CTM 2014

Przedstawienie oferty rowerów CTM na sezon 2014

Drukuj

Słowacki producent przygotował dla nas sporo nowości na nowy sezon. Czemu warto się przyjrzeć z bogatej kolekcji 85 modeli?

Słowo o marce
Początki marki sięgają 1994 roku, kiedy funkcjonowała jako mały warsztat rowerowy w miejscowości Stara Tura na Słowacji. CTM powstał pięć lat później. Z czasem dystrybucja rowerów rozwinęła się na cały kraj. W 2006 roku otwarto sieć dystrybucji również u sąsiadów. W Czechach rowery CTM sprzedawały się bardzo dobrze.

W dwa lata później poziom produkcji osiągnął 18 tys. sztuk rocznie. Firma musiała przenieść się do większej hali, które liczyła sobie 2000m2. Wkrótce rozpoczął się kryzys, którego jednak marka mocno nie odczuła. Zaczęto nawet produkować nowe modele, w tym full suspension.

CTM sukcesywnie wdrażało również nowe trendy w swoich rowerach. Obecnie w ofercie marki znajdują się modele 26, 27,5 oraz 29calowe. Produkcja roczna sięga 35 000 sztuk rocznie, a więc podwoiła się przez zaledwie 5 lat.
 

CTM Point 2014


Mottem CTM jest hasło: "Because we love bicycles". Właściciele marki, Miroslav Lukáč i Kamil Vrábel przyznają, że rowery są robione w taki sposób, aby oni sami chcieli na nich jeździć. Obecnie w ofercie marki znajdują się rowery z pełnym zawieszeniem, hardtaile, cross, dirt, city oraz damskie i dziecięce.

Pełna zawiecha
Szczególnie ciekawie w nadchodzącym sezonie zapowiada się segment rowerów z pełnym zawieszeniem.

W ofercie słowackiego producenta najwyższym modelem będzie Point (2 999.99 €). 27,5-calowy full opiera się na węglowej ramie o skoku zawieszenia wynoszącym 150mm. W połączeniu ze 160-milimetrowym widelcem RS Pike RC SA całość tworzy zgrabny zestaw do ciężkich zastosowań. Uzupełnia ją osprzęt Shimano SLX/Deore oraz komponenty Answer. Całość waży 13,4kg.

 

 

CTM Rawer xpert 2014CTM MONS pro 2014


Dla chcących wydać na rower nieco mniej, godnym polecenia może być Rawer xpert (1 699.99 € ) również złożony na kołach 27,5-calowych. Aluminiowa rama o skoku 140mm łączy się z widelcem RS Sektor Gold RL SA o tym samym skoku. Tłumieniem zajmuje się damper Rock Shox Monarch RL. Całość obsługuje zróżnicowany osprzęt Shimano Deore/XT i hamulce M505. Waga roweru z napędem 3x10 wynosi 13,5kg.

 

 

 

Zjazdowcom z pewnością spodoba się topowy model CTM, MONS pro (3 599.99 €). Całość opiera się o węglową ramę i wahacz. 210-milimetrowe zawieszenie obsługiwane jest przez tłumik FOX DHX RC4 z pokryciem kashima. 203-milimetrowy Manitou Dorado Expert to widelec, który sprawdzi się na najcięższych trasach. Całość obsługuje dedykowana do DH grupa Shimano Saint. Waga ma mniejsze znaczenie w tym przypadku, ale warto dodać że wynosi 17,9kg.

Na sztywno
Sekcja hardtaili jest u CTM również silnie rozwinięta, ale nie znajdziemy tutaj modeli mogących konkurować z najwyższą światową półką. Producent skupił się na ofercie dla średnio-zaawansowanych oraz początkujących miłośnikach dwóch kółek.
 

CTM Slayer 2014


Uwagę tych pierwszych może przyciągnąć model Slayer (1 799.99 €). Rower złożony jest na węglowej ramie i widelcu Rock Shox REBA RL SA 100mm. Całość kręci się na 29-calowych kołach WTB Speed disc i19 z oponami Maxxis Crosmark. Napęd 2x10 obsługiwany jest przez komponenty Shimano Deore/XT. Waga twentyninera wynosi dość przyzwoite (jak na tę cenę) 11,3kg.

Popularną sekcją CTM są rowery serii Slash. W tym roku testowaliśmy jej najwyższy model, 3.0 (1099.99 € ). Test znajdziecie tutaj. W ofercie marki znajdziemy jeszcze dwa modele Slasha. Średni z nich, 2.0 (879.99 €) oparty jest o aluminiową ramę oraz 100-milimetrowy widelec Rock Shox XC 32 TK29 SA. Twentyniner wyposażono w osprzęt Shimano Deore/XT, a jego waga wynosi 13,2kg.

 

 

CTM Caliber 3.0CTM Spark 2.0


Na podobnej półce cenowej co Slash, stoi seria Caliber. Są to jednak rowery zbudowane na kołach 27,5-calowych. Najwyższym z nich jest Caliber 3.0 (1 099.99 €). Aluminiowy model wyposażono w koła na obręczach WTB Speed disc i19 z oponami Maxxis Crossmark. 11,4-kilogramowy rower obsługiwany jest przez komponenty Shimano Deore/XT.

Cross
Ciekawostką dla miłośników komfortowej jazdy po szosie i lekkim terenie mogą być rowery crossowe, których siedem modeli znajdziemy w ofercie CTMa.

Najwyższym z nich jest Spark 2.0 (799.99 €), podobnie jak reszta oparty na kołach 28-calowych. Ten model wyposażono w trójrzędową korbę (48/36/26T), która w połączeniu z 10-rzędową kasetą 11-34T daje szeroki wachlarz możliwości. 12-kilogramowy Spark 2.0 wyposażono w komponenty grup Deore i Deore LX.

Fot.: CTM
Dystrybutor: www.rowbest.pl