Materiał zawiera treści reklamowe

Elektryczny rower miejski - jaki wybrać?

Sprawdź, jakie miejskie rowery elektryczne znajdziesz na rynku w sezonie 2023.

Drukuj
Unibike Optima Tomasz Makula

Elektryczny rower miejski to ciekawa alternatywa dla innych środków komunikacji. Sprawdziliśmy, na co trzeba zwrócić uwagę, aby kupić dobry miejski rower elektryczny - znajdziecie tu kilka słów o charakterze tego typu rowerów, wyposażeniu, ich masie oraz samych systemach wspomagania.

Rowery miejskie to nieustannie jedne z najbardziej powszechnych konstrukcji na ulicach i rowerowych ścieżkach - podobnie jak modele trekkingowe. Oba segmenty mają zresztą ze sobą wiele wspólnego, a jedną z naczelnych cech je łączących są walory użytkowe. Tradycyjne miejskie rowery wybierane są przez szerokie grono rowerzystów z kilku względów - po pierwsze za sprawą wyposażenia są one po prostu praktyczne, chociaż nie najlżejsze. Po drugie w przypadku konstrukcji miejskich dochodzi do głosu sam wygląd ramy - sporo osób docenia klasyczne i stylowo wyglądające rowery. Trzeci czynnik - to oczywiście ceny. Rowery miejskie to konstrukcje rekreacyjne, więc znajdziemy w nich komponenty w zdroworozsądkowych cenach. Ostatnie lata przyniosły na rynku sporo nowości... mamy tu na myśli rewolucję, jaką wprowadziły systemy wspomagania pedałowania. Mówiąc prościej - pojawił się rower elektryczny miejski - sprzęt, który łączy w sobie zalety rowerów i pojazdów mechanicznych. Czy rowery miejskie z napędem elektrycznym to dobry sposób na codzienne przemieszczanie się?

 

Zobacz również:

 

 

Ramy elektrycznych rowerów miejskich

Rowery miejskie w zdecydowanej większości zbudowane są na ramach aluminiowych, oferujących dobry kompromis pomiędzy wagą, sztywnością i ceną. W przypadku bardziej klasycznych konstrukcji możemy spotkać się z ramami stalowymi, które uważane są za bardziej komfortowe (za sprawą charakterystyki samego materiału), jednak ramy stalowe mogą okazać się cięższe. W związku z tym, że miejskie rowery elektryczne dedykowane są do jazdy rekreacyjnej (a nie do sportu), bazują one na prostych standardach budowy ram - spotkamy tam proste rury sterowe, mniej sztywne środki suportu (np. na kwadrat) czy klasyczne ośki kół. Spora część rowerów miejskich oparta jest też o klasyczne hamulce V-brake (w elektrycznych rowerach trekkingowych zdecydowanie brylują tarczówki), które raz jeszcze podkreślają rekreacyjny charakter tego typu rowerów. Hamulce tarczowe w rowerach elektrycznych mają jednak duży sens, szczególnie kiedy myślimy o szybszej jeździe - tarczówki po prostu dobrze radzą sobie z większą masą rowerów elektrycznych.

 

 

 

 

Jednak w związku z tym, że mowa o elektrycznych miejskich e-bike'ach, spora część ram została zmodyfikowana z myślą o zastosowaniu systemów wspomagań. W bardziej zaawansowanych jednośladach z napędem elektrycznym spotkamy silniki montowane centralnie w miejscu korby - to wymusza na producentach mocne przebudowanie ramy i nie tylko przygotowanie miejsca do montażu silnika, ale także odpowiednie wzmocnienie całej ramy. Coraz częściej spotykamy także baterie zintegrowane z dolną rurą ramy. Z tego powodu ramy rowerów elektrycznych są bardziej masywne, a co za tym idzie i cięższe od swoich tradycyjnych kuzynów. 

Bez względu jednak na to, czy mowa o elektrykach czy rowerach bez wspomagania, ramy rowerów miejskich mają gwarantować maksymalny komfort podróżowania. Z tego powodu geometria ram, dopełniona o wysoko osadzone kierownice z wygodnym gięciem pozwalają podróżować w bardzo wyprostowanej pozycji, czego oczekuje większość osób traktujących rower w kategoriach użytkowych i rekreacyjnych.

 

 

 

 

Rower miejski elektryczny - jak to działa?

Jeśli nie mieliście do tej pory do czynienia z rowerami elektrycznymi, to w skrócie wyjaśnimy o co chodzi - e-bike ma za zadanie wspieranie naszego pedałowania, co znaczy tyle, że silnik uruchamia się tylko wtedy, kiedy zaczynamy kręcić korbą. To pozwala nam jechać bez zmęczenia, co wiele osób docenia w bardziej pagórkowatym terenie, ale nie tylko - dzięki wspomaganiu elektrycznemu wiele osób o słabszej kondycji może bez obaw o poranne przemęczenie wybrać miejski rower jako środek transportu do pracy. Oczywiście klasyczny rower lepiej zadba o naszą kondycję fizyczną, jednak nie każdy ma aspiracje do trenowania i e-bike dla takich osób jest świetnym sposobem na uniknięcie korków w mieście i mimo wszystko zadbania o odrobinę ruchu na co dzień. Silniki e-rowerów mogą wspomagać nasze pedałowanie do granicy 25 km/h oraz mogą mieć maksymalną moc 250 Watt - te parametry regulują przepisy prawa. 

Systemy wspomagania

Jeśli chodzi o silniki warto zwrócić uwagę przede wszystkim na dwa parametry - ich ulokowanie oraz moment obrotowy (im wyższy tym lepszy, jednak z racji na rekreacyjny charakter miejskich rowerów elektrycznych nie potrzebujemy tu osiągów na poziomie 70 Nm, co z kolei cechuje dobry wspomagany elektrycznie rower górski). Powszechnie za najlepsze uznaje się silniki zamontowane centralnie, które niestety są też najdroższe. Centralny silnik lokalizuje dodatkowe jego kilogramy blisko środka ciężkości całego roweru, co w praktyce sprawia, że nie odczuwamy dodatkowej masy w charakterze prowadzenia roweru. Producenci tacy jak Shimano, Bosch, Brose czy Yamaha, którzy uznawani są za marki dzierżące w ręce najlepsze systemy e-bike, stawiają właśnie na takie rozwiązanie. Jednostki centralne powyższych producentów cechują się bardzo przyjemną charakterystyką pracy, systemy odpowiednio czule dawkują moc (zawsze mamy do wyboru kilka programów pracy) i nie odczuwamy tam czegoś w rodzaju szarpnięcia w momencie, kiedy silnik zaczyna swoją pracę. Jeśli jednak szukacie tańszego roweru miejskiego ze wspomaganiem, niekoniecznie musicie stawiać na silnik centralny - mimo wszystko jeżdżąc tylko w mieście czy po szosach silniki w tylnej czy przedniej piaście też uznajemy za dobre rozwiązania, chociaż na pewno bardziej odczujemy ich obecność w rowerze.

 

 
 

 

 

Drugim ważnym elementem systemów wspomagania są baterie - coraz częściej także w tym przypadku spotykamy "centralne" ich ulokowanie, bo coraz częściej baterie zintegrowane zostają z dolną rurą ramy. Tu także podkreślić warto aspekt ulokowania dodatkowej masy baterii blisko środka ciężkości roweru, co po raz kolejny ma wpływ na to, jak rower będzie się prowadził. Całkiem przy okazji zintegrowane baterie wyglądają po prostu estetycznie. Nie widzimy jednak absolutnie nic złego w równie powszechnie spotykanych bateriach montowanych na tylnym bagażniku - o ile takowy jest odpowiednio mocny i stabilny, bo przecież chcielibyśmy go jeszcze użyć w celach transportowych!

Przy poszukiwaniach najlepszej propozycji wśród rówerów elektrycznych zwróćcie uwagę na pojemność baterii - im wyższa, tym większy zasięg na jednym ładowaniu osiągniemy. Pojemność baterii zwykle wyrażana jest w jednostkach Wh (watogodziny) lub Ah (amperogodziny). Obecnie praktycznie wszyscy producenci rowerów stosują nowoczesne baterie litowo-jonowe, które są żywotne i lekkie (o ile można tak powiedzieć - są lekkie na tle innych typów baterii, natomiast producenci ciągle pracują nad tym, aby akumulatory były mniejsze i lżejsze). 

 

 
 

 

 

Pozostałe wyposażenie

Kupując rower miejski warto zadbać o to, aby posiadał on takie elementy wyposażenia jak błotniki pełne, bagażnik, osłona łańcucha czy oświetlenie - te elementy już od początku pozwolą cieszyć się pełnią walorów użytkowych roweru. Z jednej strony pozwolą dojechać do pracy z "czystymi nogawkami", a bagażnik naturlanie umożliwi przewiezienie bagażu (no... może po zaopatrzeniu się w sakwy będzie to wygodniejsze). 

Ważnym elementem rowerów miejskich są też rzecz jasna tradycyjne elementy napędu - w związku z tym, że rowery miejskie to konstrukcje rekreacyjnye, spotkamy też podzespoły dedykowane właśnie dla amatorów dwóch kółek. Na rynku możemy spotkać dwa typy przekładni zmiany biegów - albo tradycyjne przerzutki z wózkiem i kasetą, albo przekładnie zintegrowane z tylną piastą. W zdecydowanej większości miejskich elektryków napędy to konfiguracja z jednym blatem z przodu, co często wymusza zastosowanie centralnego silnika (mając jednak do dyspozycji wspomaganie jeden blat z przodu nie jest wcale wadą). W przypadku tylnych przerzutek w tradycyjnej formie zwykle spotykamy produkty z takich grup jak Shimano Tourney, Altus, Acera czy bardziej zaawansowane Deore (od 7 do 10 biegów). W przypadku przekładni w piastach mowa o produktach z grup Shimano Nexus (najbardziej powszechne - spotykamy piasty 3, 7 lub 8-biegowe) lub Alfine (nawet do 11 biegów).

Niestety zarówno same ramy (bardziej masywne), jak i bogate wyposażenie miejskich rowerów elektrycznych (silnik, bateria, bagażnik, błotniki...) wpływa na ostateczną, sporą masę tego typu konstrukcji. Standardem jest masa oscylująca koło 22-25 kg. Warto o tym pamiętać, jeśli np. nie macie możliwości zaparkowania roweru w garażu, a mieszkacie wyżej niż parter - noszenie tego typu roweru może dla niektórych okazać się bardziej męczące, niż dojazd do pracy na tradycyjnym rowerze miejskim. 

Polecane przez redakcję

 

KROSS SENTIO HYBRID 7.0

Największy polski producent rowerów naturalnie w ostatnich latach ogrom pracy poświęcił na rozwój portfolio e-bike, a w sezonie 2024 KROSS ma coś dla osób szukających elektryka do codziennych zadań - do jazdy po mieście, do pracy, na uczelnię, na zakupy, ale i... na weekendowy wypad poza miasto. Nowa linia modeli Sentio Hybrid zawiera w sobie modele w zróżnicowanych kwotach - od takich dla osób nastawionych na większe oszczędności, po modele "w full opcji" dla najbardziej wymagających (różnice zasadzają się np. na ulokowaniu jednostki wspomagania). 

Cechami wspólnymi miejskich Sentio Hybrid są rzecz jasna wygodne ramy o pełnym potencjale użytkowym. Pozwalają zająć wygodną pozycję, mają komfortowe siodła czy chwyty, co docenimy podczas codziennych dojazdów. Na pokładzie seryjnie znajdziemy oczywiście błotniki, oświetlenie, osłony napędów, stopki, bagażniki - wszystko, co pozwoli czysto i bezpiecznie się przemieszczać. 

W rekomendacji postanowiliśmy wyróżnić najwyższy model Sentio Hybrid 7.0, bo KROSS zyskał nasze uznanie przede wszystkim poprzez... zmaterializowanie tu wszystkich najfajniejszych naszym zdaniem trendów wśród użytkowych elektryków. Akumulator 500 Wh zintegrowano z dolną rurą ramy, a jednostka wspomagania to umieszczony oczywiście centralnie silnik Shimano STEPS E6100. Sentio Hybrid 7.0 naprawdę ma aspiracje do zastąpienia samochodu w mieście, bo... pozwala na ustawienie automatycznej zmiany biegów za sprawą sparowania elektronicznie sterowanej przerzutki zintegrowanej z tylną piastą (Shimano Alfine Di2) z silnikiem! Do tego mamy na pokładzie napęd oparty o pasek Gatesa - bezkonkurencyjnie ciche i bezobsługowe rozwiązanie, które bije na głowę żywotnością tradycyjne łańcuchy i... jest przy okazji bardzo czyste (nie wymaga smarowania i konserwacji). 

Z prozaicznych, ale chyba najbardziej istotnych elementów roweru nie można zapomnieć o oponach - gumy o szerokości 47mm pozwolą Sentio Hybrid nie tylko sprawnie pokonywać miejskie krawężniki i niedoskonałości w nawierzchni, ale i sprawnie przetoczą się przez wszelkie szutrówki i leśne drogi. Warto też wspomnieć o hydraulicznych hamulcach tarczowych, które w przypadku rowerów elektrycznych są super ważne - dbają o skuteczne zatrzymanie roweru o większej masie. 

Biorąc pod uwagę wysoki poziom komponentów i pięknie wykończoną ramę, musimy przyznać, że KROSS oferuje też bardzo uczciwą cenę na te modele. Z przyjemnością wyróżniamy ten produkt polskiego producenta!

 
  • Cena 13 999 PLN
  • MATERIAŁ RAMY ALUMINIUM PERFORMANCE
  • WIDELEC SR SUNTOUR MOBIE32-COIL-DS.
  • PRZERZUTKA TYŁ SHIMANO ALFINE 8 SPEED DI2
  • NAPĘD GATES CDX
  • OPONY VREDESTEIN PERFECT TOUR 47-622
  • HAMULEC SHIMANO ALFINE-S7000
  • SILNIK SHIMANO FC-E6100
  • BATERIA SIMPLO INTEGRATED, 500 WH
kross.eu gdzie kupić?

 

 

Co na rynku?

W dalszej części artykułu znajdziecie przegląd rynku elektrycznych rowerów miejskich z kolekcji na rok 2023, który zrealizowaliśmy w oparciu o najnowszą wersję Katalogu Rowerowego. Wybraliśmy modele w różnych cenach - tak, aby pokazać mnogość możliwości w tym segmencie rowerów. Więcej modeli znajdziecie na kartach Katalogu!

 

 

 

Corelli Moven

  • Cena: 4999.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminiowa
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Silnik: ANANDA HUB M129VD36V250W 40NM
  • Bateria: LI-ION DC36V14Ah 504Wh
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Corelli

Mbike e-CITY 728

  • Cena: 5499.00 PLN
  • Waga: 25.00 kg
  • Opis ramy: aluminiowa
  • Widelec/amortyzator przedni: Sztywny stalowy
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Silnik: Motor w piaście tył, BAFANG 250 W, 32 Nm
  • Bateria: Bagażnikowa na ogniwach SAMSUNG 2850 mAh, 10S4P 36V/11,4AH, gniazdo USB
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Mbike

Lovelec Capella

  • Cena: 6266.00 PLN
  • Waga: 24.00 kg
  • Opis ramy: aluminiowa (6061)
  • Widelec/amortyzator przedni: Zoom 141, amortyzowany, z regulacją
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Silnik: LOVELEC, 36 V, 250 W/500 W, bezszczotkowy tylny, 45 Nm
  • Bateria: Li–ion, 10 Ah (360 Wh)/13 Ah (468 Wh)/15 Ah (540 Wh), bagażnikowy
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Lovelec

Romet METRON

  • Cena: 6999.00 PLN
  • Waga: 25.80 kg
  • Opis ramy: alu 606
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour CR85 E25
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Silnik: Bafang G370 w przednim kole, 36 V, 250 Watt, 32 Nm
  • Bateria: BMZ Precursor 540 Wh
  • Typ hamulców: Szczękowe hydr.
ROWERY Romet

Overfly Mage

  • Cena: 7498.00 PLN
  • Opis ramy: Alumunium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: Sztywny widelec aluminiowy, stożkowa rura sterowa
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Silnik: 250 W / tylny / bezszczotkowy / Shengyi
  • Bateria: 10.5 Ah / 374 Wh / 36 V / Li-ion / Samsung
  • Typ hamulców: Tarczowe mech.
ROWERY Overfly

EcoBike X-City

  • Cena: 7799.00 PLN
  • Waga: 25.30 kg
  • Opis ramy: hydroformowane aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: SunTour SF15 NEX-E25 LO DS 700C
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Silnik: Moc nominalna 250 W Moc maksymalna 350 W
  • Bateria: 468 Wh
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY EcoBike

Bianchi E-Spillo Classic Altus 8sp

  • Cena: 8199.00 PLN
  • Opis ramy: E-Spillo Classic , Alu PG 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: Bianchi stal
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Silnik: EGoing 36V,250W, OLD 135mm
  • Bateria: Phylion SR11 418Wh
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Bianchi

Unibike OPTIMA

  • Cena: 8499.00 PLN
  • Opis ramy: ALU 6061-T6, ZINTEGROWANA BATERIA
  • Widelec/amortyzator przedni: SR SUNTOUR NEX-E25
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Silnik: BAFANG 250W/45NM
  • Bateria: BAFANG I1+ 630 WH
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Unibike

Batavus Fonk E-go

  • Cena: 8999.00 PLN
  • Waga: 20.80 kg
  • Opis ramy: Aluminiowa ( ALU 7005 )
  • Widelec/amortyzator przedni: alu
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Silnik: Batavus E-motion
  • Bateria: Batavus E-motion 300Wh
  • Typ hamulców: Rolkowe
ROWERY Batavus

Electra Loft Go! 7D

  • Cena: 9999.00 PLN
  • Waga: 21.00 kg
  • Opis ramy: Aluminium 6061 - T6
  • Widelec/amortyzator przedni: Stal Hi-ten, unicrown, proste/zwężające się ramiona
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Bateria: 250 Wh
  • Typ hamulców: Tarczowe mech.
ROWERY Electra

 

Pegasus ANCURA E7R HS

  • Cena: 10043.09 PLN
  • Opis ramy: Aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour CR85-E25 P
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Silnik: Bosch Active Line (40 Nm)
  • Bateria: Bosch PowerPack 500
  • Typ hamulców: Szczękowe hydr.
ROWERY Pegasus

R Raymon CityRay E 1.0 400

  • Cena: 11990.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: SR SUNTOUR NEX-E25
  • Rozmiar kół: 26"
  • Silnik: Yamaha PW-CE, 250 W, 50 Nm
  • Bateria: Yamaha EX400, 400 Wh, 36 V
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY R Raymon

Canyon Precede:ON AL 5

  • Cena: 12699.00 PLN
  • Waga: 23.70 kg
  • Widelec/amortyzator przedni: Canyon FK0093 Disc
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Silnik: Bosch Active Line Plus (Gen3)
  • Bateria: Bosch PowerTube
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Canyon

Winora Tria 8

  • Cena: 12899.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium 6061 hydroformowane
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour, NEX E25
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Silnik: Bosch, Active Plus, 250 W, 50 Nm, 25 km/h
  • Bateria: Bosch, PowerTube, 400 Wh
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Winora

Orbea OPTIMA E50

  • Cena: 12999.00 PLN
  • Opis ramy: Orbea Optima
  • Widelec/amortyzator przedni: Optima 400mm
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Silnik: Ebikemotion X35 Plus 25kmh
  • Bateria: Ebikemotion 36V/6.9A 248Wh ANT+
  • Typ hamulców: Tarczowe mech.
ROWERY Orbea

Cube Supreme Hybrid ONE 400

  • Cena: 13099.00 PLN
  • Waga: 26.60 kg
  • Opis ramy: Aluminium Superlite
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX-E25
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Silnik: Bosch Drive Unit Active Plus Generation 3 (50Nm) Cruise (250Watt)
  • Bateria: Bosch PowerTube 400
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Cube

Batavus Velder E-go Power

  • Cena: 13299.00 PLN
  • Waga: 28.20 kg
  • Opis ramy: ALU 7005
  • Widelec/amortyzator przedni: Amortyzowany, regulacja twardości
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Silnik: Bosch Active Line 40Nm
  • Bateria: BOSCH
ROWERY Batavus

CTM METRIC LADY 1.0

  • Cena: 13390.00 PLN
  • Opis ramy: alu
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour XCM32 ATB
  • Rozmiar kół: 27,5" (650B)
  • Silnik: BAFANG M200 / 250W / 65Nm
  • Bateria: CTM IGB 630Wh / 36V / 17,5Ah
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY CTM

Breezer Powertrip 1.1 IG+ LS

  • Cena: 13645.00 PLN
  • Opis ramy: Breezer hydroformed aluminum
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour NCX32-D-Coil LO DS 29"
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Silnik: Bosch Active Plus
  • Bateria: Bosch Power Pack 500Wh
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Breezer

Koga Venya 6.0

  • Cena: 8999.00 PLN
  • Waga: 16.50 kg
  • Opis ramy: Aluminiowa ( ALU 7005 )
  • Widelec/amortyzator przedni: KOGA Feather
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Typ hamulców: Szczękowe hydr.
ROWERY Koga

 

Merida eSPRESSO URBAN 100 EQ

  • Cena: 14499.00 PLN
  • Opis ramy: eSPRESSO URBAN LITE
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX E25 Coil
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Silnik: MAHLE X35+ Hub Engine; 40 Nm
  • Bateria: MAHLE B1-D 250 Wh
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Merida

Creme Eve' E 5

  • Cena: 14499.00 PLN
  • Widelec/amortyzator przedni: Cromoly steel fork, 1=1/8"
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Silnik: SHIMANO STEPS E5000, 60NM (MAX), 250W
  • Bateria: 418WH BATTERY
  • Typ hamulców: Tarczowe mech.
ROWERY Creme

Giant DAILYTOUR E+ 2 LDS

  • Cena: 15999.00 PLN
  • Opis ramy: Aluxx
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX E25,
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Silnik: SyncDrive Core, 50Nm powered by Yamaha
  • Bateria: EnergyPak Smart 500
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Giant

Specialized Turbo Como 3.0

  • Cena: 16000.00 PLN
  • Opis ramy: E5 Aluminum
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour MobieA32
  • Rozmiar kół: 27,5" (650B)
  • Silnik: Specialized 2.0E, 50Nm, 250w
  • Bateria: Specialized U2-530
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Specialized

Bergamont E-VILLE EDITION

  • Cena: 20259.00 PLN
  • Opis ramy: AL 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour Mobie 25,
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Silnik: Bosch Performance Line CX, Gen. 4, BES3, 250 W, 36 V, max. 25 km/h
  • Bateria: Bosch PowerTube, 36 V Li Ion, 625 Wh
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Bergamont

Bulls STURMVOGEL EVO 10

  • Cena: 21047.90 PLN
  • Opis ramy: aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: aluminium
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Silnik: BROSE FIT S-Mag PRO 25/90Nm
  • Bateria: BMZ Supercore 750 horizontal
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Bulls