Shimano 2017: SLX M7000

Drukuj
Shimano

Grupa Shimano SLX M7000 to kolejna z dużych nowości producenta z Osaki. Podzespoły SLX cenione m.in. ze względu na idealny "stosunek ceny do jakości", dołączają do grona grup 11-biegowych. Co jeszcze spotkamy w nowym SLX?

Podobnie jak w przpadku zaprezentowanej właśnie grupy Shimano XT Di2, tak i w grupie SLX dokonuje się typowy dla Shimano przeskok technologii z grup wyższych, do tych położonych w hierarchii producenta nieco niżej. Rok po premierze 11-biegowej grupy Shimano XT M8000, która na sezon 2017 wejdzie w mariaż z technologią Di2, dodatkowa zębatka ląduje na kasecie grupy ze średniej półki cenowej, czyli w gronie podzespołów Shimano SLX, którego zupełnie nowa wersja oznaczona zostaje symbolem M7000. Nie jest to jednak jedyne dziedzictwo, jakie SLX otrzyma po starszym rodzeństwie.

Mechanizm korbowy i kasety

Uwzględniając bardzo zróżnicowane preferencje i style jazdy w MTB, Shimano SLX dostępne będzie w aż 3 opcjach: 1x11, 2x11 oraz 3x10. Jak zapowiada Shimano korby przystosowane pod 11-biegów, a więc 1x oraz 2x, otrzymają nowy profil zęba Dynamic Chain Engagement, który wzorem zębatek narrow-wide ma nie gubić łańcucha i usprawniać jego pracę w większych przekosach.

 
 

 

Napędy z dwoma blatami zachowają charakterystyczną cechę Shimano, a więc małe różnice przeskoku pomiędzy poszczególnymi trybami kasety, co zapewnia bardzo płynne dopasowanie biegów i kadencji. Korby 2x dostępne w 3 konfiguracjach współpracować będą z kasetą 11-40T i 11-42T, natomiast do korby 1x dobrać będziemy mogli jedną z trzech tarcz: 30T, 32T lub 34T. Napędy 1x współpracować będą z kasetami 11-40T oraz 11-42T, ale także z zaprezentowaną niedawno Deore XT 11-46T - z tego faktu ucieszą się zapewne wyjatkowo miłośnicy szeroko pojętego enduro. 11-biegowe napędy Shimano to oczywiście technologia Dyna-Sys11, która przechodząc do grupy SLX czyni tę technologię jeszcze bardziej przystępną cenowo. Shimano nie rezygnuje jednocześnie z napędu z 3 tarczami z przodu (40-30-22T)

 

 

Nie można też pominąć przeprojektowanego designu nowej grupy, która upodabnia się do topowych produktów japońskiego koncernu - taki sam rozstaw śrub mocujących i ramion korby i sporo charakterystycznej czerni dodają nowej grupie SLX dodatkowego prestiżu. Nowy SLX ma posiadać też ulepszone uszczelnienie wkładu suportu, co wydłuży jego żywotność i odporność na cieżkie warunki atmosferyczne.

 

Dostępne konfiguracje:

  • 2x11: 34-24T, 36-26T, 38-28T Kaseta: 11-40T, 11-42T
  • 1x11: 30T, 32, 34T Kaseta:11-40T, 11-42T
  • 3x10: 40-30-22T Kaseta: 11-32T, 11-34T, 11-36T

 

 

 
 

 

Przerzutki i manetki

Manetki oraz tylna przerzutka naturalnie przeprojektowane zostały z myślą o dodaniu grupie jednego biegu więcej. Obecnie manetki SLX pozwalać będą na zrzucenie 3 biegów za jednym zamachem, natomiast biegi twardsze wbijać będziemy pojedynczo. Przerzutka tylna to znane, flagowe technologie Shimano: Shadow RD+ i Dyna-Sys11. Przednie przerzutki Shimano SLX dostępne będą w praktycznie wszystkich możliwych standardach mocowań do ramy.

 
 

 

Hamulce

Przeprojektowane zostały także hamulce, których już starsza wersja cieszyła się więcej niż dobrą sławą. Teraz SLX otrzymały nowy design spójny z resztą podzespołów. Identyczne względem roku ubiegłego pozostały tarcze SM-RT70 (160, 180 lub 203 mm) z technologią chłodzenia Ice Tech.

 
 

 

Piasty

Nowe piasty SLX to odświeżony wygląd, ale i ulepszone uszczelnienie łożysk, które co charakterystyczne dla producenta z Osaki pozostają kulkowe. Co ważne obie piasty SLX dostępne będą w standardzie Boost (110 i 148 mm).

 
 

 

Podzespoły z nowej grupy Shimano SLX dostępne mają być na przełomie czerwca i lipca 2016 roku.

Dystrybutor: Shimano Polska

Produkty Shimano w Katalogu Rowerowym 2016: Shimano