Sportowe podsumowanie tygodnia

Drukuj

Pozzovivo zadebiutuje w Tour de France; Santaromita przechodzi do trzeciej dywizji; Verva ActiveJet w Volta ao Algarve; Dimension Data z licencją World Tour; UCI przedstawia ostateczną listę ekip World Tour; Stybar precyzuje swój kalendarz przełajowy...

Ostateczny skład CCC Sprandi Polkowice; UCI zezwala na hamulce tarczowe w World Tour.

Poniedziałek 23.11
Domenico Pozzovivo (Ag2R La Mondiale) wystartuje w przyszłorocznym Tour de France. Włoch, który do tej pory skupiał się na walce w Giro d’Italia, w przyszłym roku zadebiutuje w Wielkiej Pętli, choć wciąż to Giro będzie jego głównym celem w nadchodzącym sezonie, donosi La Gazzetta dello Sport. W tegorocznym Giro d’Italia Pozzovivo doznał groźnych obrażeń podczas kraksy na trzecim etapie wyścigu. Najlepszym miejscem Pozzovivo we włoskim wyścigu jest piąta lokata, wywalczona w 2014 roku.

Ivan Santaromita podpisał kontrakt z ekipą UCI Continental, Skydive Dubai. Włoch, do tej pory ścigający się w Orica GreenEdge, prowadził też  rozmowy z ekipami World Tour, Astaną i Dimension Data, jednak negocjacje nie przyniosły podpisania kontraktu i Mistrz Włoch z 2013 roku przez najbliższy sezon ścigać się będzie w trzeciej dywizji, choć – jak zaznaczył – wierzy, że jego ekipa w przyszłym sezonie awansuje o szczebel wyżej, a on sam będzie mógł przedłużyć roczny kontrakt.

Ekipa Verva ActiveJet, która otrzymała w ostatnich dniach licencję UCI Pro Continental, stanie na starcie Volta ao Algarve, rozgrywanego w dniach 17-21 lutego w Portugalii. Zespół Piotra Kosmali już w ubiegłym roku walczył w Volta ao Algarve, natomiast drugie miejsce w klasyfikacji generalnej wyścigu zajął Michał Kwiatkowski (Etixx-Qiuck Step).

Środa 25.11
Ekipa Dimension Data, w tym sezonie ścigająca się jeszcze jako MTN-Qhubeka, otrzymała od UCI licencję World Tour na przyszły sezon. Pierwsza ekipa z Afryki w pierwszej dywizji przed nadchodzącym sezonem poczyniła spore wzmocnienia, pozyskując m.in. Marka Cavendisha, Marka Renshawa, czy Bernharda Eisela.

Międzynarodowa Unia Kolarska przedstawiła też ostateczną listę 18 zespołów, które w przyszłym sezonie ścigać się będą z licencją UCI World Tour. W gronie najlepszych zespołów z peletonu znalazły się Ag2R La Mondiale, Astana Pro Team, BMC Racing Team, Cannondale Pro Cycling Team, Dimension Data, Etixx - Quick Step, FDJ, IAM Cycling, Lampre-Merida, Lotto Soudal, Movistar Team, Orica GreenEdge, Team Giant – Alpecin, Team Katusha, Team Lotto NL – Jumbo, Team Sky, Tinkoff, Trek Factory Racing.

Zdenek Stybar (Etixx-Quick Step) wystartuje w czterech wyścigach przełajowych na przełomie roku. Były trzykrotny Mistrz Świata w przełajach wystartuje w Soudal Scheldecross w Antwerpii (19), Azencross w Loenhout (29.12), GP Sven Nys w Baal (1.01.2016) i Soudal Classics w Leuven (3.01.2016).

Czwartek 26.11
Ekipa CCC Sprandi Polkowice, wciąż czekająca na licencję UCI Pro Continental, ogłosiła ostateczny skład na przyszły sezon. W zespole Pomarańczowych znalazło się 27 zawodników - Alan Banaszek, Piotr Brożyna, Josef Cerny, Victor De la Parte, Felix Großschartner, Jan Hirt, Adrian Honkisz, Jakub Kaczmarek, Tomasz Kiendyś, Adrian Kurek, Eryk Latoń, Kamil Małecki, Jarosław Marycz, Bartłomiej Matysiak, Nikolay Mihaylov, Marcin Mrożek, Łukasz Owsian, Michał Paluta, Maciej Paterski, Leszek Pluciński, Simone Ponzi, Davide Rebellin, Branislau Samoilau, Grzegorz Stępniak, Patryk Stosz, Sylwester Szmyd i Mateusz Taciak. Zespół CCC Sprandi Polkowice opuścili po tym sezonie Grega Bole, Marek Rutkiewicz, Christian Delle Stelle i Stefan Schumacher.

Piątek 27.11
Międzynarodowa Unia Kolarska zapowiedziała, że od przyszłego sezonu hamulce tarczowe będą mogły być używane w wyścigach szosowych z kalendarza Word Tour. Jeśli kolejna faza testów, w której każdy kolarz będzie mógł bez ograniczeń korzystać z hamulców tarczowych, przebiegnie pomyślnie, UCI oficjalnie zalegalizuje ich użycie od 1 stycznia 2017 roku.