Wszystkie komponenty z kategorii Ritchey SuperLogic wykonane są w 100% z włókna węglowego. W nowej odsłonie zobaczymy mostek, dwie kierownice oraz wspornik siodła.
Mostek Ritchey SuperLogic Carbon C260 (€299) jest pierwszym wspornikiem kierownicy od Ritcheya, który został w pełni wykonany z karbonu. Jego wytrzymałość została dostosowana do wymogów wiosennych klasyków, gdzie zawodnicy nierzadko mają do czynienia z drogami brukowanymi. Testy potwierdziły, że trwałość połączenia mostek-kierownica nie budziły żadnych zastrzeżeń.
Mostek obejmuje kierownicę w zakresie 260 stopni, co nie tylko utrwala połączenie kokpitu, ale również redukuje nacisk śrub w ich wlotach, co wpływa na wytrzymałość komponentów. Mostek Ritchey SuperLogic Carbon C260 będzie dostępny w długościach 90-1300mm, a jego waga wynosi 125g (dł. 110mm).
C260 można z powodzeniem połączyć z nową kierownicą z grupy Ritchey SuperLogic. Model Evo-Curve (€345) to węglowy komponenty wykonany w technologii monolitycznej z włókien jednokierunkowych. Waga tego modelu wynosi 195g. Gięcie baranka jest klasyczne. Dla ułatwienia montażu klamek i kierownicy miejsca styku są chropowate.
SuperLogic Logic II (€354) z kolei posiada dłuższe gięcie anatomiczne, które jest proporcjonalne do długości samej kierownicy. Końcówki baranka są dodatkowo wygięte lekko do góry, tak aby ułatwić chwyt i pozwolić łokciom na naturalne ułożenie się względem kierownicy. Warto dodać, że obydwa modele są kompatybilne z lemondkami. Waga SuperLogic Logic II wynosi 190g.
Uzupełnieniem nowego kompletu Ritcheya jest sztyca SuperLogic One-Bolt (€280). Jest to najlżejszy wspornik siodła proponowanego przez legendarnego konstruktora. Waga karbonowej sztycy wynosi 148g dla rozmiaru 27.2mm/300mm. Montaż siodła w jarzmie odbywa się przy użyciu pojedynczej śruby imbusowej 5mm, która poprowadzona jest po prawej stronie, dla łatwiejszego montażu siodła. Oprócz usprawnionej instalacji takie umiejscowienie śruby redukuje róniwęz nacisk śrub na filigranowe jarzmo wspornika. Dodatkowo może być ono dostosowywane do rozstawu prętów poszczególnych modeli siodeł.
Fot.: Ritchey
Dystrybutor: www.pol-sport.com