Rola hamulców w jeździe na rowerze jest nieoceniona. Odpowiednio dostosowane do użytkownika hample potrafią nie tylko zapewnić bezpieczeństwo, ale także mają wpływ na styl jazdy. RWD Brakes
Prezentuje jeden z elementów hamulców tarczowych, okładziny które mają być skuteczniejsze niż produkty konkurencji.
Trochę historii
RWD Brakes działa ponad 30 lat w branży motoryzacyjnej. Według sztabu marketingowego firmy jest to dostateczny czas na specjalistyczne zgłębienie tego, czym jest tarcie wywoływane podczas hamowania. Produkty firmy są projektowane i testowane przez inżynierów w europejskiej siedzibie w North Yorkshire, Wielkiej Brytanii. Pełna inżynierska kontrola jakości w Azji także zapewnia stałą jakość produktu.
Dwóch dyrektorów spółki, którzy wywodzą się z branży motoryzacyjnej, są również zapalonymi rowerzystami, więc wydawałyby się oczywiste, że stworzenie okładzin hamulcowych będzie logicznym krokiem do połączenia interesów z hobby. Pomysł narodził się w czerwcu 2008 roku, a miejscowość Bremstech została wybrana na miejsce, w którym będą prowadzone badania i rozwój nad projektem. Na początku 2009 roku pierwsze prototypowe produkty trafiły do testów, a w 2010 roku testowanie dobiegło końca i uruchomiono produkcję pierwszych sztuk klocków. Wtedy narodziła się marka RWD.
Budowa
Podstawę rozwoju produktu stanowią testy na zróżnicowanych trasach doliny Swaledale w północnej Anglii, gdzie inżynierowie RWD mogą na bieżąco sprawdzać kolejne postępy.
W skład klocków RWD wchodzą dwie formuły materiałów. Obydwie formuły zostało przetestowane i odpowiednio zmodyfikowane w przeciągu ostatnich dwóch. Klocki RWD dostarczane są z wysokiej jakości sprężynkami rozpierającymi.
Według specjalistów firmy użycie dwóch formuł materiałów jest konieczne. Według nich jedna nie jest w stanie poradzić sobie w każdych warunkach pogodowych, które występują podczas jazdy. Materiał organiczny jest preferowanym wyborem na lato, nadaje się do spokojnej i rekreacyjnej jazdy o bardzo dużej wydajność i w szerokim zakresie pracy. Generalnie jednak nie jest dostosowany do środowisk wilgotnych lub ciężkich warunków pogodowych. Spiekany materiał Sintered jest bardziej odporny na tarcie - optymalny dla wymagających bikerów na trudne szlaki, w tym do downhillu.
Z szerokiej gamy produktów dostępnych na rynku można znaleźć klocki hamulcowe wykonane z pół-metalu, kevlaru czy też rozmaitych mieszanek materiałowych. Według RWD różne warunki pogodowe i różne style jazdy wymagają różnych materiałów ciernych. Po zamontowaniu w rowerze, każde klocki hamulcowe mogą odznaczyć się wyjątkową żywotnością pod warunkiem, że zostaną prawidłowo zamontowane i użytkowane w odpowiedni sposób.
Okładziny organiczne
Organiczne klocki hamulcowe RWD oferują stały poziom hamowania przy jednoczesnym zachowaniu stosunkowo niskiego zużycia. Średnia gęstość i właściwości ściśliwe tego materiału powodują optymalny poziom modulacji i kontroli nad hamowaniem. Organiczne klocki hamulcowe RWD wykazują dobrą wydajność gdy są zimne, czyli „biorą od początku”. Materiał organiczny będzie hamował równo i konsekwentnie we wszystkich warunkach, ale ze względu na łagodniejsze związki kompozytu będzie podlegał zwiększonej szybkości zużycia. W szczególności dotyczy to warunków mokrych i błotnistych.
Okładziny spiekane
Spiekane okładziny RWD oferują większą początkową siłę hamowania niż klocki organiczne. Ten ulepszony poziom wydajności jest wynikiem włączenia włókien miedzi w proces mieszania materiałów ciernych. Spiekany kompozyt ma większą gęstość i niższą ściśliwość niż jego organiczny odpowiednik, co czyni go bardzo mocnym związkiem. Dzięki swojej twardości spiekane okładziny Sintered Metal Friction mają dłuższą żywotność niż klocki organiczne. Jednocześnie ich wydajność pozostaje taka sama w mokrych i błotnistych warunkach. Klocki są dobrym rozwiązaniem dla zawodników startujących w wyścigach etapowych oraz downhillu.
Fot.: RWD Brakes
Dystrybutor: www.vincere.pl