Butikowy rower all-round od Bridge Bike Works

Butikowy producent rowerów z Kanady Bridge Bike Works zaprezentował swój pierwszy rower - to all-rounder Surveyor

Drukuj
Bridge Bike Works Surveyor Bridge Bike Works

Bridge Bike Works to zupełnie nowa marka na rynku. Została założona w kanadyjskim Toronto przez wieloletniego właściciela sklepu rowerowego Mike'a Jakubowicza i eksperta od włókna węglowego, Franka Gairdnera. Ich pierwszy rower, all-roundowy Surveyor jest już dostępny w sprzedaży i będzie wysyłany do klientów jeszcze tego lata.

Oprócz dwójki założycieli, zespół zasilili fachowcy od włókna węglowego, pracujący wcześniej dla takich marek jak Cervelo, LeMond czy Aston Martin, także mimo, iż Bridge to start-up, to jego zespół wie jak wykorzystać carbon do produkcji rowerów.

Główną cechą, która ma wyróżniać Bridge Bike Works jest realizacja kompletnego procesu produkcyjnego - od projektu, przez produkcję własnych form wtryskowych, ręczne układanie kolejnych warstw laminatu w swoich ramach, po malowanie i montaż rowerów pod jednym dachem, w fabryce znajdującej się właśnie w stolicy prowincji Ontario. Takie podejście ma gwarantować absolutnie najwyższą jakość oferowanych produktów.

 

 

Bridge używa najwyższej jakości, pre-impregnowanych włókien węglowych oraz autorskiego harmonogramu układania kolejnych warstw, co ma na celu optymalizację wytrzymałości, wagi i komfortu oraz zachowanie identycznych właściwości jezdnych we wszystkich 5 oferowanych rozmiarach.

Firma przykłada również bardzo dużą wagę do aspektu ochrony środowiska poprzez m.in. minimalizację ilości odpadów węglowych oraz poddawanie recyklingowi całego aluminium używanego do produkcji własnych form. Bardziej "eko" jest również Cerakote, czyli ceramiczny lakier, którym malowane są ramy. Jest on również wytrzymalszy od tradycyjnych lakierów oraz, to powinno zainteresować wszystkich maniaków odchudzania rowerów, jest również zdecydowanie lżejszy!

 

Surveyor, czyli pierwszy rower marki, to niezwykle popularna ostatnio hybryda roweru szosowego i gravela. Według producenta ma to być świetny rower do 90% jazd, jakie większość z nas jeździ. Ani gravelowy czołg, ani rasowy ścigant na kryteria, ale wszystko pomiędzy - rower stworzony pod opony o szerokości od 28 do 40mm, zarówno z bieżnikiem jak i bez. 

Rama ma bardzo krótkie tylne widełki - 417mm oraz krótką bazę kół, co ma zapewnić zwinność roweru. Innymi istotnymi cechami jest kompatybilność zarówno z napędem mechanicznym jak i elektronicznym zarówno w wersji 1x jak i 2x, w pełni wewnętrznym prowadzeniem przewodów i wspomniany już prześwit umożliwijący założeni opony 40mm.

Wyposażenie roweru jest w pełni konfigurowalne podczas zamawiania roweru. Do wyboru m.in napędy SRAM i Shimano, kokpity od ENVE, PRO, FSA/Vision oraz koła od ENVE, Black Inc. czy Lightweight.

Ceny kompletnego roweru zaczynają się od około 6.500 CAD (22.200 zł), frameset kosztuje 3.999 CAD (13.600 zł).

strona producenta: Bridge Bike Works