Materiał zawiera treści reklamowe

Elektryczny rower miejski - jaki wybrać?

Sprawdź, jakie miejskie rowery elektryczne znajdziesz na rynku w sezonie 2024.

Drukuj
Unibike Optima Tomasz Makula

Elektryczny rower miejski to ciekawa alternatywa dla innych środków komunikacji. Sprawdziliśmy, na co trzeba zwrócić uwagę, aby kupić dobry miejski rower elektryczny - znajdziecie tu kilka słów o charakterze tego typu rowerów, wyposażeniu, ich masie oraz samych systemach wspomagania.

Rowery miejskie to nieustannie jedne z najbardziej powszechnych konstrukcji na ulicach i rowerowych ścieżkach - podobnie jak modele trekkingowe. Oba segmenty mają zresztą ze sobą wiele wspólnego, a jedną z naczelnych cech je łączących są walory użytkowe. Tradycyjne miejskie rowery wybierane są przez szerokie grono rowerzystów z kilku względów - po pierwsze za sprawą wyposażenia są one po prostu praktyczne, chociaż nie najlżejsze. Po drugie w przypadku konstrukcji miejskich dochodzi do głosu sam wygląd ramy - sporo osób docenia klasyczne i stylowo wyglądające rowery. Trzeci czynnik - to oczywiście ceny. Rowery miejskie to konstrukcje rekreacyjne, więc znajdziemy w nich komponenty w zdroworozsądkowych cenach. Ostatnie lata przyniosły na rynku sporo nowości... mamy tu na myśli rewolucję, jaką wprowadziły systemy wspomagania pedałowania. Mówiąc prościej - pojawił się rower elektryczny miejski - sprzęt, który łączy w sobie zalety rowerów i pojazdów mechanicznych. Czy rowery miejskie z napędem elektrycznym to dobry sposób na codzienne przemieszczanie się?

 

Zobacz również:

 

 

Ramy elektrycznych rowerów miejskich

Rowery miejskie w zdecydowanej większości zbudowane są na ramach aluminiowych, oferujących dobry kompromis pomiędzy wagą, sztywnością i ceną. W przypadku bardziej klasycznych konstrukcji możemy spotkać się z ramami stalowymi, które uważane są za bardziej komfortowe (za sprawą charakterystyki samego materiału), jednak ramy stalowe mogą okazać się cięższe. W związku z tym, że miejskie rowery elektryczne dedykowane są do jazdy rekreacyjnej (a nie do sportu), bazują one na prostych standardach budowy ram - spotkamy tam proste rury sterowe, mniej sztywne środki suportu (np. na kwadrat) czy klasyczne ośki kół. Spora część rowerów miejskich oparta jest też o klasyczne hamulce V-brake (w elektrycznych rowerach trekkingowych zdecydowanie brylują tarczówki), które raz jeszcze podkreślają rekreacyjny charakter tego typu rowerów. Hamulce tarczowe w rowerach elektrycznych mają jednak duży sens, szczególnie kiedy myślimy o szybszej jeździe - tarczówki po prostu dobrze radzą sobie z większą masą rowerów elektrycznych.

 

 

 

 

Jednak w związku z tym, że mowa o elektrycznych miejskich e-bike'ach, spora część ram została zmodyfikowana z myślą o zastosowaniu systemów wspomagań. W bardziej zaawansowanych jednośladach z napędem elektrycznym spotkamy silniki montowane centralnie w miejscu korby - to wymusza na producentach mocne przebudowanie ramy i nie tylko przygotowanie miejsca do montażu silnika, ale także odpowiednie wzmocnienie całej ramy. Coraz częściej spotykamy także baterie zintegrowane z dolną rurą ramy. Z tego powodu ramy rowerów elektrycznych są bardziej masywne, a co za tym idzie i cięższe od swoich tradycyjnych kuzynów. 

Bez względu jednak na to, czy mowa o elektrykach czy rowerach bez wspomagania, ramy rowerów miejskich mają gwarantować maksymalny komfort podróżowania. Z tego powodu geometria ram, dopełniona o wysoko osadzone kierownice z wygodnym gięciem pozwalają podróżować w bardzo wyprostowanej pozycji, czego oczekuje większość osób traktujących rower w kategoriach użytkowych i rekreacyjnych.

 

 

 

 

Rower miejski elektryczny - jak to działa?

Jeśli nie mieliście do tej pory do czynienia z rowerami elektrycznymi, to w skrócie wyjaśnimy o co chodzi - e-bike ma za zadanie wspieranie naszego pedałowania, co znaczy tyle, że silnik uruchamia się tylko wtedy, kiedy zaczynamy kręcić korbą. To pozwala nam jechać bez zmęczenia, co wiele osób docenia w bardziej pagórkowatym terenie, ale nie tylko - dzięki wspomaganiu elektrycznemu wiele osób o słabszej kondycji może bez obaw o poranne przemęczenie wybrać miejski rower jako środek transportu do pracy. Oczywiście klasyczny rower lepiej zadba o naszą kondycję fizyczną, jednak nie każdy ma aspiracje do trenowania i e-bike dla takich osób jest świetnym sposobem na uniknięcie korków w mieście i mimo wszystko zadbania o odrobinę ruchu na co dzień. Silniki e-rowerów mogą wspomagać nasze pedałowanie do granicy 25 km/h oraz mogą mieć maksymalną moc 250 Watt - te parametry regulują przepisy prawa. 

Systemy wspomagania

Jeśli chodzi o silniki warto zwrócić uwagę przede wszystkim na dwa parametry - ich ulokowanie oraz moment obrotowy (im wyższy tym lepszy, jednak z racji na rekreacyjny charakter miejskich rowerów elektrycznych nie potrzebujemy tu osiągów na poziomie 70 Nm, co z kolei cechuje dobry wspomagany elektrycznie rower górski). Powszechnie za najlepsze uznaje się silniki zamontowane centralnie, które niestety są też najdroższe. Centralny silnik lokalizuje dodatkowe jego kilogramy blisko środka ciężkości całego roweru, co w praktyce sprawia, że nie odczuwamy dodatkowej masy w charakterze prowadzenia roweru. Producenci tacy jak Shimano, Bosch, Brose czy Yamaha, którzy uznawani są za marki dzierżące w ręce najlepsze systemy e-bike, stawiają właśnie na takie rozwiązanie. Jednostki centralne powyższych producentów cechują się bardzo przyjemną charakterystyką pracy, systemy odpowiednio czule dawkują moc (zawsze mamy do wyboru kilka programów pracy) i nie odczuwamy tam czegoś w rodzaju szarpnięcia w momencie, kiedy silnik zaczyna swoją pracę. Jeśli jednak szukacie tańszego roweru miejskiego ze wspomaganiem, niekoniecznie musicie stawiać na silnik centralny - mimo wszystko jeżdżąc tylko w mieście czy po szosach silniki w tylnej czy przedniej piaście też uznajemy za dobre rozwiązania, chociaż na pewno bardziej odczujemy ich obecność w rowerze.

 

 
 

 

 

Drugim ważnym elementem systemów wspomagania są baterie - coraz częściej także w tym przypadku spotykamy "centralne" ich ulokowanie, bo coraz częściej baterie zintegrowane zostają z dolną rurą ramy. Tu także podkreślić warto aspekt ulokowania dodatkowej masy baterii blisko środka ciężkości roweru, co po raz kolejny ma wpływ na to, jak rower będzie się prowadził. Całkiem przy okazji zintegrowane baterie wyglądają po prostu estetycznie. Nie widzimy jednak absolutnie nic złego w równie powszechnie spotykanych bateriach montowanych na tylnym bagażniku - o ile takowy jest odpowiednio mocny i stabilny, bo przecież chcielibyśmy go jeszcze użyć w celach transportowych!

Przy poszukiwaniach najlepszej propozycji wśród rówerów elektrycznych zwróćcie uwagę na pojemność baterii - im wyższa, tym większy zasięg na jednym ładowaniu osiągniemy. Pojemność baterii zwykle wyrażana jest w jednostkach Wh (watogodziny) lub Ah (amperogodziny). Obecnie praktycznie wszyscy producenci rowerów stosują nowoczesne baterie litowo-jonowe, które są żywotne i lekkie (o ile można tak powiedzieć - są lekkie na tle innych typów baterii, natomiast producenci ciągle pracują nad tym, aby akumulatory były mniejsze i lżejsze). 

 

 
 

 

 

Pozostałe wyposażenie

Kupując rower miejski warto zadbać o to, aby posiadał on takie elementy wyposażenia jak błotniki pełne, bagażnik, osłona łańcucha czy oświetlenie - te elementy już od początku pozwolą cieszyć się pełnią walorów użytkowych roweru. Z jednej strony pozwolą dojechać do pracy z "czystymi nogawkami", a bagażnik naturlanie umożliwi przewiezienie bagażu (no... może po zaopatrzeniu się w sakwy będzie to wygodniejsze). 

Ważnym elementem rowerów miejskich są też rzecz jasna tradycyjne elementy napędu - w związku z tym, że rowery miejskie to konstrukcje rekreacyjnye, spotkamy też podzespoły dedykowane właśnie dla amatorów dwóch kółek. Na rynku możemy spotkać dwa typy przekładni zmiany biegów - albo tradycyjne przerzutki z wózkiem i kasetą, albo przekładnie zintegrowane z tylną piastą. W zdecydowanej większości miejskich elektryków napędy to konfiguracja z jednym blatem z przodu, co często wymusza zastosowanie centralnego silnika (mając jednak do dyspozycji wspomaganie jeden blat z przodu nie jest wcale wadą). W przypadku tylnych przerzutek w tradycyjnej formie zwykle spotykamy produkty z takich grup jak Shimano Tourney, Altus, Acera czy bardziej zaawansowane Deore (od 7 do 10 biegów). W przypadku przekładni w piastach mowa o produktach z grup Shimano Nexus (najbardziej powszechne - spotykamy piasty 3, 7 lub 8-biegowe) lub Alfine (nawet do 11 biegów).

Niestety zarówno same ramy (bardziej masywne), jak i bogate wyposażenie miejskich rowerów elektrycznych (silnik, bateria, bagażnik, błotniki...) wpływa na ostateczną, sporą masę tego typu konstrukcji. Standardem jest masa oscylująca koło 22-25 kg. Warto o tym pamiętać, jeśli np. nie macie możliwości zaparkowania roweru w garażu, a mieszkacie wyżej niż parter - noszenie tego typu roweru może dla niektórych okazać się bardziej męczące, niż dojazd do pracy na tradycyjnym rowerze miejskim. 

Polecane przez redakcję

 

KROSS SENTIO HYBRID 7.0

Największy polski producent rowerów naturalnie w ostatnich latach ogrom pracy poświęcił na rozwój portfolio e-bike, a w sezonie 2024 KROSS ma coś dla osób szukających elektryka do codziennych zadań - do jazdy po mieście, do pracy, na uczelnię, na zakupy, ale i... na weekendowy wypad poza miasto. Nowa linia modeli Sentio Hybrid zawiera w sobie modele w zróżnicowanych kwotach - od takich dla osób nastawionych na większe oszczędności, po modele "w full opcji" dla najbardziej wymagających (różnice zasadzają się np. na ulokowaniu jednostki wspomagania). 

Cechami wspólnymi miejskich Sentio Hybrid są rzecz jasna wygodne ramy o pełnym potencjale użytkowym. Pozwalają zająć wygodną pozycję, mają komfortowe siodła czy chwyty, co docenimy podczas codziennych dojazdów. Na pokładzie seryjnie znajdziemy oczywiście błotniki, oświetlenie, osłony napędów, stopki, bagażniki - wszystko, co pozwoli czysto i bezpiecznie się przemieszczać. 

W rekomendacji postanowiliśmy wyróżnić najwyższy model Sentio Hybrid 7.0, bo KROSS zyskał nasze uznanie przede wszystkim poprzez... zmaterializowanie tu wszystkich najfajniejszych naszym zdaniem trendów wśród użytkowych elektryków. Akumulator 500 Wh zintegrowano z dolną rurą ramy, a jednostka wspomagania to umieszczony oczywiście centralnie silnik Shimano STEPS E6100. Sentio Hybrid 7.0 naprawdę ma aspiracje do zastąpienia samochodu w mieście, bo... pozwala na ustawienie automatycznej zmiany biegów za sprawą sparowania elektronicznie sterowanej przerzutki zintegrowanej z tylną piastą (Shimano Alfine Di2) z silnikiem! Do tego mamy na pokładzie napęd oparty o pasek Gatesa - bezkonkurencyjnie ciche i bezobsługowe rozwiązanie, które bije na głowę żywotnością tradycyjne łańcuchy i... jest przy okazji bardzo czyste (nie wymaga smarowania i konserwacji). 

Z prozaicznych, ale chyba najbardziej istotnych elementów roweru nie można zapomnieć o oponach - gumy o szerokości 47mm pozwolą Sentio Hybrid nie tylko sprawnie pokonywać miejskie krawężniki i niedoskonałości w nawierzchni, ale i sprawnie przetoczą się przez wszelkie szutrówki i leśne drogi. Warto też wspomnieć o hydraulicznych hamulcach tarczowych, które w przypadku rowerów elektrycznych są super ważne - dbają o skuteczne zatrzymanie roweru o większej masie. 

Biorąc pod uwagę wysoki poziom komponentów i pięknie wykończoną ramę, musimy przyznać, że KROSS oferuje też bardzo uczciwą cenę na te modele. Z przyjemnością wyróżniamy ten produkt polskiego producenta!

 
  • Cena 13 999 PLN
  • MATERIAŁ RAMY ALUMINIUM PERFORMANCE
  • WIDELEC SR SUNTOUR MOBIE32-COIL-DS.
  • PRZERZUTKA TYŁ SHIMANO ALFINE 8 SPEED DI2
  • NAPĘD GATES CDX
  • OPONY VREDESTEIN PERFECT TOUR 47-622
  • HAMULEC SHIMANO ALFINE-S7000
  • SILNIK SHIMANO FC-E6100
  • BATERIA SIMPLO INTEGRATED, 500 WH
kross.eu gdzie kupić?

 

 

Co na rynku?

W dalszej części artykułu znajdziecie przegląd rynku elektrycznych rowerów miejskich z kolekcji na rok 2024, który zrealizowaliśmy w oparciu o najnowszą wersję Katalogu Rowerowego. Wybraliśmy modele w różnych cenach - tak, aby pokazać mnogość możliwości w tym segmencie rowerów. Więcej modeli znajdziecie na kartach Katalogu!

 

Mbike eCITYLINE 728

  • Cena: 5499.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: Stalowy
  • Grupa napędowa: Shimano Altus
  • Ilość blatów i koronek: '1x7
  • Opony: 28X1,75
  • Silnik: BAFANG 250 W, 32 Nm
  • Bateria: 18650 2850 mAh 10S4P 36V/11,4 Ah
ROWERY Mbike

Marin Stinson E ST

  • Cena: 6399.00 PLN
  • Opis ramy: 6061 Aluminum
  • Widelec/amortyzator przedni: stal
  • Grupa napędowa: Shimano Tourney
  • Ilość blatów i koronek: '1x7
  • Silnik: 250 Watt
  • Bateria: 309Wh, 36V
ROWERY Marin

Lovelec Rana

  • Cena: 6699.00 PLN
  • Waga: 25.00 kg
  • Opis ramy: aluminiowa (6061)
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour CR8V, amortyzowany, z regulacją
  • Grupa napędowa: Shimano Tourney
  • Ilość blatów i koronek: '1x7
  • Opony: CST C1446, 700×38c, pasek odblaskowy
  • Silnik: LOVELEC, 36 V, 250 W/500 W, bezszczotkowy tylny, 45 Nm
  • Bateria: Li–ion, 12 Ah (432 Wh)/16 Ah (576 Wh), zintegrowany
ROWERY Lovelec

Electra Cruiser Go! Męski / Cruiser Go! Damski

  • Cena: 6699.00 PLN
  • Waga: 20.00 kg
  • Opis ramy: Aluminium 6061-T6 z opatentowaną technologią Flat Foot Technology®
  • Widelec/amortyzator przedni: Stal Hi-ten
  • Ilość blatów i koronek: '1x1
  • Opony: Balonowe 27,5 x 2,35"
  • Silnik: Hyena, 250 W
  • Bateria: Hyena 250 Wh
ROWERY Electra

EcoBike X-City

  • Cena: 6999.00 PLN
  • Waga: 25.30 kg
  • Opis ramy: hydroformowane aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: SunTour SF15 NEX-E25 LO DS 700C
  • Grupa napędowa: Shimano Acera
  • Ilość blatów i koronek: '1x8
  • Opony: Vittoria City Randonneur 28X1,75
  • Silnik: Moc nominalna 250 W Moc maksymalna 350 W
  • Bateria: 468 Wh
ROWERY EcoBike

Romet E-MODECO URB 1.0

  • Cena: 7799.00 PLN
  • Waga: 25.00 kg
  • Opis ramy: alu 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour NEX-E25-LO-DS
  • Grupa napędowa: Shimano Acera
  • Ilość blatów i koronek: '1x8
  • Opony: VeeTire Zilent 700x47C
  • Silnik: Bafang G020 tylny, 250 Watt, 45nm speed sensor
  • Bateria: 504Wh
ROWERY Romet

Unibike OPTIMA

  • Cena: 7999.00 PLN
  • Opis ramy: ALU 6061-T6, ZINTEGROWANA BATERIA
  • Widelec/amortyzator przedni: SR SUNTOUR NEX-E25
  • Grupa napędowa: Shimano Acera
  • Ilość blatów i koronek: '1x8
  • Opony: DELTA CRUISER PLUS / 28X1.75 / REFLEX
  • Silnik: BAFANG 250W/45NM
  • Bateria: BAFANG I1+ 630 WH
ROWERY Unibike

Elops 920E Connect HF / LF

  • Cena: 8999.00 PLN
  • Waga: 26.08 kg
  • Opis ramy: Aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: SUNTOUR NEX
  • Grupa napędowa: Shimano Nexus
  • Ilość blatów i koronek: '1x7
  • Opony: Gum Wall 60 TPI, 700x44
  • Silnik: Brose 36 V Drive C Mag, 250 W
  • Bateria: Akumulator Li-ion 36 V 11,6 Ah
ROWERY Elops

Tabou KINETIC MONO UP 1.0 W 2023

  • Cena: 8999.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium, hydroformowana
  • Widelec/amortyzator przedni: ZOOM 187S AMS MLO 65mm
  • Grupa napędowa: Shimano Acera
  • Ilość blatów i koronek: '1x8
  • Opony: KENDA K1172 / 700x40C
  • Silnik: ANANDA M80 / 36V / 80NM
  • Bateria: GREENWAY POWER TUBE / 11.6AH / 420WH / 36V
ROWERY Tabou

Pegasus ANCURA E7R HS

  • Cena: 9065.79 PLN
  • Opis ramy: Aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour CR85-E25 P
  • Grupa napędowa: Shimano Nexus
  • Ilość blatów i koronek: '1x7
  • Opony: VeeTire City Cruz 40-622
  • Silnik: Bosch Active Line (40 Nm)
  • Bateria: Bosch PowerPack 500
ROWERY Pegasus

Superior SSC 100 L

  • Cena: 9999.00 PLN
  • Opis ramy: Alloy 6061 T6
  • Widelec/amortyzator przedni: ZOOM 187D AMS, 1-1/8
  • Grupa napędowa: Shimano Nexus
  • Ilość blatów i koronek: '1x7
  • Opony: CST Otis, 28x1.75
  • Silnik: SHIMANO STEPS E5000, 40Nm
  • Bateria: SHIMANO STEPS, BT-E6000, 418Wh
ROWERY Superior

Kellys ESTIMA 10

  • Cena: 9999.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminiowa
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX-E25 DS
  • Grupa napędowa: Shimano CUES
  • Ilość blatów i koronek: '1x9
  • Opony: Michelin Protek BR 47-622 (28x1.75)
  • Silnik: Shimano STEPS E5000, 36V
  • Bateria: Shimano BT-E8010, 504Wh / 14Ah
ROWERY Kellys

Canyon Precede:ON 5

  • Cena: 10999.00 PLN
  • Waga: 23.70 kg
  • Opis ramy: Canyon Precede:ON
  • Widelec/amortyzator przedni: Canyon FK0093 Disc
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Opony: Schwalbe G-One Allround 57mm
  • Silnik: Bosch Active Line Plus (Gen3)
  • Bateria: Bosch PowerTube
ROWERY Canyon

Creme Eve' E 5 2023

  • Cena: 11999.00 PLN
  • Widelec/amortyzator przedni: Cromoly steel fork, 1=1/8"
  • Grupa napędowa: Shimano Nexus
  • Ilość blatów i koronek: '1x5
  • Opony: Schwalbe Fat Frank, 50-622, 28X2.00
  • Silnik: SHIMANO STEPS E5000, 60NM (MAX), 250W
  • Bateria: 418WH BATTERY
ROWERY Creme

CTM METRIC LADY 1.0

  • Cena: 12300.00 PLN
  • Opis ramy: alu
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour XCM32 ATB
  • Grupa napędowa: Shimano Altus
  • Ilość blatów i koronek: '1x8
  • Opony: WTB Horizon 650x47
  • Silnik: BAFANG M200 / 250W / 65Nm
  • Bateria: CTM IGB 630Wh / 36V / 17,5Ah
ROWERY CTM

Winora Tria 7 eco

  • Cena: 12399.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium 6061 hydroformowane
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour, NEX E25
  • Grupa napędowa: Shimano Altus
  • Ilość blatów i koronek: '1x7
  • Opony: Schwalbe, Road Cruiser, 50-622, 28 x 2.0
  • Silnik: Bosch, Active, 250 W, 40 Nm, 25 km/h
  • Bateria: Bosch, PowerTube, 400 Wh
ROWERY Winora

Cube ELLA CRUISE HYBRID 500

  • Cena: 12579.00 PLN
  • Waga: 26.90 kg
  • Opis ramy: Aluminium Superlite
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX-E25
  • Grupa napędowa: Shimano Nexus
  • Ilość blatów i koronek: '1x7
  • Opony: Schwalbe Big Ben, Active, K-Guard, 50-622
  • Silnik: Bosch Drive Unit Active Plus Generation 3 (50Nm) Cruise (250Watt)
  • Bateria: Bosch PowerTube 500
ROWERY Cube

 

Breezer GREENWAY+ IG LS 1.3

  • Cena: 13120.00 PLN
  • Opis ramy: Breezer hydroformed aluminum
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour NEX LO 700C
  • Grupa napędowa: Shimano Nexus
  • Ilość blatów i koronek: '1x7
  • Opony: Continental Ride Tour, 47-622
  • Silnik: Shimano STEPS E5000, 250W, 40Nm, 25kph
  • Bateria: Shimano STEPS E8014, 418Wh
ROWERY Breezer

Specialized Turbo Como 3.0

  • Cena: 13300.00 PLN
  • Waga: 23.30 kg
  • Opis ramy: E5 Aluminum
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour MobieA32
  • Grupa napędowa: Shimano Alivio
  • Ilość blatów i koronek: '1x9
  • Opony: Pathfinder Sport Reflect, 650Bx2.3
  • Silnik: Specialized 2.0E, 50Nm
  • Bateria: Specialized U2-530Wh
ROWERY Specialized

Orbea VIBE MID H30

  • Cena: 13999.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium 6061, hydroformowana
  • Widelec/amortyzator przedni: Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano Acera
  • Ilość blatów i koronek: '1x8
  • Opony: Kenda K1052 700x45C Reflective type+puncture protection
  • Silnik: Mahle motor hub X35 Plus
  • Bateria: Mahle 36V/6.9A 248Wh ANT+
ROWERY Orbea

Stevens E-Circle

  • Cena: 14500.00 PLN
  • Waga: 26.20 kg
  • Opis ramy: Aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NX1-Coil LO
  • Grupa napędowa: Shimano Nexus
  • Ilość blatów i koronek: '1x5
  • Opony: Schwalbe Marathon
  • Silnik: Bosch G3 Active Line Plus
  • Bateria: Bosch PowerPack 400Wh
ROWERY Stevens

Giant DAILYTOUR E+ 2 LDS

  • Cena: 15499.00 PLN
  • Opis ramy: Aluxx
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX E25,
  • Grupa napędowa: Shimano Nexus
  • Ilość blatów i koronek: '1x7
  • Opony: Schwalbe Marathon 622x50 Green Guard
  • Silnik: SyncDrive Core, 50Nm powered by Yamaha
  • Bateria: EnergyPak Smart 500
ROWERY Giant

Koga E-Nova Evo PT

  • Cena: 15749.00 PLN
  • Waga: 29.00 kg
  • Opis ramy: ALU 7005
  • Widelec/amortyzator przedni: KOGA Feather Shoc
  • Grupa napędowa: NuVinci (EnViolo)
  • Opony: Schlwabe Energizer Plus 50-622
  • Silnik: Bosch Active Line Plus
  • Bateria: Bosch Li-Ion PowerTube 400Wh/500Wh/625Wh
ROWERY Koga

Merida eSPRESSO CC 575 EQ

  • Cena: 15999.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium, cieniowana, hydroformowana.
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NVX30 DS
  • Grupa napędowa: Shimano CUES
  • Ilość blatów i koronek: '1x10
  • Opony: Maxxis Crossmark II
  • Silnik: Shimano EP6 85nm
  • Bateria: Trendpower 750 Wh
ROWERY Merida

LIV ALLURE E+ 2

  • Cena: 16199.00 PLN
  • Waga: 28.00 kg
  • Opis ramy: Aluminium ALUXX
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour NEX E25
  • Grupa napędowa: Shimano Nexus
  • Ilość blatów i koronek: '1x7
  • Opony: Maxxis Metro Pass 622x50, 60tpi, Reflective, ECE-R75
  • Silnik: SyncDrive Core, 50Nm, Powered by Yamaha
  • Bateria: EnergyPak Smart Compact 500Wh
ROWERY LIV

Yamaha BOOSTER

  • Cena: 16800.00 PLN
  • Waga: 36.00 kg
  • Opis ramy: Aluminium o strukturze plastra miodu
  • Widelec/amortyzator przedni: ZOOM CH-879 AMS 20
  • Grupa napędowa: NuVinci (EnViolo)
  • Opony: VEE TIRE 20*4,00
  • Silnik: Yamaha PWSeries S2, S-Pedelec, 75 Nm
  • Bateria: Yamaha 630 Wh, 36 V, 17,5 Ah
ROWERY Yamaha

Broster VANIO

  • Cena: 16999.00 PLN
  • Opis ramy: alu
  • Widelec/amortyzator przedni: alu
  • Grupa napędowa: Shimano Alfine
  • Ilość blatów i koronek: '1x8
  • Opony: 28x1,75
  • Silnik: Shimano Mid Motor DU-EP600 36V250W 85 NM
  • Bateria: LI-ION DC36V14Ah 504 Wh
ROWERY Broster

Bergamont E-VILLE EDITION

  • Cena: 17399.00 PLN
  • Waga: 26.90 kg
  • Opis ramy: AL 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour Mobie 25, RLR DS
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x10
  • Opony: Schwalbe Marathon E-Plus 55-622
  • Silnik: Bosch Performance Line CX, Gen. 4, BES3, 250 W, 36 V, max. 25 km/h
  • Bateria: Bosch PowerTube, 36 V Li Ion, 500 Wh
ROWERY Bergamont

Riese & Müller Cruiser / Cruiser Mixte vario

  • Cena: 18799.00 PLN
  • Opis ramy: aluminiowa
  • Widelec/amortyzator przedni: SR Suntour CR85
  • Grupa napędowa: NuVinci (EnViolo)
  • Opony: Schwalbe Big Ben 50-622 Reflex
  • Silnik: Bosch Performance Line (Gen3)
  • Bateria: Bosch PowerPack 500 Performance, 36 V, 13,4 Ah/500Wh
ROWERY Riese & Müller

Bulls STURMVOGEL EVO 5F BELT

  • Cena: 22886.91 PLN
  • Opis ramy: aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: aluminium
  • Grupa napędowa: Shimano Nexus
  • Ilość blatów i koronek: '1x5
  • Opony: Supero Intercora 62-584
  • Silnik: BROSE FIT S-MagECO 25/75Nm
  • Bateria: FIT Supercore 925 horizontal
ROWERY Bulls

Focus PLANET² 6.8 ABS

  • Cena: 24999.00 PLN
  • Waga: 26.60 kg
  • Opis ramy: Aluminium 7005, hydroformowana
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour Mobie34, 100x15 mm Steckachse, ABS
  • Grupa napędowa: Shimano Deore
  • Ilość blatów i koronek: '1x10
  • Opony: Schwalbe Smart Sam 2.25, 57-622
  • Silnik: Bosch Performance CX Gen4, 85 Nm, 250 W
  • Bateria: Bosch 625 Wh
ROWERY Focus