Test: E-bike MTB Bulls E-Stream EVO AM 6

Sprawdź, jak w praktyce spisuje się uniwersalny górski rower elektryczny Bulls - testujemy fulla E-Stream EVO AM 6 z kolekcji 2021

 

 

 

 

Rezerwat przyrody Segiet

U szczytu tutejszej Srebrnej Góry znajdziemy jeszcze jedną godną uwagi miejscówkę. To rezerwat przyrody Segiet, który imponuje przede wszystkim tamtejszą roślinnością. O ustanowienie tu rezerwatu przyrody starano się od dziesiątek lat – robili to zarówno niemieccy, jak i polscy przyrodnicy – w końcu od lat 50 ubiegłego stulecia oficjalnie utworzono tam rezerwat. Na jego terenie znajdziemy m.in. ponad 150-letnie buki, które osiągają nawet 40 metrów wysokości. Będąc tutaj zdecydowanie trzeba się tam udać, a E-Stream EVO AM z silnikiem S Mag szybko pozwoli nam podjechać na szczyt tego wzniesienia i rezerwat zobaczyć na własne oczy. 

Wrażenia z jazdy

Chcielibyśmy, żeby z tego testu wybrzmiały przede wszystkim dwa wnioski - Bulls E-Stream EVO AM jest zaawansowanym e-MTB, z którym możemy zjeździć Alpy od Słowenii po Francję, natomiast najlepiej z tym rowerem będziemy czuć się na trasach typu flow, łatwiejszych technicznie ścieżkach czy nawet utwardzonych, szutrowych alpejskich podjazdach. Pozycja zajmowana na tym rowerze nie jest przesadnie wyciągnięta do przodu, jak ma to miejsce w przypadku modeli o bardziej progresywnej geometrii, a przez to po prostu maksymalnie wygodnie się tym rowerem jeździ na długich dystansach. Wygodnie się podjeżdża, a jednocześnie na zjazdach ten rower daje nam sporo frajdy.

 

 
 

 

 

Jednocześnie trzeba pamiętać, że z taką uniwersalną geometrią E-Stream EVO AM nie jest królem stabilności, dlatego też nieco gorzej radzi sobie na trudnych trasach, które obfitują w największe nastromienia, na których trzeba skakać dropy, itd. Do tych celów Bulls ma w swoich szeregach lepsze rowery.  

Drugi wniosek jest taki, że za sprawą tego komfortowego charakteru E-Streama ten rower nie będzie nam ciążył w codziennym użytkowaniu i na rodzimych trasach. Niestety życie większości z nas jest skonstruowane tak, że większość czasu w roku nie spędzamy w górach, dlatego typowo zjazdowo zorientowany nieczęsto wykorzystuje swój potencjał. Testowany tu full bardzo dobrze spisuje się także podczas wycieczek w takie miejsca, jak Blachówka czy rezerwat przyrody Segiet - a mówiąc ogólniej po prostu na lokalnych trasach, niekoniecznie w górach. 

Podsumowanie

Uniwersalny górski rower elektryczny do jazdy przez cały rok i w każdym terenie, który posiada wszelkie standardy konstrukcyjne, wpływające na dobre prowadzenie - pełną integrację silnika i baterii, elementy poprawiające sztywność boczną, odpowiednio dobrane komponenty, takie jak mostek czy kierownica. Do tego na pokładzie czeka jeden z najbardziej uznanych i po prostu najlepszych na rynku systemów wspomagania w postaci Brose S Mag, który wyróżnia się wysokim momentem obrotowym, świetną elastycznością pracy i naturalnymi odczuciami z jazdy. No i przy okazji jest cichy. Nie da się pominąć w całej układance tematu baterii - 750 Wh to pojemność, która wystaczy na praktycznie cały dzień jazdy po górach. Oczywiście to bardzo ogólny wniosek, a to czy okaże się prawdziwy zależy od wielu czynników, jednak pewnie wielu z Was wie co mamy na myśli. W bardziej płaskim terenie osiągnięcie blisko 200 km zasięgu w niższych programach wspomagania nie powinno stanowić problemu. W testowanej przez nas wersji 6 mamy też szereg topowych komponentów, które mocno windują cenę roweru do góry - katalogowo testowany Bulls kosztuje około 35 000 zł. To kupa kasy, jednak kiedy rozbijecie specyfikację Bullsa na czynniki pierwsze, to widać za co płacimy. Co więcej - obecnie ten model można na rynku dostać w niższej cenie, nie przekraczającej 30 tys. zł. Z czystym sumieniem polecamy całą linię E-Stream EVO AM wszystkim amatorom jazdy po górach, którzy w miejsce zjazdowej adrenaliny wolą nieco więcej lekkiej zabawy w stylu flow oraz chcą po prostu pojeździć sporo po górach.

 

 

Bulls E-Stream EVO AM 6 27,5+

  • Cena katalogowa: około 35000,00 PLN 
  • Waga: 25.5 kg
  • Rama Aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: FOX 38 Float 29" Factory e-bike / 150 mm
  • Tłumik: FOX Float DPS Factory Kashima 3-Pos / 150 mm
  • Przerzutka tylna: Shimano XTR RD-M9100-SGS Shadow Plus
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Mechanizm korbowy: FSA
  • Kaseta: Shimano SLX CS-M7100-12 10-51T
  • Łańcuch: Shimano CN-M7100
  • Pedały: BULLS
  • Kompletne koła: DT Swiss HX 1501 Spline
  • Rozmiar kół: 27,5"+ (650B Plus)
  • Opony: Schwalbe Magic Mary Super Trail TLE 65-584
  • Silnik: Brose Drive S Mag 250  / 90Nm
  • Bateria: BMZ Supercore 555 horizontal
  • Wyświetlacz: Brose Bloks 14d
  • Manetki: Shimano Deore XT SL-M8100
  • Hamulce: Shimano Deore XT BR-M8120 203mm
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
  • Kierownica: BULLS
  • Chwyty: Ergon GE10
  • Mostek: MonkeyLink AS-ML1
  • Stery: FSA No.57
  • Siodełko: Ergon SM10
  • Wspornik siodełka: FOX Transfer Factory Dropper Post / Kashima / 30,9mm
ROWERY Bulls

 

Strona producenta: www.bulls-bikes.com

Rower do testu udostępniła nam firma mojebike.pl

Fot. Michał Kuczyński

Podobne artykuły