GT 2014

Przegląd oferty rowerów GT na sezon 2014

Drukuj

Nowa platforma zawieszenia w Force i Sensor, odświeżona wersja odnoszącego sukcesy Fury czy też interesująca kolekcja szosowa. Co dokładnie znajdziemy w ofercie GT Bikes na sezon 2014?

Force i Sensor

Nowe odsłony popularnych modeli all-mountain mogą pochwalić się odświeżonym systemem zawieszenia, niżej umieszczonym środkiem suportu oraz zmienioną geometrię. Największą nowością są jednak ich odsłony w wersji 650B.

Platforma AOS (Angle Optimized Suspension) została zbudowana w oparciu o obserwacje inżynierów GT. Skupiono się na zależności pomiędzy kątem natarcia koła na przeszkodę a jego wpływem na trakcję, ugięcie zawieszenia i zależność napędu. Nowa technologia AOS ma w konsekwencji izolować system napędu roweru od działania zawieszenia. W skrócie - wahacz ma uginać się tylko wtedy, kiedy tego potrzebujemy.

W tym celu spece z GT umieścili piwot dość wysoko w celu optymalnej absorpcji wstrząsów. Aby uniknąć związanego z tym ryzyka dużego napięcia łańcucha, użyto systemu Path Link.

Technologia AOS została wdrożona we wszystkich nowych modelach Sensor i Force. W grupie Sensor znajdziemy trzy modele węglowe oraz trzy aluminiowe. Sekcja Force została wyposażona w trzy rowery węglowe.

Zaawansowane modele Force oparte zostały na ramach z 150-milimetrowym zawieszeniem. Węglowe konstrukcje wykorzystują technologię FOC Ultra Carbon Frame. Najniższym modelem z kolekcji jest  GT Force Carbon Expert (18 999zł), wyposażony w widelec RockShox Revelation RL Solo Air 27.5, 150mm. Zawieszenie obsługiwane jest przez damper Fox Racing Shox Float CTD BV Adjust. Całość opiera się na komponentach Shimano Deore/SLX oraz hamulcach Formula T`S. Koła to połączenie piast All Terra Tall Flange Alloy i obręczy WTB ST i23 TCS 650b.

 
 

 

W segmencie modeli Sensor najbardziej przystępnym jest aluminiowy Elite (10 599zł). Podobnie jak cała seria, rower opiera się na ramie z mniejszym skokiem (130mm). Za obsługę tłumienia odpowiada damper Fox Racing Shox Float CTD BV. Widelec to solidny model RockShox Sektor Silver TK 27.5 Solo Air, 130mm. Osprzęt to średnia półka Shimano Deore, podobnie jak koła oparte na piastach All Terra High Flange Alloy i obręczach Jalco XCD21, Double Wall 32.

Najwyższą wersją serii Sensor jest z kolei  GT Sensor Carbon Team (29 999zł), nagrodzony na targach Eurobike 2013. 130-milimetrowy sprzęt obsługiwany jest przez widelec Fox 32 FLOAT 27.5 CTD FIT w/ Adjust Kashima 130mm. Tłumieniem zajmuje się Fox Racing Shox Float CTD BV w/ Adjust Kashima. Na pokładzie pełna grupa nowego Shimano XTR, koła e.thirteen TRS+ Carbon 650b i hamulce Formula T1. Do tego teleskopowa sztyca RockShox Reverb Stealth.

 

Grawitacyjnie

Dla miłośników dłuższych lotów rowerowych z pewnością godna zainteresowania będzie nowa odsłona serii Fury. W pierwszym sezonie ścigania się na jej modelach zawodnicy zdobyli liczne sukcesy, zarówno w Pucharze Świata jak i na Rampage`u.

 
 

 

Aluminiową odsłoną Fury można się już cieszyć za 12 499zł - taki jest koszt modelu Elite. 220-milimetrowa freeride`ówka została zestawiona z 200-milimetrowym widelcem RockShox Domain R Dual Crown. Całość obsługuje damper Fox Racing Shox VAN R. W zestawie znajdziemy napinacz e.thirteen LG1 obsługujący napęd SRAM X5. Koła zostały złożone na wytrzymałych piastach All Terra Alloy Sealed Bearing Disc i obręczach Jalco DD30. Odpowiednią trakcję zapewniają gumy Continental Kaiser (pozdrowienia dla naszego doświadczonego zawodnika!). Rower wyhamujemy zestawem Avid Code 3.

Modelem, na którym ścigają się wyczynowcy, jest z kolei GT Fury World Cup (27 999zł). 220-milimetrowy skok zawieszenia obsługiwany jest przez tłumik Fox Racing Shox DHX RC4 Kashima. Z przodu znajdziemy wyczynowy model Fox Racing Shox 40RC2 FIT Kashima 203mm. Całość obsługiwana jest przez dedykowany do ciężkiego zastosowania osprzęt Shimano Saint. Na pokładzie oczywiście znajdziemy także napinacz - e.thirteen LG1. Koła to zestaw e.thirteen LG1, oparty na sztywnych osiach (podobnie jak w całej serii, 20x110mm z przodu i 12x150mm z tyłu).

 

Duże hardtaile

Oprócz sprzętu z pełnym zawieszeniem, warto w ofercie GT zwrócić uwagę na sztywniaki.

 

 

Modelem dla początkujących może być odświeżona wersja Karakoram Hans Rey (3 999zł). Oparty na hydroformowanej ramie model wyposażony został w 120-milimetrowy widelec Rock Shox XC28 TK Mg. Całość kręci się na komponentach Shimano Acera/Deore XT/Alivio. Koła to zestaw piast All Terra Alloy i obręczy Jalco XCD22.

Bardziej zaawansowanym do gustu może przypaść Zaskar Niner Elite (6799zł). Oparty na ramie GT Speed Metal ¨ Alloy Hydroformed model wyposażono w widelec RockShox Recon Gold TK 29 Solo Air, 100mm. Napęd to zestawienie komponentów Deore XT i SLX oraz hamulców Formula RX.

 
 

 

Dla szukających sprzętu z wyższej półki GT również przygotował niebanalną ofertę. Jednym z ciekawych modeli jest  GT Zaskar Carbon Niner Pro (15 799zł). Węglowa rama NEW F.O.C. Ultra™ Speed Blend Carbon Frame opiera się na widelcu Fox Racing Shox 32 Float 29 FIT Remote, 100mm. Napęd to pełna grupa Shimano Deore XT, połączona z hamulcami Formula R1S. Całość kręci się na kołach Easton EA70 XCT.

 

Coś na asfalt

GT nie zapomniało również o szosowcach. W ofercie Amerykanów znajdziemy rower z niskiej, średniej i wysokiej półki.

Modelem entry-level jest choćby wersja GT GTR Series 3 (3 399zł), oparta na hydroformowanej ramie GTR alloy. Osprzęt to połączenie niskich komponentów grup Shimano i SRAM. Koła oparto na piastach Formula  i obręczach Jalco DRX-4000 Aero.

 
 

Modelem wyścigowym z oferty GT jest m.in. GT GTR Carbon Pro (12 299zł). Monolityczna rama węglowa połączona została z widelcem GT Speed Blend™ Carbon, opartym o stożkową główkę sterową. Całość kręci się na komponentach 11-rzędowej grupy Shimano Ultegra. Rower napędzimy za pomocą kół Shimano RS30.

Fot.: GT

Dystrybutor: www.aspire.eu