Rama nowego roweru popularnej marki zbudowana z włókna węglowego w technologii Carbon Monocoque. Jak powszechnie wiadomo, proces konstrukcyjny pozwala na stworzenie ramy w jednym kawałku unikając łączenia ze sobą oddzielnych części. Technologie typu środek pressfit i taperowana główka sterowa są standardem w tej klasie sprzętu. Co ciekawe, w ramie zamontowano ruchomy hak, który pasuje do piast zarówno 130mm jak i 135mm. Warto dodać, że Orbea daje swoim użytkownikom dożywotnią gwarancję na każdą ramę.
Jedną z nowinek w tym modelu, jak pewnie zauważyliście na zdjęciach, jest kompatybilność ramy z hamulcami tarczowymi (możliwy jest także montaż standardowych szczęk). Specjalna konstrukcja ramy uniezależnia działanie sił hamulca na rozciągliwość jej włókien, co sprzyja utrzymaniu wysokiego poziomu wytrzymałości konstrukcji.
Avant będzie dostępny aż w siedmiu rozmiarach, co pozwoli dopasować rower większości potencjalnym użytkownikom: 47, 49, 51, 53, 55, 57 i 60cm. Co ciekawe, w zależności od rozmiaru roweru, szosówka może mieć dwie różne wersje widelca. Najmniejsze rozmiary (47, 49 i 51cm) wyposażone są w model 53-, a większe rozmiary w 43-centymetrowy. Wpływa to bezpośrednio na zachowanie podobnej, sportowej geometrii i bardzo wysokiej zwrotności.
Sama nazwa roweru pochodzi od wyścigu Pax Avant, organizowanego na pamiątkę zawarcia w XIV wieku pokoju pomiędzy francuską Doliną Roncal a hiszpańską Doliną Baretous. Sam wyścig prowadzi przez malownicze terytoria obydwu dolin, położonych w Pirenejach.
Fot.: Orbea
Dystrybutor: www.pol-sport.com