W 1991 roku, w San Luis Obispo w Kalifornii, Roger Malinowski, spec z branży rowerowej, poznał Philipa Novotny’ego, mechanika samolotowego, który przerobił rozpadający się rower typu "beach cruiser" na wielofunkcyjną, lekką, jednośladową przyczepkę rowerową o nazwie YAK, którą zaczął produkować w swoim warsztacie i sprzedawać na niewielką skalę. I tak narodziła się firma BOB, której nazwa początkowo brzmiała Beast of Burden, ale szybko została skrócona do akronimu BOB.
"Słowo BOB było łatwiejsze w pisowni, zabawne i proste", wyjaśnia Roger. "W dużym stopniu tak jak my sami i to, co produkujemy".
Przyczepka YAK dosłownie zrewolucjonizowała sposób przewożenia bagażu przez przyczepki rowerowe. W rezultacie stała się ona światowym standardem dla turystów rowerowych i prekursorem najnowszych rozwiązań. A ponieważ najgenialniejszymi są rzeczy najprostsze, więc BOB YAK stał się kultową przyczepką o niesłabnącym zainteresowaniu, a firma BOB wciąż wyznacza światowe trendy.
"Słowo BOB było łatwiejsze w pisowni, zabawne i proste", wyjaśnia Roger. "W dużym stopniu tak jak my sami i to, co produkujemy".
Przyczepka YAK dosłownie zrewolucjonizowała sposób przewożenia bagażu przez przyczepki rowerowe. W rezultacie stała się ona światowym standardem dla turystów rowerowych i prekursorem najnowszych rozwiązań. A ponieważ najgenialniejszymi są rzeczy najprostsze, więc BOB YAK stał się kultową przyczepką o niesłabnącym zainteresowaniu, a firma BOB wciąż wyznacza światowe trendy.