Zumbi 2013

Prezentacja marki Zumbi Cycles oraz jej oferty na sezon 2013

Drukuj

Zumbi to polski producent rowerów do DH, Enduro i XC. Firma z Myślenic wytwarza swoje ramy w Polsce i może się już pochwalić znaczącymi sukcesami na rynku międzynarodowym. Czy charakteryzuje się marka?

Czym jest Zumbi
Założona w 2006 roku polska firma postawiła sobie za cel produkowanie jak najwyższej jakości rowerów do takich dyscyplin jak: DH, FR, enduro, dirt, street czy XC.

Siedzibą firmy są Myślenice, które są znane ze znakomitych terenów górskich. Leżące pod Krakowem miasto oferuje znakomite warunki terenowe do testowania sprzętu projektowanego przez inżynierów Zumbi. Człowiekiem zajmującym się przygotowaniem głównej koncepcji oraz czuwającym nad dalszymi pracami jest Paweł Matuszyński, założyciel firmy. Znany w światku MTB przedsiębiorca jest również doświadczonym zawodnikiem z sukcesami w MTB (XC i DH) i snowboardzie.
 

Produkcja ram Zumbi odbywa się w 100% w Polsce


Zumbi stawia na polską produkcję. Spawalnia mieści się w Mielcu. Następnie ramy są wykańczane w zależności od opcji u różnych podwykonawców: w lakierni proszkowej, malowane pistoletem lub anodowane. Składanie ramy i ostateczne wykańczanie odbywa się na miejscu, w myślenickim warsztacie firmy.

W ramach z pełnym zawieszeniem Zumbi wykorzystuje autorską technologię FPS system (floating pivot suspension system) stworzony właśnie przez Pawła. Gwarantuje on perfekcyjną pracę zawieszenia, dopasowaną do przeznaczenia danego modelu ramy. Cechuje się znaczącym odseparowaniem amortyzacji od sił hamujących oraz nisko osadzonym środkiem ciężkości pozwalającym na pewne manewrowanie sprzętem. Za rekomendację świadczą nie tylko pochlebne opinie klientów (m.in. zawodników takich jak Helen Gaskell, Neil Donoghue, Scott Mears), ale również pozytywne recenzje w zagranicznej prasie rowerowej (m.in. Dirt Magazine, Velovert, Big Bike, Bike Magazine).

 

 

Zawieszenie FPS zostało stworzone przez właściciela marki, Pawła Matuszyńskiego


Sama nazwa marki pochodzi od Nacao Zumbi, przywódcy nielegalnego państwa prowincji Palmares w Brazylii. Został on pojmany i zabity przez Portugalczyków, a jego postać jest symbolem nieśmiertelności i niezniszczalności w Brazylii.

 


Co w ofercie
Zumbi proponuje 11 modeli ram przeznaczonych do różnych dyscyplin MTB. Najbardziej wybijającymi się konstrukcjami w ofercie marki są ramy do DH i Enduro. Wszystkie ramy są spawane ze stopu aluminium 7020, który charakteryzuje się przede wszystkim dużą wytrzymałością. Masa ma w tym przypadku mniejsze znaczenie niż odporność ramy na uderzenia i ciężki teren.

Zjazdowa F-44 (na zdj. głównym) posiada aluminiowe łączniki (stop 7075) obracające się na uszczelnianych łożyskach maszynowych osadzonych na tytanowych osiach (wersja Ti -stop Ti6Al4V) lub osiach stalowych (wersja standardowa). 220-milimetrowy skok gwarantuje wybieranie największych "nierówności" i daje zjazdowcom szerokie pole do popisu. Waga ramy bez tłumika wynosi 3720g, co pozwala złożyć pełny rower o masie ok. 16-17kg. F-44 została stworzona do wyścigowego użytkowania w zawodach DH. Możemy w niej konfigurować długość górnej rury oraz kąt nachylenia główki sterowej. F-44 przyjmuje widelce o wielkości skoku 150-200mm oraz opony o szerokości do 2.6.

 

 

 

 

Zumbi F-22


Duża ciekawostką Zumbi jest elektroniczny model E-44 oparty na ramie zjazdowej F-44. Dzięki silnikowi o mocy 1kW można wjechać na niemal każde wzniesienie, a przy najbardziej stromych podjazdach trzeba dodatkowo przesuwać ciało do przodu i stabilizować przednie koło. Elektroniczny zestaw Boosty kosztuje około 1500 EUR (silnik, manetka, przekaźniki, bateria, specjalna korba z wolnobiegiem echo z dwoma blatami i pakietem) i do tego dochodzi jeszcze koszt ramy. Dla miłośników eksploracji nowych, nieznanych terenów zjazdowych to jednak nie lada gratka. Warto podkreślić, że każda rama Zumbi może być dostosowana do montażu zestawu elektrycznego.

F-22 to z kolei model przeznaczony głównie do Freeride`u, ekstremalnego Enduro oraz mini DH. Podobnie jak wyższy model, ta rama również opiera się na aluminiowych wahaczach i tytanowych piwotach (opcjonalnie standardowe piwoty do wyboru). Skok zawieszenia wynosi 140/170mm (zależnie od tłumika), a masa ramy to 3590g. Możemy indywidualnie dobrać długość górnej rury oraz kąt nachylenia główki sterowej. Rama przyjmuje widelce o skoku 130-180mm. Na F-22 ścigał się m.in. francuski mistrz dirtu i slopestyle`u Antoinie Bizet.

 

 

 

 

Zumbi F-11Zumbi Guru


Przeznaczona do użytku Enduro / All Mountain F-11 to rama ze skokiem zawieszenia wynoszącym 140 lub 165mm, zależnie od sposobu montażu tłumika (jedna z dwóch opcji). Rama o masie 3,15kg przyjmuje 130-170-milimetrowe widelce. Producent daje możliwość wyboru główki standardowej (1 1/8") lub taperowanej (1 1/8" - 1.5"). Podobnie jak poprzednie modele, również ta rama wykorzystuje system zawieszenia FPS.

Guru to z kolei 26-calowy hardtail przeznaczony głównie do użytku w XC i maratonach. Rama może być wykonana również w wersji dla kół 29”. Guru jest lżejsza niż zjazdowi poprzednicy i waży 1650g. Możemy w niej dobrać długość górnej rury oraz kąt główki sterowej. Guru przyjmuje 80-130-milimetrowe widelce i oponę o maksymalnym rozmiarze 2.3. Widelec tylny skonstruowany w formie S-stay tworzy sztywną konstrukcję i jednocześnie zapewnia większą przestrzeń dla opony.

Producent daje dwa lata gwarancji na wady materiałowe również w przypadku brania udziału w zawodach na ramy F-44, F-22 , F-11, Guru. Na ramę Guru, kiedy nie jest używana w zawodach Zumbi daje klientom gwarancję pięcioletnią. Wszystkie ramy dostępne są w rozmiarach S, M i L.

Podsumowanie
Zumbi to interesująca marka, która w swojej szerokiej ofercie znajduje miejsce na zaspokojenie rowerowych potrzeb szerokiej grupy klientów. Uwagę zwraca w pełni polska produkcja oraz estetyczny, agresywny design sprzętu oraz jego jakość wykończenia.

 

 

 

 

Rower złożony na ramie F-22...... i F-44


Warto również dodać, że Zumbi oferuje możliwość dopasowania parametrów geometrycznych ramy do potrzeb klienta. Dodatkową atrakcją jest możliwość przygotowania własnego projektu graficznego na ramę. Dotyczy to wyboru dowolnego koloru z palety RAL, malowania pistoletem na umówiony wzór, anodowanie na czarno, grawerowanie logo i napisów itd. Oprócz tego producent zostawia również dużą swobodę w doborze komponentów (Sram, Shimano, Avid, Mavic, El gallo czy amortyzacja Bos Suspension, Elka Suspension, Rock Shox, Fox).

Produkty Zumbi znajdziecie na stronie producenta oraz w naszym bikeKatalog.pl: ramy i rowery.

Fot.: Zumbi
Producent: www.zumbicycles.com
Dystrybutorwww.4mtb.pl