Test: Rower crossowy Saveno Everest GTS 3.0

Sprawdzamy rower Saveno Everest GTS 3.0 - przystępną cenowo crossówkę.

 

Podsumowanie

Saveno Everest 3.0 to podręcznikowa crossówka, która na tle rynkowego tłumu punktuje korzystnym stosunkiem ceny do wyposażenia. Nie ma co ukrywać, że kiedy mowa o segmentach rekreacyjnych, to właśnie powyższy parametr stanowi w głównej mierze o tym, czy dany rower jest czy nie jest godny polecenia. Everest w wersji 3.0 posiada dobrej klasy napęd, oparty o grupę Shimano Altus, którą dopełnia tylna przerzutka Deore. Do tego ma też bardzo dobry układ hamulcowy - sprawdzony zestaw Shimano MT-200. W sferze prowadzenia i ogólnego charakteru Everest jest crossem z krwi i kości - siedzimy na nim wyprostowani i zrelaksowani, dzięki czemu możemy podróżować długo i komfortowo, nawet jeśli nie mamy typowo kolarskiej sylwetki. Z drugiej strony tak wyprostowana pozycja będzie nas nieco spowalniać względem bardziej wyczynowo skrojonych rowerów. Coś za coś - cross na pewno wpisuje się w potrzeby większości osób, które rower traktują rekreacyjnie, a nie wyczynowo. Wszystkim tym osobom Everest 3.0 jest godny polecenia, bo jak zwykle Saveno daje sporo w dobrej cenie.

 

Saveno EVEREST 3.0 gts

  • Cena: 2599.00 PLN
  • Materiał: Aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: Sr-Suntour, SF16-NEX-HLO-DS, blokada
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Przerzutka przednia: Shimano ALTUS M-371
  • Przerzutka tylna: Shimano DEORE M591
  • Ilość blatów i koronek: '3x9
  • Mechanizm korbowy: Shimano M371, 48x38x28T, 175mm
  • Suport: CARTRIDGE
  • Kaseta: Shimano CS-HG400, 9 biegów, 11-34T
  • Łańcuch: KMC X9
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Obręcze: alu, dwuścienne, MACH
  • Opony: Innova 700x38c
  • Manetki: Shimano Altus SL-M2000
  • Dźwignie hamulca: Shimano BL-MT200
  • Hamulce: Shimano BR-MT200
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
  • Kierownica: Alu 680mm
  • Mostek: Alu, ahead, regulowany
  • Siodełko: Selle Royal Code
  • Wspornik siodełka: Alu, amortyzowany, 31,6x350mm
ROWERY Saveno

 

Dystrybutor: saveno.pl

Fot. Tomasz Makula

 

Podobne artykuły