Materiał zawiera treści reklamowe

Rower miejski do 2000 zł

Sprawdź rowery miejskie do 2000 zł z kolekcji na rok 2023.

Drukuj
Batavus Mambo to dla nas wzór użytkowego roweru w dobrym stylu. Joanna Świder

Rowery miejskie to bezustannie jeden z popularniejszych segmentów na rynku. Cenione są ze względu na walory użytkowe, ale także elegancki, stylowy wygląd. Na co zwrócić uwagę przy poszukiwaniach mieszczucha w budżecie do 2000 zł?

Zapewne żadnego z naszych stałych czytelników nie musimy przekonywać, że rower to znakomity sposób na przemieszczanie się po mieście - szczególnie tych najbardziej zatłoczonych samochodami. Coraz lepiej wygląda nasza infrastruktura rowerowa (oczywiście, nadal jest masa rzeczy do zrobienia, ale my nie o tym...), więc dlaczego by stania w korku lub zatłoczonego w godzinach szczytu autobusu nie zamienić na dwa kółka, które dodatkowo pozwolą nam wyzwolić trochę porannych endorfin i złapać chęć do aktywności po całym dniu w pracy?

Obecnie rynek rowerowy jest na tyle rozwinięty, że wybór roweru do miejskiej komunikacji wcale nie musi być tak łatwy, jak się wydaje - bo przecież w mieście spiszą się także takie konstrukcje jak modele trekkingowe, crossowe czy spora część... popularnych ostatnio gravelówek. Nadal jednak niesłabnącą popularnością cieszą się typowe, klasyczne mieszczuchy. W tym tekście postaramy sobie odpowiedzieć, co rower miejski powinien posiadać, żeby móc się cieszyć z jego codziennego użytkowania. Widełki cenowe zawiesieliśmy na granicy 2000 zł, które są częstym punktem wyjścia dla osób, które nie chcą przepłacać, ale jednocześnie pragną uniknąć zakupu czegoś niesolidnego.

 

Zobacz również:

 

 

Rama - stal czy aluminium?

Niestety odpowiedź na powyższe pytanie, nie jest taka łatwa i jak zwykle... wszystko zależy. Ramy z aluminium przeważnie okazują się lżejsze, natomiast finalnie podczas użytkowania te różnice nie zawsze są tak mocno odczuwalne. Dużo w przypadku wagi zależy od profili poszczególnych rurek oraz oczywiście od wyposażenia roweru. Stal z pewnością lepiej pochłania drgania, bo jest materiałem mniej sztywnym. Stalowe ramy zwykle uznawane są też za bardziej stylowe. Trudno się z tym nie zgodzić. Przy poszukiwaniach roweru miejskiego warto zwrócić przede wszystkim uwagę, czy rama jest dobrze wykonana i czy się Wam podoba, bo nie ukrywajmy - to będzie główne kryterium zakupu w przypadku wielu rowerów miejskich i nie ma w tym nic złego. Dodatkowo, spróbujcie się nim przejechać przed zakupem w stroju w którym na codzień będziecie nim jeździć. Dzięki temu łatwo zeryfikujecie temat łatwości wsiadania i zsiadania oraz sprawdzicie, czy pozycja jest dla Was wygodna. Być może koniecznością okaże się jednoślad z bardzo nisko opadającą rurą ramy - taki zawsze będzie znacznie cięższy, ale może warto poświęcić kilogram dla ogólnego komfortu użytkowania. Sprawdźcie też, czy jako całość rower nie cierpi na przesadną nadwagę - rowery miejskie same w sobie nie należą do najlżejszych. W założonym budżecie 16 - 17 kg to raczej standard. Niestety, ciężko wnieść taką maszynę do domu...

 

 

 

 

Widelec 

Na rynku spotkamy modele zarówno ze sztywnymi widelcami, jak i z amortyzatorami. Dominują jednak sztywniaki. Nie ulegajcie wrażeniu, że skoro rower ma amortyzator, to jest lepszy - w rzeczywistości na tym pułapie cenowym często trafiają się przeciętnie działające widelce, które owszem poprawią nieco komfort jazdy, ale dodają już i tak nielekkiej kontstrukcji roweru miejskiego dodatkowych gramów. Skoro rower jeździ w mieście po utwardzonych powierzchniach, nawet po gorszej jakości drogach, zdecydowanie wystarczy odpowiednio szeroka opona, która poprawia komfort jazdy. Pamiętajcie też, że duże - 28 calowe - koło wraz z oponą o szerokości około 40 mm to sporo naturalnej amortyzacji. Ten rozmiar łatwo przetacza się przez przeszkody takie jak krawężniki czy dziury w jezdni i nawet bez amortyzowanego widelca zapewnia spory komfort jazdy. W przypadku mieszczuchów do 2000 zł nie boimy się więc sztywnych widelców.

Napęd

Zasadniczo tutaj zaczyna dziać się najwięcej ciekawego, jeśli chodzi o wybór - bo ramy i widelce w przypadku wielu rowerów miejskich stoją na bardzo zbliżonym, często wręcz identycznym poziomie. Co innego wyposażenie - tu każdy z producentów ma swoją wizję. Pierwszą ważną rzeczą jest napęd - tutaj wybierać będziemy pomiędzy napędami z tradycyjną przerzutką, zbudowanymi na podzespołach Shimano Tourney (rzadziej Altus lub Acera) oraz napędami Shimano Nexus, w których przekładnia planetarna ukryta została w tylnej piaście (spotykamy napędy z 3 lub 7-biegowe). Napędy zintegrowane bez wątpienia wygrywają tym, że są praktycznie bezobsługowe i cechuje je bezawaryjność - po prostu przez długi czas niczym się nie musimy przejmować (ale jeśli już coś się zepsuje, to pozostaje nam raczej wizyta w którymś z oddziałów autoryzowanych Shimano Service Center). Z kolei tradycyjne przerzutki z niższej półki od czasu do czasu wymagać będą regulacji i ewentualnych innych zabiegów. Pamiętajcie, że w mieszczuchach zwykle brak przedniej przerzutki, więc te 7 biegów z tyłu się przydaje (no chyba że mieszkacie w miejscu płaskim jak stół). Bez dwóch zdań dominują jednak napędy w piastach planetarnych, które są czystsze i wymagają mniej uwagi podczas codziennej eksploatacji.

 

 

Dodatkowe wyposażenie

To też ważny punkt - chodzi o takie elementy, które podnoszą wartość użytkową roweru. Naszym zdaniem punkty obowiązkowe to: pełne błotniki, solidny bagażnik i oświetlenie. Stopka też nikomu nie zaszkodzi, a z kolei Panie na pewno docenią koszyk z przodu roweru, do którego włożyć można torebkę albo lekkie zakupy. Cennym elementem roweru miejskiego są sakwy, natomiast je dokupić trzeba bedzie osobno - przynajmniej w założonym budżecie raczej nie możemy na nie liczyć na seryjnym wyposażeniu. Jeśli jednak mamy coś do zabrania, a nie chcemy spocić pleców wożąc plecak, to będą w zasadzie obowiązkowym punktem na liście wyposażenia naszego mieszczucha.

Poza tym rowery miejskie posiadają sporo komfortowych komponentów - miękkie siodło, kierownica z wygodnym gięciem, chwyty z pewnym podparciem dłoni, mostek z regulacją. Na te elementy zwróćcie uwagę już podczas przymiarki roweru w sklepie. Przyjrzyjcie się też pedałom, ważne aby nie ślizgały się na nich Wasze buty. 

Co na rynku?

Na kolejnych stronach znajdziecie wybrane przez nas modele rowerów miejskich na rok 2023 sytuujące się w przedziale cenowym 1500 - 2000 zł. Prezentujemy po jednym rowerze z oferty każdego producenta, którego jednoślady są dostępne na polskim rynku. Przegląd zrealizowaliśmy w oparciu o Katalog Rowerowy.

 

 

 

Romet LUIZA ECO 26

  • Cena: 1999.00 PLN
  • Waga: 14.00 kg
  • Opis ramy: alu 6061
  • Materiał: Aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: sztywny stalowy
  • Grupa napędowa: Shimano Tourney
  • Ilość blatów i koronek: '1x6
  • Rozmiar kół: 26"
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Romet

Saveno Magnolia

  • Cena: 1999.00 PLN
  • Materiał: Aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: Suntour SF 14 M3030-A
  • Grupa napędowa: Shimano Tourney
  • Ilość blatów i koronek: '3x7
  • Rozmiar kół: 27,5" (650B)
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Saveno

CTM OLIVIA 3.0

  • Cena: 1989.00 PLN
  • Opis ramy: stal
  • Materiał: Stal
  • Widelec/amortyzator przedni: stal
  • Grupa napędowa: Shimano Nexus
  • Ilość blatów i koronek: '1x3
  • Rozmiar kół: 26"
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY CTM

Corelli Glowie

  • Cena: 1799.00 PLN
  • Opis ramy: aluminium
  • Materiał: Aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: sztywny, stalowy
  • Grupa napędowa: Shimano Tourney
  • Ilość blatów i koronek: '3x7
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Corelli

Mbike CITYLINE 328

  • Cena: 1799.00 PLN
  • Waga: 16.50 kg
  • Opis ramy: alu city
  • Materiał: Aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: Sztywny stalowy
  • Grupa napędowa: Shimano Nexus
  • Ilość blatów i koronek: '1x3
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Mbike