Sztyca została w 100% wykonana z włókien karbonowych 3K. Intencją Dedy było stworzenie konkurencyjnego do Selle Italia wspornika siodła w systemie Monolink, który pozwoli klientom na większy wybór.
Podobnie jak rozwiązanie znanego producenta siodeł, również Monolink od Dedy charakteryzuje się możliwością odrębnego ustawienia stopnia pochylenia siodła oraz przesunięcia w osi przód-tył. Znacząco ułatwia to sposób dopasowania siedziska do własnych potrzeb oraz preferencji. Oprócz tego technologia Monolink umożliwia zmniejszenie wagi siodła, poprzez zastosowanie jednego toru jarzma zamiast dwóch. Zapięcie jarzma wykonane jest z aluminium, a do dwóch zakresów regulacji używane są osobne śruby. Zapewnia to odseparowanie obydwu czynności - jedno ustawienie nie wpływa na zmianę drugiego.
Dodatkową zaletą konstrukcji jest możliwość produkowania siodełek z węższym profilem, minimalizującym tarcie uda o jego powierzchnię. Wpływa to w minimalnym stopniu na zwiększenie generowanej mocy, ale oczywiście największą zaletą jest poprawa komfortu jazdy, szczególnie o charakterze sportowym.
Minusem jest oczywiście niewielka liczba siodeł dostępnych na rynku, które kompatybilne są ze sztycami Monolink.
Cena sztycy wyniesie ok. 200 euro (ok. 820zł). Będzie dostępna w rozmiarze 350mm długości oraz średnicy 27.2mm lub 31.6mm. Jej waga to 188 gramów.
Fot.: Deda