Nowe trailówki od GT Bicycles: Sensor i Sensor ST

Drukuj
GT Sensor ST GT Bicycles

Brand GT Bicycles w tym roku postanowił nas zaskoczyć ewolucją znanej już serii rowerów do Trailu Sensor i nowością - Sensor ST. Globalne zmiany mają rozszerzyć grono użytkowników i uczynić maszynę bardziej wszechstronną. Przypatrzmy się temu bliżej!

Stary nowy Sensor

Choć nazwa pozostała ta sama, Sensor przeszedł znaczącą ewolucję - został wyposażony w nową lekką konstrukcję i udoskonaloną geometrię. Suma tego wszystkiego da możliwość użytkownikowi korzystać z niego w bardzo szerokim spectrum zastosowań.

 

 

 

 

Od ogółu do szczegółu

Nowa seria przedstawia modele karbonowe - PRO LE, PRO, ELITE (oraz oddzielnie możliwy do nabycia frameset) oraz aluminiowe - COMP i SPORT. Wersje z włókna zostały wyposażone w amortyzatory o skokach 140 mm z tyłu i 150 mm z przodu (jest to o 10 mm większy skok niż w poprzedniej generacji). System zawieszenia LTS (Linkage Tuned Suspension) skutecznie pochłania nierówności, zapewnia lepszą trakcję i aktywność przy hamowaniu Ochronę roweru zapewniają specjalne osłony na dolnej rurze przedniego trójkąta, dolnej i górnej rurze części wahacza po stronie napędu.

 

 
 

 

 

Wersje alumionowe - COMP i SPORT uginają się na 130 mm z tyłu i 140 mm z przodu. Ta opcja podobnie jak poprzednik posiada mocowanie dampera Trunnion. Poza tym aluminiowy brat ma większy kąt główki - 65.5 i rury podsiodłowej - 77.5, podczas gdy w karbonie są to wartości 65 i 77 stopni odpowiednio. Fit design pozwolił Sensorowi zejść z wagi o około 600 g., dzięki całkowicie nowemu przedniemu trójkątowi z włókna węglowego, dodaniu wspornika siodełka z karbonu i innych sprytnych konstrukcjach pozostałych komponentów. Kable w łatwy sposób zamieszczone bezpośrednio w ramie, redukują skalę ich zabrudzenia i na szczęście nie są puszczone przez górne łożysko sterów. Co ważne - nowa geometria i rozmiarówka rozszerza grono użytkowników tego typu roweru. Dostępny na kołach 29 cali, w rozmiarach. - S, M, L, XL.

 

 

 

 

Sensor ST (Short Travel)

Fun - to jest najkrótsze określenie pasujące do tego modelu. Sensor ST występuje w wersji karbonowej i jest podzielony na dwa modele - Sensor Carbon ST PRO i Sensor Carbon ST ELITE. Obydwa modele charakteryzują się niższym skokiem ramy - 120 mm w czterozawiasowym układzie oznaczającym efektywność, szybką reakcję i zwinność. Przedni widelec o skoku 140 mm wnosi zmianę w kąt główki - 65.4 i kąt rury podsiodłowej - 77.4. Taka geometria powiększa energiczność podjeżdżania i pozwala na bardziej agresywne pokonywanie zjazdów.

Specjalny system zawieszenia LTS (Linkage Tuned Suspension), zwiększa wydajność pedałowania i zapewnia płynną, kontrolowaną i przewidywalną jazdę w najtrudniejszym terenie. Sensor ST wyróżnia się lekką karbonową ramą z dostrojoną szlakową geometrią i kinematyką zawieszenia, wewnętrznym prowadzeniem przewodów i zintegrowanymi osłonami.

 

 
 

 

 

Niższe zawieszenie i karbonowa budowa w praktyce niestety nie przekładają się na niską wagę, wersja Carbon ST Pro w rozmiarze M, osiąga masę ok. 14 kg. Owe modele zbudowane są na 29-calowych aluminiowych kołach, w dwóch poziomach wyposażenia i 4 rozmiarach od S do XL.

Więcej o nowych modelach znajdziecie na: gtbicycles.pl.