Belgijski Ridley i nowości MTB: XC i e-MTB

Drukuj

Dwie nowe propozycje rowerów MTB zaprezentował belgijski Ridley. Rowery są jednak z zupełnie odmiennych kategorii - Sablo to full do XC, z kolei Elykx C to sztywna konstrukcja wspomagana prądem.

Spis treści:

  1. Cross-country
  2. e-MTB
 

 

Cross-country

 

Przy projektowaniu Sablo inżynierowie zapragnęli zachować nieco charakterystyki z przełajowców Ridleya i postawili na wysoką sztywność, która w tym przypadku oznacza nie tylko sztywność boczną, ale także sposób w jaki pracuje amortyzacja. Do obsługi obydwu amortyzatorów FOX (z charakterystyką dobraną specjalnie do Sablo) używana jest jedna manetka, która blokuje je jednocześnie. Sablo potrafi stać się więc bardzo sztywny i dać odczucia przypominające jazdę rowerem przełajowym. Rama otrzymała 100 mm skoku opartego o wielozawias, co w połączeniu z dużymi koła w rozmiarze 29" powinno być idealnym rozwiązaniem na szybkie trasy XC. Producent przy tym zaznacza, że całkowicie karbonowa (włącznie z wahaczem) konstrukcja jest nie tylko lekka i szybka, ale istotnym elementem podczas jej projektowania była także wytrzymałość, o czym świadczy chociażby zastosowanie łożysk Enduro we wszystkich piwotach. 

 
 

Waga ramy w średnim rozmiarze M wynieść ma 2050 g z wszystkimi potrzebnymi do jazdy elementami. Producent postawił na piasty Boost ze sztywnymi osiami o średnicy 15 mm z przodu i 12 mm z tyłu. Rama kompatybilna jest napędami 1x oraz 2x dzięki mocowaniu sideswing oraz mechanicznymi i elektrycznymi grupami Di2. W sprzedaży Sablo dostępny będzie już od listopada, a w ofercie belgijskiego producenta odnajdziemy kilka konfiguracji. W podstawowej odmianie znajdzie się Shimano XT, lepszej SRAM X01 Eagle, a topowej SRAM XX1 Gold Eagle

 

 

e-MTB

Elykx C to duży krok dla Ridleya, gdyż to pierwszy dla tej marki e-bike. Wybór padł na sztywniaka MTB z 29-calowymi kołami, chociaż producent informuje, że rama kompatybilna będzie również z rozmiarem 27,5". Zdecydowano się na zastosowanie sprawdzonego napędu Shimano Steps E8000, użycie piasty tylnej w standardzie Boost, wewnętrznego prowadzenia pancerzy, kompatybilności z opuszczaną sztycą, a przy tym nie zapomniano o możliwości zamontowania napędów mechanicznych lub Di2. 

 
 

Elykx C dostępny będzie z mechaniczną wersją Shimano XT oraz z elektroniczną odmianą XT Di2. 

Dystrybutor: www.cyclingplanet.pl