Nowy Liv Intrigue LT: enduro dla kobiet (2023)

Poznaj nowy model w kolekcji Liv’a - fulla Intrigue LT, który jest maszyną all mountain / enduro o największym skoku w kolekcji tej marki. Nowość na 2023 rok!

Drukuj

Liv zaprezentował nowego fulla Intrigue LT, który jest rowerem z pogranicza all mountain i enduro. Ma pozwalać zarówno dobrze pobawić się na szlakach, jak i wystartować w zawodach enduro. Poznajemy bliżej tą premierową konstrukcję dedykowaną dla kobiet!

Liv jest marką należącą do Gianta, która koncentruje się wyłącznie na tworzeniu rowerów dla kobiet. W jej ofercie można znaleźć sprzęt do większości popularnych kolarskich dyscyplin, który jest projektowany, testowany i odpowiednio sprofilowany pod potrzeby żeńskiej anatomii i kobiecego stylu jazdy. Do oferty Liv’a właśnie dołączył model Intrigue LT, który jest rowerem górskim z pełnym zawieszeniem dedykowanym do jazdy po najbardziej wymagających szlakach. Przedstawicielki marki opisują go jako sprzęt do dobrej zabawy w górach, którym spokojnie można wystartować również w prawdziwym wyścigu enduro. Warto dodać, że to Intrigue LT to full o największym skoku w obecnej kolekcji Liv’a oraz pierwszy rower tej marki, w którym jest opcja montażu kół mullet (w mieszanych rozmiarach). Nowy sprzęt posiada 160 mm skoku przedniego amortyzatora w parze ze 150 mm tylnego zawieszenia i jest ewolucją znanego już modelu Intrigue, gdzie skok to 140 mm przód i 125 mm tył. 

 

 

Aluminiowa rama z zawieszeniem Maestro

Rama nowego fulla została zbudowana z lekkiego stopu aluminium ALUXX SL, który pozwala na utrzymanie wysokich parametrów sztywności i wytrzymałości przy jednoczesnym zachowaniu niskiej masy. System zawieszenia w Intrigue LT to znany ze stajni Giant / Liv Maestro, który zdążył wyrobić sobie już doskonałą renomę u riderów jeżdżących w terenie. Jest to dokładnie system Maestro Flip Chip 3, który cechuje się 3 pozycyjnym systemem regulowanej geometrii flip chip. To rozwiązanie pozwala nie tylko dostroić właściwości jezdne pod indywidualne preferencje riderki, ale również tuninguje ustawienie roweru przy okazji zmiany rozmiaru tylnego koła, bo przypomnijmy, że jest tu taka możliwość. 

 

 

Liv Intrigue LT z przodu zawsze ma koło 29”, natomiast z tyłu możliwa jest zmiana wielkości koła. Nie jest to jednak możliwe w każdym rozmiarze ramy. XS i S mogą być tylko mullet’ami (29” przód i 27,5” tył), natomiast M i L mają opcję wyboru między tylnym kołem 29” lub 27,5”. Brak takiej opcji w małych ramach to zapewne kwestia, że nie da się zachować tak dużego skoku i przewidzianej przez producent geometrii przy jednoczesnym dołożeniu większego koła, które wymaga więcej miejsca. 

 

Niezależnie od tego, że kąt główki, rury podsiodłowej, czy wysokość suportu podlegają regulacji dzięki flip chip’owi, nowy Liv to rower dostosowany do łatwości jazdy po ciężkich trasach z dużymi przeszkodami. O ile zwykły Intrigue był rowerem szlakowym o stosunkowo małym skoku, o tyle wersja Long Travel otwiera możliwości na szybsze atakowanie jeszcze ciężkich fragmentów tras, a przy okazji jest też maszyną gotową dodać pewności i zgasić część błędów riderki. Po prostu jest to rower do mocniejszego i agresywniejszego zjeżdżania. Pod tym kątem dostosowano również geometrię, która ma większy reach, czy choćby bardziej płaski kąt główki ramy (około 65 stopni). 

 
 

 

 

Na koniec warto dodać, że ciekawym rozwiązaniem, które trafiło do Intrigue LT jest wbudowany w dolną rurę ramy schowek. W jego wnętrzu znajduje się wodoodporny worek do przechowywania przekąsek lub narzędzi. Natomiast poniżej możecie przeczytać, jak nowy rower i genezę jego powstania definiuje Ludi Scholz, Liv Global Off-road Category Manager:

 

"Stworzyliśmy Intrigue LT, ponieważ kobiety, które jeżdżą, potrzebują sprzętu, który dorównuje zarówno ich odwadze, jak i dążeniu do rozwijania swoich umiejętności. W przypadku tego roweru nie było kompromisów. Został świadomie zaprojektowany tak, by dać rowerzystkom wszystko, czego potrzebują, by dobrze się bawić i z łatwością oraz mistrzowską kontrolą pokonywać nierówne szlaki."

 

Liv Intrigue LT: linia modelowa 

 
 

 

W kolekcji na 2023 rok linia modeli LT składa się dwóch wersji wyposażenia. Podstawowy Liv Intrigue LT 2 posiada amortyzator RockShox 35 Gold RL i damper Fox Float DPS Performance, do tego napęd SRAM SX Eagle 1x12, hamulce hydrauliczne Tektro HD-M745 oraz koła sygnowane logotypem Gianta. Ten model kosztuje 16 799 zł. Natomiast model wyższy, czyli Liv Intrigue LT 1 posiada pełne zawieszenie Fox’a. Z przodu znajdziecie widelec Fox Float 36 Performance, a z tyłu damper Fox Float DPS Performance. Napęd został oparty o grupę Shimano SLX 1x12 z kasetą Deore i łańcuchem KMC. Hamulce to również Tektro HD-M750, a koła to ten sam zestaw od Gianta, co w wersji ,,2”. Cena Intrigue LT 1 wynosi 19 999 zł.

 

Strona producenta: www.liv-cycling.com