Walteron JSK, czyli rower w bagażniku

Prezentacja ofermy firmy Walteron

Drukuj

Bagażniki montowane wewnątrz samochodu to dobry sposób na przewożenie dwóch kółek. Zobaczcie w jaki sposób można zainstalować rower w pojeździe za pomocą stelaży JSK firmy Walteron.

Sposobów przewożenia roweru w samochodzie jest co najmniej kilka. Bagażnik dachowy, wersja montowana na hak czy standardowe wrzucenie sprzętu do bagażnika. Bez względu na to, który z nich stosujecie, warto przyjrzeć się produktom Walteron. Bagażniki do przewożenia rowerów wewnątrz samochodu mają wiele zalet, ale nie są wolne od ograniczeń. Mogą być jednak atrakcyjne dla wielu zmotoryzowanych miłośników dwóch kółek.
 

Bagażniki JSK dostępne są w wersji na dwa...... oraz trzy rowery


Największym atutem bagażników do przewożenia rowerów wewnątrz samochodu jest ich prostota oraz łatwość montażu, a także bezpieczeństwo roweru oraz niezależność od warunków pogodowych. Dla kierowców przyzwyczajonych do swoich rozmiarów samochodu istotny jest również atut, że bagażnik nie powiększa żadnego wymiaru naszego samochodu. Niektórzy mogą się zdziwić, ale przypadki uderzenia rowerem o niską belkę czy most podczas przewożenia roweru stojąco na dachu nie należą do odosobnionych. Dodatkową zaletą montowania sprzętu wewnątrz jest ograniczenie zużycia paliwa w porównaniu do wersji dachowych.

 

 

Aluminiowa rama JSK jest składana, co ułatwia jej przewożenie i przechowywanieBagażniki przypadną do gustu osobom, które dbają o bezpieczeństwo i czystość sprzętu


Ograniczeniem sprzętu jest z pewnością zmniejszenie powierzchni bagażowej samochodu. Na pewno utrudni to życie osobom, które oprócz roweru przewożą również dużą ilość innych bagaży czy walizek. W przypadku samochodów typu sedan nie wszędzie będzie też istniała możliwość zainstalowania bagażnika w ogóle. Minusem może być także ograniczenie powierzchni do siedzenia w tyle samochodu. Zdecydowaną przewagę mają tutaj samochody z dzielonymi siedzeniami i auta typu kombi, SUV czy MPV. Warto również zawczasu zastanowić się, czy będziemy mieli możliwość bezpiecznego i stabilnego zapięcia bagażnika do elementów znajdujących się wewnątrz naszego pojazdu (wysięgniki, uchwyty itd.).

 

 

 

 


Aluminiowa konstrukcja ze stopu AL 6061 jest lekka i daje możliwość składania, dzięki czemu możemy ją przewozić w samochodzie w razie nagłej potrzeby. Bagażniki dają możliwość regulacji wychylenia uchwytu widelca poprzez płytkę wydłużającą, dzięki czemu dopasujemy je do niemal każdego modelu roweru. Producent potwierdza, że JSK nadają się do rowerów miejskich, crossowych, szosowych i górskich. Ewentualne ograniczenia są oczywiście możliwe i mogą wyniknąć z wielkości samochodu albo wyjątkowo nietypowych wymiarów roweru.

 

 

 

Producent oferuje pięć wersji swoich bagażników. Dostosowane są one do przewozu dwóch lub trzech rowerów. Poszczególne modele różnią się również szerokością płóz, w zależności od typu roweru - szosowy (30mm) lub MTB (60mm). Wymiary poszczególnych modeli bagażników JSK podane są na stronie producenta i przed ew. zakupem warto dokonać pomiaru powierzchni bagażowej naszego samochodu. Ciężar stelaża wynosi ok. 4-5kg, a cena ok. 500-700zł.
 

Przedni widelec zamontujemy do bagażnika za pomocą standardowego zaciskuStelaż musimy zamontować za pomocą taśm mocujących do elementów wewnątrz samochodu


Poszczególne modele posiadają ramę, do której przymocowuje się rower po zdemontowaniu przedniego koła. Przedni widelec chwytamy za standardowy zacisk do uchwytu, który jest elementem bagażnika. Dostaniemy go w rozmiarach 75 i 100mm.Tylne koło wstawiane jest do standardowej płozy, jak w typowym bagażniku. Koło mocowane jest do rynny za pomocą taśmy velcro. Przednie koło jest luźne, więc musimy je przymocować do ramy drugą taśmą velcro. Dzięki temu całość jest stabilna i nie ma ryzyka obicia roweru i samochodu. Konieczne jest oczywiście umocowanie statywów w bagażniku samochodu w sposób trwały. Producent zaleca użycie pasów mocujących, które w razie potrzeby będziemy mogli łatwo zdemontować. Istnieje oczywiście możliwość nawiercenia otworów i zamontowania rynny na stałe, ale mało kto będzie chciał się zdecydować na takie rozwiązanie.

Bagażniki dają także możliwość przechowywania rowerów na uchwycie w garażu, w hali lub w sklepie, bez potrzeby ściągania roweru.

 

 

Bagażniki JSK dają możliwość bezpiecznego przewozu roweru wewnątrz pojazduTylne koło mocujemy do płozy za pomocą taśmy velcro


Podsumowanie
Bagażniki JSK będą szczególnie przydatne osobom, które często podróżują ze swoim sprzętem i zależy im na jego bezpieczeństwie oraz niezależności od warunków pogodowych. Z rozwiązania ucieszą się z pewnością zawodnicy czy turyści rowerowi, ale także osoby zawodowo związane ze sprzedażą sprzętu. Rozwiązanie ma swoje zalety, ale również ograniczenia. Najważniejszym z nich jest ograniczenie powierzchni bagażowej samochodu oraz wyeliminowanie tylnych siedzeń z użytku, przynajmniej w autach 4- i 5-osobowych. Przewagą mają tutaj samochody z dzielonymi siedzeniami i auta typu kombi, SUV, MPV. Wybór należy więc do nas i warto pod uwagę wziąć wszystkie powyższe plusy i minusy, jak i atrakcyjną ceną proponowaną przez dystrybutora.

Info
Sposób montażu roweru
Oferta

Fot.: Walteron
Dystrybutor: www.walteron.pl