Szosowe 650C
Zipp 404 650c Firecrest to zestaw kół, który przeznaczony jest przede wszystkim dla niższych kolarzy. Dzięki zmniejszonemu rozmiarowi koła charakteryzują się lepszymi właściwościami aerodynamicznymi, poprawioną stabilnością oraz większą wytrzymałością. Najważniejszą zaletą jest jednak odpowiednie dopasowanie do rozmiaru ramy. Do tej pory niscy zawodnicy ścigali się zwykle na kołach w rozmiarze 700c z braku wielu innych możliwości, głównie dotyczących niszowych modeli. Tym razem do gry wkroczył jeden z najbardziej znanych producentów kół na świecie.
Zipp zbudował koła na karbonowej obręczy oraz aluminiowy piastach łącząc je z sobą przy pomocy szprych ze stali nierdzewnej. 58-milimetrowa wysokość obręczy dedykuje koła do użytku all-roundowego, w szczególności dobrze spisując się na trasach płaskich. Koła dedykowane są pod standardowe opony. W zestawie dostaniemy również dęki Zipp Tangente (18-25mm, 90g), przedłużkę wentyle wraz z kluczem, klocki hamulcowe Zipp Tangente Platinum Pro Evo oraz zaciski i opaski na obręcz. Koła są kompatybilne z kasetami 10/11 rzędów i współpracują z systemami SRAM/Shimano oraz Campagnolo. Ich waga wynosi 670g (przód) oraz 795g (tył), a cena - $2725 (ok. 8175zł). Zestaw będzie dostępny w sprzedaży od marca tego roku.
Do walki z czasem
Nowy model kierownicy czasowej Vuka Stealth to zintegrowany kokpit zoptymalizowany pod kątem jak największego zmniejszenia oporów aerodynamicznych. Na pierwszy rzut oka wygląda na smukły i pozbawiony zbędnych elementów, takich jak wystające pancerze czy przerośnięte elementy regulacyjne.
Kierownica została wykonana z jednokierunkowych włókien węglowych, a jej oprzyrządowanie wykonano z elementów tytanowych i aluminiowych. Całość konstrukcji jest w pełni zgodna z wymaganiami UCI, która w szczegółowej instrukcji nakazuje budowę kierownicy czasowej w stosunku poszczególnych elementów (podstawa bazowa, wysięgniki, mostek) jak 3:1.
Wykorzystanie technologii Rapid Routing umożliwia łatwe schowanie pancerzy wewnątrz kierownicy, które w każdym ułożeniu kokpitu oferują identyczną jakość pracy linek. Kierownica będzie dostępna w trzech różnych długościach mostka (short, medium, long) i zawierać będzie 10-milimetrową podkładkę umożliwiającą dodatkowe wydłużenie wspornika. Kierownica posiada również możliwość regulacji w ustawieniu góra-dół oraz długość wysięgu wsporników czy kąta mostka.
Waga Vuka Stealth wynosi 820g, a jej cena wyniesie $1070 (ok. 3210zł). W zestawie nie znajdziemy jednak wsporników Vuka (np. Race, Straight, Ski-tip Race Vuka Shift), które musimy dokupić osobno.
Fot.: Zipp
Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl