Nowa odsłona grupy Shimano Tiagra 4700

Drukuj

Światło dzienne ujrzała nowa grupa koncernu Shimano, czyli Tiagra serii 4700, która została gruntownie przeprojektowana. Nowa Tiagra w spadku otrzymała wiele cech jej droższego rodzeństwa, upodabniając się w ten sposób do bardziej zaawansowanych grup.

Zmiany są poważne i widać je na pierwszy rzut oka. Tiagra przejęła kluczowe rozwiązania znane z droższych grup, inspirowane sprzętem profesjonalistów. W dalszym ciągu jednak będzie to grupa adresowana dla amatorów i miłośników weekendowych przejażdżek, co znaczy również, że będzie przystępna cenowo. 

 
 

 

Klamkomanetki

Po raz pierwszy w grupie Tiagry znajdziemy klamkomanetki z wewnętrznym prowadzeniem linek (model ST 4600), co dodaje im profesjonalnego wyglądu i estetyki. Klamkomanetki zostały także przeprojektowane pod względem ergonomii i komfortu - mają działać o wiele lżej, a ich chwyt ma być bardziej wygodny, dzięki czemu łatwiejszy stanie się również dostęp do dźwigni hamulca oraz zmiana przełożeń. Tiagra w dalszym ciągu będzie grupą 10-rzędową. Warto wspomnieć, że poza klamkomanetkami w grupie znajdziemy także  manetkę oraz dźwignie hamulca na prostą kierownicę (SL-4700).

 
 

 

Nowy mechanizm korbowy

Całkowicie nowy wygląd zyskała także korba Tiagry, która dołącza tym samym do grona 4-ramiennych korb, znanych do tej pory z grup Dura-Ace, Ultegra oraz od niedawna z grupy 105. Tiagra tym samym zyskuje również nową kombinację tarcz, czyli uniwersalne 52/36, które posiadać będą rozstaw śrub 110 mm. Znaczy to, że rozstaw jest identyczny jak w przypadku tarcz kompaktowych (50/34), a więc bez problemu będzie można wymienić tarcze na inny rozmiar. Te przełożenia są zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem w przypadku osób zaczynających poważniejszą przygodę z szosą.

 
 

 

Ulepszone przerzutki oraz hamulce

Jak zapewnia producent, znacznemu ulepszeniu poddane zostały również przerzutki oraz hamulce. Zmiany dokonane zostały tak, żeby wydłużyć żywotność osprzętu oraz aby jego konserwacja była maksymalnie prosta i tania. Dostępne będą oczywiście wersje z krótszym i dłuższym wózkiem. Wersja z dłuższym wózkiem obsłuży kasetę o maksymalnej koronce 34T. Jeśli chodzi o hamulce, ich modyfikacja pozwoliła na uzyskanie o 30 % mocniejszej siły hamowania, poprawiając jednocześnie modulację hamowania.

 
 
 

 

Nowa Tiagra do sprzedaży ma trafić wiosną 2016 roku.

Dystrybutor: www.shimano-polska.com

Fot. Shimano