Rowery szosowe Kross 2015: Vento, Pulso

Drukuj

Kross przekazał nam pierwsze informacje odnośnie przyszłorocznej kolekcji rowerów szosowych. Gruntownie odświeżona została seria Vento, pojawiła się też nowa propozycja - Pulso.

 

Seria rowerów szosowych - Kross Vento 2015

 

 
 

Seria Vento, dzięki której Kross wrócił z rowerami szosowymi składać będzie się z siedmiu rowerów. Wybór będzie więc zdecydowanie większy, gdyż obecnie w tej gamie odnajdziemy cztery propozycje. Przyszłoroczna kolekcja opierać się będzie o trzy różne ramy - podstawowy model Vento 1.0 powstawać będzie na starej, aluminiowej konstrukcji. Trzy pośrednie modele: Vento 2.0, 3.0 oraz 4.0 otrzymają całkowicie nową ramę aluminiową, która posiada bardziej spłaszczone profile dla lepszej aerodynamiki oraz geometrię opartą na karbonowej wersji ramy. Topowe propozycje oznaczone jako 5.0, 6.0 i 7.0 złożone będą na, ulepszonej w stosunku do zeszłego roku, karbonowej ramie. Producent zastosował w nowej konstrukcji amortyzujące jazdę tylne widełki z technologią Flexible Seat Stays oraz sztycę o średnicy 27,2 mm, która również wpłynie na lepszą amortyzację. Przyjrzeliśmy się dokładniej kilku modelom z przyszłorocznej kolekcji.

 

Karbonowe szosy - Vento 7.0, 6.0 oraz 5.0

 

Topowy model gamy Vento oznaczony numerem 7.0 poza karbonowym framesetem składać będzie się z kompletnej grupy Shimano Ultegra 6800. Co się z tym wiąże? Oczywiście od razu w oczy rzuca się korba, wzorowana na korbie grupy Dura Ace. Czteroramienny mechanizm korbowy to najsztywniejsza konstrukcja wśród produktów oferowanych przez Shimano. Jak przystało na topowy model, producent słusznie wyposaży go w blaty 53/39, które po części określają grupę potencjalnych nabywców jako zaawansowanych zawodników. Kross Vento 7.0 ma więc za zadanie bez kompleksów ścigać się w zawodowym peletonie. Oczywiście napęd Vento 7.0 posiada 22 biegi, co w dzisiejszych wysokich modelach szosowych jest już powoli standardem. Karbonowa konstrukcja, komponenty Eastona oraz koła DT Swiss R23 pozwoliły osiągnąć Vento 7.0 dobrą wagę 7,2 kg.

 

Warto wspomnieć, że niższy model 6.0 uzbrojony będzie w kompletną grupę Shimano 105 (podobać może się konsekwencja) oraz nieco niższe komponenty Eastona i koła DT Swiss. Pomimo tego waga Vento 6.0 nie przekroczyła 8 kg, zatrzymując się na wyniku 7,9 kg. Trzecią karbonową wyścigówką w ofercie Krossa będzie Vento 5.0. Rower oparty o grupę Tiagra, komponenty sygnowane logiem Krossa oraz koła Alexrims Race 24 dzięki karbonowej ramie i widelcowi ważyć będzie przyzwoite 8,3 kg.

 

Modele aluminiowe - Vento 4.0, 3.0, 2.0 oraz 1.0

Vento 4.0 to najwyższa z proponowanych przez producenta szosówek aluminiowych. Podobnie jak wyższy brat Vento 4.0 wyposażony jest w kompletną grupę Shimano Tiagra, takie same komponenty i koła, lecz w przypadku 4.0 waga wzrosła o 1,3 kg, zatrzymując się na 9,6 kg.

 
 

Vento 3.0 powstawać będzie na tym samym framesecie co 4.0. Różnicę stanowi tutaj zastosowanie niższej grupy Shimano Sora, którą w 3.0 łącznie z piastami znajdziemy w komplecie. Waga 3.0 wzrośnie nieznacznie, bo jedynie do 9,7 kg. Z kolei model 2.0 zostanie wyposażony w nową ekonomiczną grupę od Shimano tj. Claris. Waga tego roweru wynosić będzie 10,2 kg. Najniższy model ze stajni Krossa tj. Vento 1.0 jest o tyle ciekawy, że jego cena będzie oscylowała w granicach 2000 zł, co jak na rower szosowy jest świetnym wynikiem. 10,7 kilogramowy rower będzie oparty w ramę aluminiową znaną z kolekcji 2014. 

Seria Pulso

 

Pulso to natomiast nowa seria szosówek z prostą kierownicą i aluminiową ramą. Jak informuje producent, są to rowery przeznaczone do spokojniejszej jazdy po szosie, czy też turystyki szosowej, ale powinny się również sprawdzić jako rowery miejskie. Rama z serii Pulso jest bardzo zbliżona do tej z modeli Vento (2.0, 3.0, 4.0), jednak w stosunku do niej otrzymała delikatnie zmienioną geometrię, która sprawi, że rower będzie bardziej stabilny podczas jazdy. 

Dystrybutor: www.kross.pl