Zjazdowe F(f)ury
Miłośników downhillu na pewno ucieszy nowa oferta GT Bicycles. W przyszłym sezonie firma wypuszcza odświeżone modele zjazdówek: Fury Team oraz Fury World Cup. Największą różnicą w porównaniu do poprzednich modeli będzie zestaw sterów Cane Creek AngleSet. Jest on standardowo montowany do każdej ramy i umożliwia dodatkowe wypłaszczenie główki (standardowo 63,5 stopnia).
Fury Team i WC oparte są na karbonowej ramie z 210-milimetrowym skokiem zawieszenia. Włókna, dzięki technologii F.O.C. XM™, zostały ułożone pod kątem maksymalnej sztywności przy jednoczesnym zachowaniu dostatecznej wytrzymałości.
Rowery Fury są m.in. wykorzystywane przez zawodników Atherton Racing, w której ścigają sie: Dan Atherton, Gee Atherton, Rachel Atherton oraz Marc Beaumont.
Fury Team (21 999zł) została wyposażona w tłumik Fox Racing Shox DHX RC2, 9.5"x3" oraz 203-milimetrowy widelec Fox Racing Shox 40RC2 FIT. Osprzęt to nowa grupa Shimano Zee połączona z hamulcami Formula RO (203-milimetrowe tarcze) oraz korbą e.thirteen DH Single. Koła to obręcze i piasty GT All Terra Lightweight połączone szprychami DT Swiss Competition, 2.0/1.8. Całością sterujemy 800-milimetrową kierownicą Kore Torsion połączoną z mostkiem z tej samej grupy.
Wyższy model, Fury WC (29 999zł) został wyposażony w tłumik Fox Racing Shox DHX RC4, 9.5"x3" z pokryciem Kashima oraz widelec Fox Racing Shox 40RC2 FIT z goleniami wykonanymi z tytanu, również pokrytymi Kashimą. Osprzęt w tym przypadku stanowi pełna grupa Shimano Saint (łącznie z hamulcami) połączona z komponentami Pro Atherton. Koła to połączenie obręczy e.thirteen LG1+ DH z piastami Shimano Saint i szprychami DT Swiss Competition, 2.0/1.8.
Na rynek wejdzie również kompletnie nowy model, aluminiowy Fury 3.0 (10 999zł) z 210-milimetrowym zawieszeniem. Za amortyzację odpowiadają tłumik Fox Vanilla R, 9.5x3” oraz 200-milimetrowy widelec RockShox Domain R Dual Crown. Rower wyposażono w korbę Truvativ Hussefelt 1.0, ze środkiem suportu Truvativ Howitzer XR. Za zmianę przełożeń odpowiada przerzutka tylna SRAM X5 oraz trigger tej samej grupy. Koła zostały zbudowane na obręczach Alex DUS30 oraz piastach GT All Terra połączonych szprychami DT Swiss Factory, 1.8. Za hamowanie odpowiada zestaw Avid Elixir 3 (tarcze 200-milimetrowe). Kierownica i mostek to zestaw komponentów Kore Torsion.
Dla kogo tytan?
W ofercie GT znajdą się dwa rowery oparte na tytanowych ramach: odświeżony Xizang (teraz na 29") oraz zupełnie nowa szosówka Edge Ti.
Xizang (cena jeszcze nie ustalona - w USA $2000) stanowi kontynuację popularnego modelu GT z lat 90-tych. Oprócz całkowicie nowych, wzmocnionych stopów tytanowych wykorzystanych w ramie, zdecydowano się także na taperowaną główkę sterową oraz montaż hamulców tarczowych w systemie post mount. Rama została wykonana w geometrii identycznej jak 29-calowy Zaskar 100 - 69,5° nachylenia główki sterowej oraz 73,5° rury podsiodłowej. Dolna rura głównego trójkąta poddana została również delikatnemu gięciu przy główce, co ma podwyższyć sztywność boczną przedniej części głównego trójkąta. Pełna specyfikacja sprzętu nie została jeszcze podana.
Szosowy Edge Ti (cena jeszcze nie ustalona) to high-endowy sprzęt wyposażony w grupę Shimano Dura-Ace oraz koła Enve. Rama została poddana kilkukrotnemu polerowaniu, a jedną z nowinek jej budowy jest oczywiście taperowana główka sterowa oraz dostosowany do niej karbonowy widelec GTR
Na cześć Rey`a
Z okazji 25-lecia sponsorowania przez GT Hans`a Rey`a firma zdecydowała się wypuścić serię trzech rowerów sygnowanych nazwiskiem wybitnego zawodnika trialowego i kolarskiego działacza. Rey wystąpił m.in. w serii filmów dokumentujących jego wyczyny pt. "Hans Rey Adventure". W 2005 roku Hans stworzył także fundację Wheels4Life, która dostarcza rowery mieszkańcom tzw. Trzeciego Świata, głównie do celów transportowych.
Modele sygnowane jego nazwiskiem to Avalanche, Karakoram i Zaskar 100. Wszystkie rowery wykonane są w charakterystycznej, biało-złotej kompozycji.
Najwyższym z nich jest Zaskar 100 Hans Rey (19 499zł), full na 100-milimetrowym zawieszeniu oparty na karbonowej ramie z serii Force Optimized Construction. Dopełnieniem zestawu jest 120-milimetrowy widelec Fox Racing Shox 32 Float 26 CTD, pełna grupa osprzętu Shimano Deore XT oraz koła crankbrothers Cobalt 2. W 26-calowym fullu nie mogło również zabraknąć regulowanej sztycy crankbrothers Kronolog oraz pozostałych komponentów tego producenta (kierownica Cobalt 2 Riser oraz mostek Iodine 2).
Avalanche Hans Rey (3 499zł) to z kolei 26-calowy hardtail oparty na ramie wykonanej z hydroformowanego aluminium. Przy jej konstruowaniu wykorzystano charakterystyczną dla GT technologię budowy tylnego trójkąta Triple Triangle™ mającego zwiększać sztywność konstrukcji i skracać rury widelca tylnego poprzez połączenie z rurą poziomą. Rower wyposażono w mieszankę niskich grup Shimano (Alivio, Acera, Deore), koła GT All Terra oraz amortyzator Rock Shox XC28 TK Mg o skoku 100mm.
29-calowy hardtail Karakoram Hans Rey (3799zł) wyposażono w ramę o identycznej technologii konstrukcyjnej jak w przypadku modelu Avalanche Hans Rey. Osprzęt i widelec przedni również nie uległy zmianie, różnicą są oczywiście duże koła, również GT All Terra.
Słowo o dystrybucji
Warto wspomnieć, że nowym dystrybutorem rowerów GT (a także marek Cannondale, Mongoose i Schwinn) będzie firma Aspire Sports SRO. Nowy dystrybutor rozpocznie swoją działalność na rynku polskim wraz z dniem 1. stycznia 2013r.
Aspire Sports zostało założone w 1996 roku przez Igora Dolezala. Spółka rozwijała się w szybkim tempie i w chwili obecnej jest jednym z największych dystrybutorów w Czechach i na Słowacji, reprezentując, oprócz wspomnianych powyżej, takie marki rowerowe jak Uvex, Maxxis, Lake, Osprey, Motorex, Sugoi, Lake czy też najmłodszy w ofercie Reynolds.
Dolezal krótko podsumowuje nową działalność: „Nasz cel w Polsce jest prosty: zaoferować sklepom i ich klientom najlepsze rowery i najbardziej profesjonalny sposób obsługi”.
Fot.: GT
Dystrybutor: www.aspire.eu