki mają być wygodne podczas wielogodzinnych treningów i wyścigów. Podobnie jak w klamkach z nowej 105-tki, również tutaj będzie można łatwo regulować wysięg dźwigni do 10mm.

Nowy zacisk RS-785 do złudzenia przypomina ubiegłoroczny model R785. Podobieństwa nie kończą się jedynie na zbliżonej estetyce, ale także konstrukcji. Zatrzask opiera się na budowie dwutłoczkowej i jest kompatybilny z okładzinami Ice Tech. W górnej części zacisku znajdziemy podwyższoną sekcję żebrowaną, której zadaniem jest dodatkowe zmniejszenie temperatury w środku mechanizmu. Dodatkowym atutem RS-785 jest prowadzenie kabla, któremu ciężko będzie już zahaczyć się o jakiekolwiek elementy roweru lub użytkownika.

 
 

 

Całość kończy się na tarczach RT-99, dostępnych w rozmiarach 140 i 160mm. Pomimo tej samej nazwy co model ubiegłoroczny, tarcze zyskały jednak trochę nowych technologii. Pająk z Centerlockiem posiada teraz cztery, a nie pięć ramion. Powierzchnia hamująca składa się z trzech warstw opierających się na połączeniu stali nierdzewnej i aluminium - wszystko w celu uzyskania jak najmniejszej temperatury przy intensywnym wytracaniu prędkości. Innym czynnikiem zmniejszającym liczbę stopni Celsjusza w RT-99 jest żłobkowanie Freeza na powierzchni tarczy.

Hydrauliczny zestaw hamulcowy ma ukazać się w sprzedaży w czerwcu 2014, za wyjątkiem klamkomanetek, których premierę przewidziano na sierpień 2014. Koszt poszczególnych komponentów będzie wynosił:

  • Zacisk BR-RS785 - $74.99 (ok. 240zł)
  • Klamkomanetki - ST-RS685 $549.99 (ok. 1760zł)
  • Klamkomanetki i dwa zaciski ST-RS685 + BR-RS785 - $699.99 (ok. 2240zł)
(czytaj dalej)
comments powered by Disqus

Podobne artykuły