Odkrywanie koła na nowo

Drukuj

Czasem przepływając przez morze newsów w sieci można trafić na coś, co sprawi, że brew się podniesie, a szczęka huknie o stół. Informację właśnie z tego gatunku „wyciekły” w kontrolowany sposób firmy Schwalbe i Syntace.

Te dwie zasłużone, niemieckie marki postanowiły połączyć siły i stworzyć … dwukomorowe dętki ! Póki co nie mamy zbyt wielu konkretów, premiera systemu planowana jest na sierpniowym Eurobike i wtedy pewnie dowiemy się więcej.

Na tę chwilę wiadomo, że system składa się z dwukomorowej dętki i specjalnie przygotowanej obręczy z dwoma otworami na wentyle. Pierwsza z komór – wewnętrzna, wysokociśnieniowa zapewnia oponie prawidłowe ułożenie na obręczy i utrzymanie kształtu. Można ją napompować do 60 psi (trochę ponad 4 atmosfery) co powinno wystarczyć do idealnego osadzenia opony i podtrzymania bocznych ścianek. Zewnętrzna – niskociśnieniowa -  ma odpowiadać za trakcję i wygładzanie drobnych nierówności. Ciśnienie w niej będzie oscylowało w okolicach 12 psi (0.8 bar) czyli jakoś ze dwa razy mniej niż w przypadku tubeless ready i 3-4 razy mniej niż przy zastosowaniu standardowych dętek!

 

 

Komory mają dzielić pomiędzy siebie przestrzeń w oponie mniej więcej pół na pół. Podstawowe pytanie - jak to ma wyglądać ? Póki co trudno powiedzieć – Schwalbe odpowiadające za marketing produktu póki co nie ujawniło szczegółowych zdjęć. Wiemy jedynie, że całość systemu powinna ważyć ok. 200g  (jakieś 100g na koło więcej niż zawór i uszczelniacz lateksowy) co jak się zdaje kieruje produkt przede wszystkim miłośników ostrego enduro i zjazdu.

Panie i panowie w zbrojach i ochraniaczach - 0 snake’ów, 0 zerwanych z obręczy opon i mniej czasu spędzanego na wymianie dętek! Ride on!