Wszechstronny gravel Fuji Jari Carbon 1.3 - już dostępny!

Poznaj bliżej nowy model gravela Fuji Jari Carbon 1.3 z kolekcji na 2023 / 2024!

Drukuj
Fuji Jari Carbon Fuji

Nowy Fuji Jari Carbon to jeden z najbardziej odważnych designersko graveli na rynku. Model, który jest bardzo uniwersalny i łączy w sobie cechy roweru aero z podróżniczymi dodatkami. Poza tym ma też regulowaną geometrię. Teraz dostępny jest w tańszej wersji 1.3, poznajcie go!

Gravel Fuji Jari Carbon w aktualnej odsłonie miał swoją premierę u progu obecnego sezonu. Wówczas do sprzedaży trafił jednak jedynie w topowej wersji 1.1. Zresztą, w międzyczasie mieliśmy okazję go przetestować, jeśli więc chcecie poznać nasze wrażenia z jazdy, to zapraszamy do artykułu: TEST: GRAVELOWY FUJI JARI 1.1 CARBON (2023)

 

 

Teraz do sklepów trafiła jego bardziej budżetowa wersja Jari Carbon 1.3, która ma jednak świetną specyfikację i tak naprawdę okazuje się być bardzo ciekawą propozycją. Przypomnijmy więc pokrótce, co składa się na nowego Jari’ego?

 
 

 

Przede wszystkim wszechstronność!

Każdy z nas doskonale wie, że pojęcie gravel jest obecnie bardzo szerokie. W jednym terminie zawiera się bowiem ściganie po szutrach i leśnych drogach, ale też jazda wycieczkowa, wyprawowa, czy przygodowa. Do każdego zastosowania teoretycznie powinniśmy mieć nieco inny rower… tu docieramy do genezy powstania Jari’ego w takiej formie, jakiego go widzimy. Inżynierowie Fuji postarali się połączyć wszystkie te światy i sprawić, aby jeden rower był gotowy na możliwie dużo typów gravelowej jazdy. To wszystko przyjęło dość futurystyczną formę, która jednym się podoba, a dla innych jest dyskusyjna. Fakty jednak są takie, że wśród całej masy rowerów nudnych i zwyczajnych nowy Jari Carbon się po prostu wyróżnia!

 

 

Pierwsze – co rzuca się w oczy – to opływowa sylwetka nowej ramy, z aerodynamicznymi przekrojami rur i zintegrowanym prowadzeniem przewodów, która śmiało pozwala nazywać go aero gravelem. To ukłon w stronę prędkości i szybkiej jazdy. Jednocześnie producent przewidział masę punktów montażowych na dodatkowe bidony, czy bagaż. Charakterystycznymi cechami nowego Jari Carbon jest też pudełko na niezbędne akcesoria serwisowe, które montuje się pod suportem (można je oczywiście zdjąć), czy specjalne miejsce na przytroczenie batonów i żeli na górnej rurze. Mamy więc z jednej strony gravela, którym śmiało można pojechać sportowo, ale jednocześnie maszynę pod długie dystanse i wyprawy. Dla chętnych są tu również mocowania na błotniki. 

 
 

 

Komfort i regulacja geometrii

Każdy dziś wie, że nie ma szybkości i przyjemności w terenie, gdy rower jest mało komfortowy. Dlatego w tym modelu Fuji skutecznie skorzystało z możliwości formowania ciekawych kształtów ramy, gdy ta jest wykonana z karbonu. Tylny trójkąt ma mocno obniżone mocowanie górnych widełek, co z jednej strony poprawia tłumienie wibracji i zapewnia większy komfort, a jednocześnie jest bardziej aero, niż standardowy wysoki splot podsiodłówki i rurek seatstays. 

 

 

Czego nie wybiorą koła i rama powinna wygasić sztyca, która jest kolejnym elementem poprawiającym komfort podczas jazdy. Ma kształt litery D i specjalną amortyzującą wstawkę. Dla chętnych jest również opcja zamontowania okrągłej sztycy 27,2 mm, co otwiera drogę do założenia droppera (oczywiście może być to model z wewnętrznym prowadzeniem linki). Na koniec warto wspomnieć o widelcu z flip-chipem przy osi koła, który pozwala na zmianę offsetu widelca – dostępna jest pozycja 45 mm i 55 mm. Na koniec warto jeszcze dodać, że rower może mieć napęd 1x lub 2x, posiada hak UDH, a maksymalna szerokość opon to 45 mm. Jeśli chcielibyście bliżej przyjrzeć się cechom nowego modelu, to mamy dla Was również wideo, które od zimy jest na naszym kanale na YouTubie, zapraszamy!

 

Wersja Jari Carbon 1.3

 

 

W ostatnim czasie do sprzedaży trafiła wersja Jari Carbon 1.3. To ciekawa konfiguracja, która skutecznie łączny dobre wyposażenie z atrakcyjną ceną. 1.3 jest bowiem wyekwipowany w napęd Shimano 1x11, koła Alex Boondocks 5 i uniwersalne opony Maxxis Rambler 700x40C. Tak wyposażony karbonowy gravel kosztuje 14 855 zł. 

 

 

Strona producenta: fujibikes.eu