Test: Rockrider E-ST 900 - e-bike MTB w dobrej cenie

Testujemy elektryczny rower MTB ze stajni Rockridera - model E-ST 900 - hardtaila z kołem 27,5+ i silnikiem Brose

 

 

 

Podsumowanie

Rockrider modele E-ST 900 udowodnił nam, że także w segmencie rowerów elektrycznych udało się Francuzom zaoferować produkt skalkulowany wyjątkowo prokliencko - mówiąc inaczej ponownie spotykamy tu świetny stosunek ceny do jakości. Jak Rockrider to osiąga? Za takim sukcesem stoi wręcz cała systemowa "machina" tnąca koszty przede wszystkim dookoła produktu. To widać w E-ST 900 - Rockrider wyróżnia się w swoim segmencie wysokiej jakości silnikiem uznanego Brose, który cechuje wysoki moment obrotowy, ale przede wszystkim świetna czułość pracy. Konstrukcja ramy E-ST 900 też stoi na wystarczająco wysokim poziomie, by traktować E-ST 900 jako model gotowy do podboju górskich szlaków - aluminiowa rama z centralnie zamontowanym silnikiem i baterią, sztywne osie kół Boost, taperowane stery - to wszystko przekłada się na rower wystarczająco sztywny bocznie i po prostu dobrze prowadzący się na zjazdach. E-ST 900 jest ścieżkowcem nastawionym przede wszystkim na komfort jazdy, co docenią osoby szukające roweru do terenowej turystyki na łatwiejszych technicznie szlakach - od dróg pożarowych po łatwiejsze ścieżki, gdzie dominuje flow. O turystycznym potencjale tego modelu przypomina też możliwość zamontowania tu stałego bagażnika. Oczywiście Rockrider E-ST 900 nie jest rowerem idealnym, bo o takim w budżecie testowanego modelu nie można mówić - wśród minusów wymienilibyśmy m.in. nieco zbyt wąską naszym zdaniem kierownicę, hydrauliczne hamulce o dość "gumowym" modulowaniu siły hamowania oraz brak sztycy regulowanej - akurat w tym ostatnim przypadku to czepialstwo, bo po raz kolejny trzeba wziąć pod uwagę finalną cenę roweru. Waga Rockridera E-ST 900 czy pozostałe elementy wyposażenia bronią się w swojej klasie, a globalnie rzecz biorąc trailowy hardtail francuskiej marki jest naprawdę solidnym, godnym polecenia graczem.

 

Rockrider E-ST 900

  • Cena: 8499.00 PLN
  • Waga: 22.20 kg
  • Opis ramy: aluminium 6061
  • Materiał: Aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: Rockshox JUDY
  • Skok widelca: 120 mm
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Przerzutka tylna: Shimano Deore M6000 Shadow+
  • Ilość blatów i koronek: '1x10
  • Mechanizm korbowy: 34 zęby ChainFlow
  • Kaseta: 10-rzędowa 11-42 Shimano Deore
  • Łańcuch: KMC e10 Turbo
  • Pedały: B'TWIN FLAT
  • Kompletne koła: Sunringle Duroc 40
  • Rozmiar kół: 27,5"+ (650B Plus)
  • Opony: HUTCHINSON TAIPAN KOLOSS 2,8"
  • Silnik: BROSE T Aluminium 90 Nm
  • Bateria: SAMSUNG SDI
  • Wyświetlacz: LCD
  • Manetki: Shimano Deore M6000
  • Hamulce: Tektro TKD32 180mm
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
  • Kierownica: 720 mm
  • Chwyty: B'TWIN SPORT COMFORT
  • Mostek: aluminium
  • Siodełko: B'TWIN ERGOFIT Evo
  • Wspornik siodełka: 31,6 mm
  • Dostępne dwie wersje malowania: czarno-szary lub szaro-pomarańczowy
  • Dostępny też w wersji damskiej: E-ST 900 D
ROWERY Rockrider

 

Strona producenta: www.decathlon.pl

Fot. Michał Kuczyński

 

comments powered by Disqus

Podobne artykuły