Podsumowanie
Rockrider modele E-ST 900 udowodnił nam, że także w segmencie rowerów elektrycznych udało się Francuzom zaoferować produkt skalkulowany wyjątkowo prokliencko - mówiąc inaczej ponownie spotykamy tu świetny stosunek ceny do jakości. Jak Rockrider to osiąga? Za takim sukcesem stoi wręcz cała systemowa "machina" tnąca koszty przede wszystkim dookoła produktu. To widać w E-ST 900 - Rockrider wyróżnia się w swoim segmencie wysokiej jakości silnikiem uznanego Brose, który cechuje wysoki moment obrotowy, ale przede wszystkim świetna czułość pracy. Konstrukcja ramy E-ST 900 też stoi na wystarczająco wysokim poziomie, by traktować E-ST 900 jako model gotowy do podboju górskich szlaków - aluminiowa rama z centralnie zamontowanym silnikiem i baterią, sztywne osie kół Boost, taperowane stery - to wszystko przekłada się na rower wystarczająco sztywny bocznie i po prostu dobrze prowadzący się na zjazdach. E-ST 900 jest ścieżkowcem nastawionym przede wszystkim na komfort jazdy, co docenią osoby szukające roweru do terenowej turystyki na łatwiejszych technicznie szlakach - od dróg pożarowych po łatwiejsze ścieżki, gdzie dominuje flow. O turystycznym potencjale tego modelu przypomina też możliwość zamontowania tu stałego bagażnika. Oczywiście Rockrider E-ST 900 nie jest rowerem idealnym, bo o takim w budżecie testowanego modelu nie można mówić - wśród minusów wymienilibyśmy m.in. nieco zbyt wąską naszym zdaniem kierownicę, hydrauliczne hamulce o dość "gumowym" modulowaniu siły hamowania oraz brak sztycy regulowanej - akurat w tym ostatnim przypadku to czepialstwo, bo po raz kolejny trzeba wziąć pod uwagę finalną cenę roweru. Waga Rockridera E-ST 900 czy pozostałe elementy wyposażenia bronią się w swojej klasie, a globalnie rzecz biorąc trailowy hardtail francuskiej marki jest naprawdę solidnym, godnym polecenia graczem.
Rockrider E-ST 900

- Cena: 8499.00 PLN
- Waga: 22.20 kg
- Opis ramy: aluminium 6061
- Materiał: Aluminium
- Widelec/amortyzator przedni: Rockshox JUDY
- Skok widelca: 120 mm
- Grupa napędowa: Shimano Deore
- Przerzutka tylna: Shimano Deore M6000 Shadow+
- Ilość blatów i koronek: '1x10
- Mechanizm korbowy: 34 zęby ChainFlow
- Kaseta: 10-rzędowa 11-42 Shimano Deore
- Łańcuch: KMC e10 Turbo
- Pedały: B'TWIN FLAT
- Kompletne koła: Sunringle Duroc 40
- Rozmiar kół: 27,5"+ (650B Plus)
- Opony: HUTCHINSON TAIPAN KOLOSS 2,8"
- Silnik: BROSE T Aluminium 90 Nm
- Bateria: SAMSUNG SDI
- Wyświetlacz: LCD
- Manetki: Shimano Deore M6000
- Hamulce: Tektro TKD32 180mm
- Typ hamulców: Tarczowe hydr.
- Kierownica: 720 mm
- Chwyty: B'TWIN SPORT COMFORT
- Mostek: aluminium
- Siodełko: B'TWIN ERGOFIT Evo
- Wspornik siodełka: 31,6 mm
- Dostępne dwie wersje malowania: czarno-szary lub szaro-pomarańczowy
- Dostępny też w wersji damskiej: E-ST 900 D
Strona producenta: www.decathlon.pl
Fot. Michał Kuczyński
Test: Saveno Everest 4.0 - ambitny cross Strona 1 z 3
właśnie czekam na dostawę w/w modelu po tym co tutaj przeczytałem upewniam się że sprzedaj,,,,...