Test: Ścieżkowy Giant Trance Advanced Pro 2

Nowa odsłona Gianta Trance Advanced Pro 2, czyli carbonowy full z segmentu ścieżkowców na rynku.

 

Pozostałe wrażenia

O charakterystyce pracy zawieszenia oraz dobrej pracy pozostałych komponentów użytych do budowy Trance’a Advanced Pro 2 pisaliśmy już powyżej. Dodajmy do tego wyważoną geometrię, która świetnie współgra z Maestro – rower jedzie jakby był przyklejony do podłoża i bardzo stabilnie i pewnie pokonuje obraną przez nas ścieżkę. Co prawda jeździliśmy na bardziej zwrotnych konstrukcjach (zawsze można ustawić FlipChip w pozycji High - my z racji jeżdżenia po naturalnych, często bardzo stromych ścieżkach Raduni jeździliśmy tylko w niskim ustawieniu), ale w zamian na Giancie na zjazdach odnosimy wrażenie, jakby rower miał więcej skoku niż w rzeczywistości. Jednocześnie rower naprawdę fajnie podjeżdża, szczególnie gdy ustawimy damper w pozycji Medium – mamy spory zapas trakcji na płynne pokonanie przeszkód, ale pedałowanie praktycznie nie powoduje bujania, a stromy kąt rury podsiodłowej oraz długi reach sprawiają, że pedałujemy efektywnie i możemy wyciągnąć się na rowerze dzięki czemu nawet na stromych ściankach możemy odpowiednio dociążyć przednie koło.

 

 

 

 

Podsumowanie

Nowa generacja Gianta Trance Advanced Pro 2 to naprawdę bardzo udana konstrukcja. Świetne system zawieszeniu Maestro w połączeniu z odświeżoną, nowoczesną geometrią sprawiają, że rower świetnie radzi sobie w zróżnicowanym górskim terenie. Naszym, mocno subiektywnym oczywiście, zdaniem, rower ten jest też po prostu ładny – masywna, ale dzięki wielu przetłoczeniem nie wyglądająca topornie rama w tym malowaniu naprawdę przykuwa wzrok. Nawet najniższy model oznaczony cyfrą 2 jest maszyną kompletną, pozbawioną słabych punktów i przy obecnej cenie na poziomie 24 tys. zł stanowi bardzo ciekawą alternatywę w tym budżecie.

 

Specyfikacja

Giant Trance Advanced Pro 2 29
  • RAMA Kompozyt Advanced - przedni i tylny trójkąt, 120mm zawieszenia Maestro
  • DOSTĘPNE ROZMIARY S, M, L, XL
  • WIDELEC Fox 34 Float Rhythm, GRIP, Boost 15x110 Kabolt, 44mm offset, 130mm skoku
  • TŁUMIK Fox Float DPS Performance, 185/50
  • NAPĘD
  • GRUPA OSPRZĘTU SHIMANO SLX
  • PRZERZUTKA TYLNA Shimano SLX RD-M7100
  • ILOŚĆ BLATÓW I KORONEK '1x12
  • MECHANIZM KORBOWY Shimano MT512-1, 30t
  • SUPORT Shimano, press fit
  • KASETA Shimano SLX, 10-51
  • ŁAŃCUCH KMC X-12
  • KOŁA
  • KOMPLETNE KOŁA Giant TRX 2 Carbon 29
  • ROZMIAR KÓŁ 29"
  • OPONA PRZEDNIA Maxxis Minion DHF 29x2.5 WT, 3C MaxxTerra, EXO, TR
  • OPONA TYLNA Maxxis Aggressor 29x2.5, EXO, TR
  • KONTROLA
  • MANETKI Shimano SLX SL-M7100, 1x12
  • DŹWIGNIE HAMULCA Shimano Deore BL-M6100
  • HAMULCE Shimano Deore XT BR-M6120, hydrauliczne, tarcze Shimano RT-56 [P]180mm, [T]180mm
  • TYP HAMULCÓW Tarczowe hydr.
  • KIEROWNICA Giant Contact TR35, 780x35mm
  • CHWYTY Giant Tactal Pro Single S:120mm, M:120mm, L:130mm, XL:130mm
  • MOSTEK Giant Contact SL XC, 35mm
  • SIODEŁKO Giant Romero SL
  • WSPORNIK SIODEŁKA TranzX travel, regulowany skok, S: skok 120-150mm / 30.9 x 459mm M: skok 140-170mm/ 30.9 x 499mm L: skok 170-200mm / 30.9 x 525mm XL: skok 170-200mm / 30.9 x 525mm
  • CENA: 23.999 PLN

 

Strona producenta: www.giant-bicycles.com/pl