Materiał zawiera treści reklamowe

Jaki rower gravel wybrać? Poradnik zakupowy!

Sprawdź, czym są rowery typu gravel i na co należy zwrócić uwagę przy ich zakupie? Prezentujemy dostępne na rynku rowery szutrowe z kolekcji na rok 2024.

Drukuj
Assos GTC Michał Kuczyński

Czym tak naprawdę są rowery typu gravel, na naszym rynku zwane też szutrówkami? Co odróżnia je od rowerów szosowych i przełajówek, a także czym charakteryzuje się typowy rower szutrowy?

Gravele szturmem zdobyły rynek i obecnie stały się jednym z najpopularniejszych typów jednośladów dostępnych w sprzedaży. Nic w tym dziwnego - w bardziej płaskich i pagórkowatych obszarach te rowery są bardzo uniwersalne. Radzą sobie zarówno na szosie, jak i w terenie. To oczywiście nie przypadek, bowiem wywodzą się od rowerów szosowych, mają jednak sporą domieszkę off-road'owych cech. To wszystko sprawia, że często gravel to jeden rower, który jest w stanie zaspokoić wiele potrzeb. Szybki na asfalcie i w łatwym terenie, a także wystarczająco dzielny, aby przejechać terenowe ścieżki.

 

 

 

Czy gravele to moda i kolejny chwyt marketingowy?

Oczywiście pamiętajmy, że słowo uniwersalny oznacza pójście na kompromisy... Często słychać negatywne opinie nabywców, którzy gravelam się rozczarowali. Zwykle jednak problemy wpływające na takie głosy sprowadzały się do złych ustawień roweru (np. kluczowego ciśnienia w oponach), czy choćby wzięcia zbyt serio działań marketingowych producentów rowerów... Chyba każdy kojarzy reklamy, w których jakiś rider dosłownie lata gravelam po trasie MTB, a tak oczywiście się nie jeździ... Da się, ale po co, skoro są rowery MTB! Gravel ma nam pozowolić jechać wszędzie umiarkowanie szybko. Na szosie szybciej, niż na hardtailu MTB, ale wolniej, niż zrobi to rower szosowy. W terenie z kolei to rowery górskie poradzą sobie sprawniej, jednak sumarycznie na długiej trasie to właśnie rower gravel będzie najszybszy.

Osobna sprawa to fakt, że żyjemy w czasach, gdzie firmy bardzo mocno szukają kolejnych obszarów, w których jeszcze dodatkowo mogą wyciągnąć od nas pieniądze. Specjaliści projektują wyszukane produkty, zaspokajające potrzeby, o których istnieniu dowiemy się dopiero, gdy te zostaną nam uświadomione. Producenci więc wytwarzają, a następnie mówią nam w swoich przekazach marketingowych, jak bardzo potrzebujemy ich wyrobów. Można by pomyśleć, że z rowerami szutrowymi było podobnie - nikt ich nie potrzebował, a teraz każdy chce jeździć gravelem...

 

 

Tutaj historia jest jednak nieco inna. Rowery gravelowe mają bowiem swoje korzenie w USA, gdzie wiele stanów zwyczajnie nie wylewa asfaltem dróg (ani nie wykłada ich betonowymi płytami), bo to się po prostu nie opłaca... Domy i gospodarstwa rolne dzielą ogromne odległości, które pokonuje się po żwirowych trasach. Zrodzone więc z potrzeby maszyny to najszybszy wymyślony dotąd typ roweru, który umożliwia sprawne przeplatanie jazdy po drogach utwardzonych, leśnych oraz asfaltowych. Równocześnie - mniej więcej od 2006 roku - rozwijała się też scena wyścigów po szutrach, gdzie typowym sprzętem do rywalizacji był na początku przerobiony rower przełajowy. Wkrótce, mając na uwadze dwa powyższe czynniki, zaczęto produkować pierwsze rowery szutrowe. Jak się okazało, maszyny te były na tyle uniwersalne i wdzięczne w obyciu, że szybko stworzyła się wokół nich cała rowerowa kultura oraz moda. Przede wszystkim przygodowo-wyprawowa, ale również sportowa, bo popularność ścigania na rowerach gravelowych jest coraz większa. Od siebie dodamy, że gravel to sprzęt, który po prostu fajnie jeździ i - jeśli zrozumiemy, jak i do czego go używać - to stanie się jednym z naszych ulubionych rowerów.

Zobacz również:

 

Co daje nam rower gravelowy?

Gravel to przede wszystkim bardzo uniwersalny rower. Największą zaletą rowerów gravelowych jest to, że wszędzie dadzą radę, czyli jednocześnie nigdzie (poza szutrami) nie brylują. Trzeba powiedzieć to jasno. Na szosie są wolniejsze niż szosówka, w trudnym terenie mniej skuteczne i wygodne, niż rowery górskie. Najlepiej czują się na drogach szutrowych i leśnych duktach oraz w lekkim terenie. Dzięki temu, na wielu trasach, które łączą w sobie drogi polne, leśne, żwirowe i asfaltowe będą w ogólnym rozrachunku najszybsze. Do tego, świetnie nadają się do miejskiego commutingu oraz jako alternatywny rower treningowy dla kolarzy. Oferują też miły efekt uboczny - pozwalają ,,odkryć na nowo" naszą najbliższą okolicę i pozwolić na eksplorację dróg dotąd omijanych przez nas ze względu na ryzyko uszkodzenia szosówki, albo zbyt małą atrakcyjność pod rowery górskie.

Poza tym, wielu ludzi nie decyduje się na rower szosowy z prostego względu - nie mają ochoty na zmagania z niezadowolonymi kierowcami mijającymi ich na tzw. grubości żyletki. Rower gravelowy daje możliwość jazdy gdzie oczy poniosą, bez ryzyka, że za zakrętem będziemy zmuszeni zawrócić, bo teren dla naszego roweru okaże się nieodpowiedni. Szutrówka to także rower, który uwalnia nas od całej kolarskiej ideologii szosowej jazdy związanej z piciem kawy, lajkrami, okularami na paskach kasku, czy goleniem nóg! Gravel już niejednego zatwardziałego anty-szosowca przeciągnął na stronę rowerów z barankiem.

 

 

 

 

Rower gravel - podstawowe cechy

Na pierwszy rzut oka przełajówki oraz rowery szosowe są podobne do graveli. Jednak są tu dość spore różnice. Po pierwsze rama w rowerze gravelowym mieści szersze opony. To one w największym stopniu wpływają na nasze terenowe możliwości oraz komfort jazdy. Szutrówki stoją głównie na kołach 28-calowych, obutych w opony o szerokości od około 35 mm do nawet 50 mm (to raczej wartość maksymalna). Obecnie najpopularniejsze są opony z przedziału od 40 mm do 45 mm. Rzadziej spotyka się rowery z kołem 27,5", ale gdy takowe trafimy, potrafią mieć nawet opony o szerokości sięgającej do 2,2". Miejsca na oponę mamy więc znacznie więcej niż popularnych i komfortowych szosówkach typu endurance oraz nieco więcej, niż w podobnie wyglądających rowerach do kolarstwa przełajowego. 

 

 
 

 

 

W bardzo dużym skrócie, geometria i budowa ram graveli łączy w sobie elementy, które znamy z szos endurance nastawionych na komfort jazdy z elementami znanymi z rowerów górskich, aby pomieścić szerokie opony i nadać maszynie więcej możliwości w terenie. Posiadają więc na tyle wydłużone widełki tylnego trójkąta, aby zmieścić większą oponę. Przy okazji dodaje im to stabilności oraz ułatwia wspinaczki pod strome terenowe podjazdy. Rośnie też komfort za sprawą lepszego tłumienia drgań. W porównaniu do wyścigowych szosówek i przełajówek ramy graveli posiadają też wyższe główki. To także ma wpływ na zwiększenie komfortu pokonywania dłuższych dystansów. Pozycja na gravelu nie zmusza nas do przyjmowania mocno wyciągniętej sylwetki pomiędzy siodłem i kierownicą. Kąt główki jest łagodniejszy niż w rowerach szosowych. Ułatwia to spokojne manewry na nierównych drogach. Pozwala też lepiej wyprowadzać rowery z opresji - np. poślizgów. Szutrówki są mniej zwrotne, niż przełajówki lub szosówki, głównie za sprawą większej bazy kół. Choć to dobrze - dzięki temu oferują więcej stabilności i poczucia bezpieczeństwa w mniej równym terenie. Kolejną cechą typowego roweru gravelowego jest mocne obniżenie suportu, które też podnosi stabilność jazdy. Należy jednak uważać przy wyborze - na rynku poszczególne konstrukcje bardzo różnią się pomiędzy sobą, traktujmy więc to wszystko jako pewien kanon cech, albowiem niektóre z maszyn wcale nie należą do mało zwrotnych. Rynek graveli jest wyjątkowo mocno zróżnicowany!

 

 

 

 

Jedno natomiast jest w zasadzie standardem - ramy graveli mają mocno obniżony środek suportu. Dzięki temu środek ciężkości pozostaje nisko i rower stabilnie zachowuje się w zakrętach oraz podczas wykonywania wszelkich terenowych manewrów. Podsumowując, pozycja na większości szutrówek jest znacznie bardziej komfortowa niż w rowerach szosowych, a ich geometria pozwala nawet mniej wprawnym riderom panować nad maszyną w offroadowym terenie. Od przełajówek różnią się możliwością zastosowania szerszych opon oraz bardziej łagodnym charakterem prowadzenia.

 

 
 

 

 

Budowa i komponenty

Ramy graveli najczęściej są aluminiowe w tańszych modelach, karbonowe w droższych, a w rowerach wyprawowych często trafiają się konstrukcje stalowe. Pamiętajmy, że rowery szutrowe często nie mają żadnej amortyzacji, warto więc sięgać po gravela, gdzie sporo części jest wykonanych z włókna węglowego. Karbonowy widelec to absolutne minimum. Ideałem jest jeszcze sztyca oraz kierownica również z karbonu. Nawet przy karbonowej ramie poczujecie dzięki różnicę in plus.  Standardem w gravelach są też sztywne osie kół oraz hamulce tarczowe. 

W oczy często rzuca się szersza kierownica o specjalnym ergonomicznym gięciu. Obecnym standardem są kierownice - w zależności od rozmiaru - o szerokościach między 42, a 46 cm o rozchodzącym się ku bokom dolnym chwycie. Im bardziej przygodowy charakter, tym ,,flare'' (gięcie) jest większe. Możemy się także spodziewać krótszych wsporników kierownicy. 

Poza wyraźnie inną kierownicą i gravelowymi oponami w oczy rzucają się też wszelkie dodatkowe mocowania, których w rowerach szutrowych przeważnie spotkamy bardzo wiele. Bardzo często rower gravelowy ma więcej mocowań na koszyki bidonów, a także otwory do montażu bagażników oraz błotników. Jednym słowem to, co przyda się na dłuższe wyprawy. Ramy są też przeważnie gotowe na montaż regulowanej sztycy z wewnętrznym prowadzeniem pancerza. 

 

 

 

 

Skuteczne hamulce

Standardem są tutaj hamulce tarczowe, które znacznie łatwiej pozwalają kontrolować prędkość niezależnie od terenu, warunków pogodowych i masy roweru z pełnym wyposażeniem. Dodatkowo hamulce tarczowe pozwalają zwiększyć przestrzeń dla szerokich opon. Rodzaj hamulców tarczowych zależy od ceny roweru. W rowerach znajdziemy więc całe spektrum tarczówek - od konstrukcji opartych o mechaniczne hamulce tarczowe, przez warianty mechaniczno-hydrauliczne, na hydraulicznych kończąc. Oczywiście najlepszym wyborem są - jedyne słuszne - hamulce tarczowe hydrauliczne. 

 

 

Napęd o szerokim zakresie przełożeń

Gravel to dyscyplina, która czasem wymaga od nas wspinaczki po ekstremalnie stromej leśnej drodze z prędkością 3-5 km/h, a jednocześnie pozwala na zjeżdżanie po szosach i dokręcanie przy 60 km/h. Aby zaoferować użytkownikom ,,zapas obrotu" niezależnie od nachylenia i rodzaju nawierzchni potrzebny jest spory zakres przełożeń. Producenci stosują korby o rozmiarach tarcz dedykowanych do graveli - 48/32, czy 46/30. Takowa korba dwublatowa zwykle współpracuje z kasetą o zakresie od 11, do 30, 32, a nawet 34 zębów. Występują także napędy oparte o jeden blat w korbie. Je szczególnie polecamy osobom mieszkającym w bardziej płaskich regionach kraju oraz mającym moc ,,pod nogą". Stosuje się w nich zębatki typu narrow-wide i kasety o zakresach 10-42, 11-42, czy nawet 11-46 oraz w przypadku elektronicznego napędu SRAM AXS 10-50. Producenci osprzętu mają nawet grupy osprzętu dedykowane do graveli - Shimano GRX, SRAM Force, Rival i Apex w wersji XPLR, czy Campagnolo Ekar. 

Polecane przez redakcję

 

Cannondale Topstone 1

Amerykański producent jak przystało na jednego z czołowych twórców zaawansowanych rowerów na świecie, ma też w swoich szeregach genialnie prowadzące się gravele - na modelach z linii Topstone mieliśmy okazję jeździć wielokrotnie i za każdym razem uderzało nas to, jak dobre właściwości jezdne oferują. Topstone to przykład podręcznikowego gravela, który łączy w sobie dynamikę, ale i stabilność prowadzenia. W ofercie Topstone'ów znajdziemy ciekawe modele z włókna węglowego, które co ciekawe mają system mikro-amortyzacji z tyłu. Biorąc jednak pod uwagę to, że tu analizujemy gravele dość ogólnie, postanowiliśmy wybrać model, który wpisze się w potrzeby większej ilości osób poszukujących gravela.

Dlatego padło na model Topstone 1, który bazuje na aluminiowej ramie - ta będzie bardziej uniwersalnym wyborem, bo śmiało możemy obciążać ją sakwami i traktować w perspektywie dzielnego wyprawowca. Świadczy o tym mnogość otworów montażowych zarówno w ramie, jak i carbonowym widelcu. Polecanego tu Topstone'a możemy doposażyć nawet o bagażnik czy błotniki, czyniąc z niego rower do całorocznej jazdy - także w celach czysto komunikacyjnych. 

Najważniejszym elementem Topstone'a jest oczywiście rama i widelec - oba zostały wyposażone w sztywne osie kół. Rama posiada stożkową głowę sterową oraz suport z wkręcanymi miskami. Mówiąc prosto - mamy wszystkie standardy, które pozwalają zachować sztywny i dobrze prowadzący się nawet pod dużym obciążeniem rower. Miski suportu z gwintem z kolei będą maksymalnie proste we własnoręcznej wymianie.

Wybrana przez nas wersja jest jedną z lepiej wyposażonych w rodzinie modeli z aluminium - głównie spotykamy na pokładzie podzespoły Shimano GRX - napęd to komponenty z grupy 800 w konfiguracji 2x11. Manetki pochodzą z GRX-a serii 600, a hydrauliczne hamulce tarczowe to GRX 400. Masa kompletnego roweru wynosi około 10,2 kg, więc całkiem niezły wynik, który docenimy w codziennej eksploatacji.

 
  • Rama Lightweight SmartForm C2 Aluminium
  • Widelec Topstone Carbon, 1-1/8" to 1.5"
  • Korba FSA Gossamer Pro Modular AGX+ 46/30
  • Przerzutka przednia Shimano GRX 800, braze-on
  • Przerzutka tylna Shimano GRX 810, Shadow RD+
  • Kaseta Shimano 105, 11-34, 11-speed
  • Manetki Shimano GRX 600, 11-speed
  • Hamulce Shimano GRX 400 hydraulic disc, 160/160mm RT54 rotors
  • Cena 11 199 zł
cannondalebikes.pl gdzie kupić?

 

 

 

 

Co na rynku?

Rynek oferuje coraz więcej rowerów typu gravel. Każdy z nich jest gotowy do skutecznej jazdy poza szosą, natomiast do prawdziwego offroadu, który oznacza, że sprzęt naprawdę nie przeszkadza nam w najbardziej wymagającym terenie i możemy spróbować ataku na trasy kojarzone bardziej z MTB, powinniśmy mieć na pokładzie hamulce hydrauliczne oraz opony bezdętkowe. Polecamy też patrzeć na rowery nieco lepsze, niż te absolutnie podstawowe. Rowery szutrowe, które nie rozczarują Was w trasie powinny mieć choćby minimlany poziom, gdzie znajdziemy aluminiowe ramy sparowane z karbonowym widelcem i grupy napędowe 2x10 lub 1x11 (i wyższe). 

Na kolejnych stronach znajdziecie przegląd rowerów szutrowych z aktualnej kolekcji producentów, który został oparty o najnowszą wersję Katalogu Rowerowego na 2024 rok.

 

Kross ESKER RS 2.0

  • Cena: 14999.00 PLN
  • Opis ramy: CARBON
  • Widelec/amortyzator przedni: CARBON
  • Grupa napędowa: Sram Apex AXS XPLR
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: SCHWALBE G-ONE 28x1.7
ROWERY Kross

Focus ATLAS 8.7

  • Cena: 14999.00 PLN
  • Waga: 9.60 kg
  • Opis ramy: Carbon
  • Widelec/amortyzator przedni: Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: WTB Riddler, 700 x 45C, zwijana
ROWERY Focus

Fuji Jari Carbon 1.3

  • Cena: 14855.00 PLN
  • Opis ramy: C15 ultra high modulus carbon
  • Widelec/amortyzator przedni: C10 carbon monocoque
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Maxxis Rambler, SilkShield, 42-622, 60tpi
ROWERY Fuji

Bergamont Grandurance Elite

  • Cena: 14789.00 PLN
  • Waga: 9.80 kg
  • Opis ramy: HSC Carbon
  • Widelec/amortyzator przedni: BGM Allroad Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Schwalbe G-One Bite Evo, 45-622
ROWERY Bergamont

Canyon Grizl CF SL 8 Trail

  • Cena: 14599.00 PLN
  • Waga: 10.32 kg
  • Opis ramy: Canyon Grizl CF SL
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox Rudy 30
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Schwalbe G-One Bite 45mm
ROWERY Canyon

Giant REVOLT X 1

  • Cena: 14499.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium ALUXX
  • Widelec/amortyzator przedni: RockShox Rudy XPLR
  • Grupa napędowa: SRAM Rival
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Giant CrossCut Grip 1 45c
ROWERY Giant

LIV DEVOTE ADVANCED 2

  • Cena: 14399.00 PLN
  • Opis ramy: Kompozyt Advanced, max szerokość opony 50mm
  • Widelec/amortyzator przedni: Kompozyt Advanced
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x12
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Maxxis Rambler, 700x40c, tubeless
ROWERY LIV

3T EXPLORO ULTRA RIVAL 1x11s

  • Cena: 14365.33 PLN
  • Opis ramy: Exploro ULTRA
  • Widelec/amortyzator przedni: Fango Ultra
  • Grupa napędowa: SRAM Rival
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Pirelli Cinturato Gravel 700x40c
ROWERY 3T

Koga Roqa Prestige

  • Cena: 13999.00 PLN
  • Waga: 8.90 kg
  • Opis ramy: Karbon
  • Widelec/amortyzator przedni: Karbon
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Continental Ultra Sport III 28 x 1.25 (32-622)
ROWERY Koga

Merida SILEX 7000

  • Cena: 13999.00 PLN
  • Opis ramy: Carbon
  • Widelec/amortyzator przedni: MERIDA SILEX II CF2
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Maxxis Rambler
ROWERY Merida

Riverside GCR Sram Rival Etap AXS

  • Cena: 13999.00 PLN
  • Opis ramy: Karbon
  • Widelec/amortyzator przedni: Karbon
  • Grupa napędowa: SRAM RIVAL XPLR eTap AXS
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Hutchinson Touareg 40c
ROWERY Riverside

Rondo RUUT CF2 2023

  • Cena: 13599.00 PLN
  • Opis ramy: RUUT FLEX DESIGN EPS CARBON
  • Widelec/amortyzator przedni: TWINTIP 2.0 CARBON
  • Grupa napędowa: SRAM Rival
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: WTB NANO 700C X 40
ROWERY Rondo

Corratec ALLROAD C2

  • Cena: 13499.00 PLN
  • Opis ramy: Corratec Allroad Carbon
  • Widelec/amortyzator przedni: karbonowy Corratec Allroad Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x12
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Schwalbe G-ONE Allroad
ROWERY Corratec

Wilier Jena

  • Cena: 13389.21 PLN
  • Opis ramy: Jena - Carbon
  • Widelec/amortyzator przedni: Jena - Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: VITTORIA TERRENO DRY 2C 700x40
ROWERY Wilier

Scott Speedster Gravel 10

  • Cena: 13059.00 PLN
  • Waga: 10.60 kg
  • Opis ramy: Speedster Gravel Disc / Podwójnie cieniowane aluminium 6061
  • Widelec/amortyzator przedni: Speedster Gravel HMF Flatmount Disc, 1 1/4”-1 1/2”
  • Grupa napędowa: SRAM RIVAL eTap AXS
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Schwalbe G-One Bite Performance, 700x45C
ROWERY Scott

Specialized Diverge Comp E5

  • Cena: 13000.00 PLN
  • Waga: 9.94 kg
  • Opis ramy: Specialized Diverge E5 Premium Aluminum
  • Widelec/amortyzator przedni: Future Shock 1.5
  • Grupa napędowa: SRAM Apex
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Specialized Pathfinder Sport, 700x38c
ROWERY Specialized

Author Guru

  • Cena: 12999.00 PLN
  • Waga: 9.20 kg
  • Opis ramy: AUTHOR carbon Toray T700/ M40 monocoque gravel 700c
  • Widelec/amortyzator przedni: AUTHOR carbon Toray T700 monocoque gravel, oś 12 mm, 1,5" tapered
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: PANARACER Gravel King SK aramid 700 × 38c
ROWERY Author

Marin Headlands 1

  • Cena: 12999.00 PLN
  • Opis ramy: Carbon
  • Widelec/amortyzator przedni: Marin Full Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Vee Tire Co., G-Sport, 700Cx44,
ROWERY Marin

KTM X-STRADA 10 PRO

  • Cena: 12899.00 PLN
  • Waga: 10.20 kg
  • Opis ramy: X-Strada Gravel AL6061tb
  • Widelec/amortyzator przedni: X-Strada Gravel Perf. Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Schwalbe G-One Bite Perf. RaceGuard TLE 40-622
ROWERY KTM

Breezer Inversion Pro

  • Cena: 12870.00 PLN
  • Opis ramy: Breezer D'Fusion stal CrMo
  • Widelec/amortyzator przedni: karbon
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: WTB Expanse, 32-622
ROWERY Breezer

Accent Freak Rival

  • Cena: 12499.00 PLN
  • Waga: 9.33 kg
  • Opis ramy: Accent Freak, carbon
  • Widelec/amortyzator przedni: Accent Freak, carbon
  • Grupa napędowa: SRAM Rival
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Panaracer GravelKing 700x43C, zwijane
ROWERY Accent

Orbea TERRA H41 1X

  • Cena: 12499.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium, potrójnie cieniowana, hydroformowana.
  • Widelec/amortyzator przedni: Carbon
  • Grupa napędowa: SRAM Apex
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Vittoria Terreno Dry Gravel 700x38c
ROWERY Orbea

Trek Checkpoint ALR 5

  • Cena: 12099.00 PLN
  • Waga: 9.75 kg
  • Opis ramy: Alpha Aluminium Serii 300, zwężana główka ramy, wewnętrzne prowadzenie linek i przewodów, prowadnica łańcucha 3S, suport T47, mocowania bagażnika i błotników, wbudowane mocowania toreb na ramę
  • Widelec/amortyzator przedni: Checkpoint, widelec z włókna węglowego, zwężana rura sterowa ze stopu aluminium, mocowania bagażnika
  • Grupa napędowa: SRAM Apex
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Bontrager GR1 Team Issue, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, obudowa Inner Strength, stopka z aramidu, 120 tpi, 700x40c
ROWERY Trek

Bulls MACHETE

  • Cena: 12089.16 PLN
  • Opis ramy: carbon fibre
  • Widelec/amortyzator przedni: Machete carbon
  • Grupa napędowa: Sram Apex AXS XPLR
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Schwalbe G-One R Evo, Super Race TLE 45-622
ROWERY Bulls

Kellys SOOT 90

  • Cena: 11999.00 PLN
  • Opis ramy: Karbonowa
  • Widelec/amortyzator przedni: Kellys Carbon Disc
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Schwalbe G-One Allround 40-622 (700x38C)
ROWERY Kellys

Superior X-ROAD Team Comp GR

  • Cena: 11599.00 PLN
  • Opis ramy: Carbon X-Road Race Mid Modulus,
  • Widelec/amortyzator przedni: X-ROAD carbon
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Schwalbe G-One Allround RaceGuard, 28x1.50"
ROWERY Superior

Argon 18 Grey Matter

  • Cena: 11553.59 PLN
  • Opis ramy: Aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: Grey Matter Specific
  • Grupa napędowa: SRAM Rival
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Vittoria Terreno Dry 700x38c
ROWERY Argon 18

 

GT Grade Carbon Elite

  • Cena: 11199.00 PLN
  • Opis ramy: Grade Carbon, potrójny trójkąt, pływający tylny trójkąt, Taperowana sterówka 1,5"
  • Widelec/amortyzator przedni: Grade Carbon Fork, Taperowana sterówka 1,5"
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: WTB Vulpine TCS Light, 700x40c, Dual DNA Compound, TCS Aramid Bead
ROWERY GT

Romet NYK

  • Cena: 10999.00 PLN
  • Waga: 8.50 kg
  • Opis ramy: Carbon
  • Widelec/amortyzator przedni: Carbon
  • Grupa napędowa: SRAM Apex
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: WTB Resolute 700x42C
ROWERY Romet

Broster GVR-CR 1000

  • Cena: 10699.00 PLN
  • Opis ramy: Carbon
  • Widelec/amortyzator przedni: Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: 700x40c
ROWERY Broster

Pells Raw 1

  • Cena: 9990.00 PLN
  • Opis ramy: alu
  • Widelec/amortyzator przedni: PELLS Raw Full Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '1x12
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Continental Terra Speed 700/40C
ROWERY Pells

Cinelli Hobootleg Geo

  • Cena: 9599.00 PLN
  • Waga: 12.20 kg
  • Opis ramy: stalowa / rurki COLUMBUS Cromor
  • Widelec/amortyzator przedni: karbonowy COLUMBUS Futura Adventure
  • Grupa napędowa: Shimano Tiagra
  • Ilość blatów i koronek: '2x10
  • Rozmiar kół: 29"
  • Opony: WTB Ranger / 29X2,25
ROWERY Cinelli

CTM KOYUK 3.0

  • Cena: 9290.01 PLN
  • Opis ramy: Alu
  • Widelec/amortyzator przedni: RCCFK G Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano GRX
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: WTB Riddler TCS light, 700x37c
ROWERY CTM

NS bikes RAG+ 1 2023

  • Cena: 8499.00 PLN
  • Waga: 9.60 kg
  • Opis ramy: AL6061-T6
  • Widelec/amortyzator przedni: NS Bikes Gravel+ 100% carbon
  • Grupa napędowa: SRAM Apex
  • Ilość blatów i koronek: '1x11
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: Vittoria Mezcal III 700x45c
ROWERY NS bikes

Creme La Ruta Rando 2023

  • Cena: 8199.00 PLN
  • Opis ramy: Stal Cromoly, podwójnie cieniowana
  • Widelec/amortyzator przedni: cromoly steel fork, 1-1/8"
  • Grupa napędowa: Shimano 105
  • Ilość blatów i koronek: '2x11
  • Rozmiar kół: 28" (700C)
  • Opony: WTB Horizon 47-584, 650Bx47
ROWERY Creme