Materiał zawiera treści reklamowe

Rower szosowy do 4000 zł

Sprawdź rowery szosowe do 4000 zł z kolekcji na 2023 rok.

Drukuj
Tomasz Makula

Budżet między 3 a 4 tys. zł zapewnia nam możliwość zakupu podstawowej szosówki. W tych rowerach nie znajdziemy żadnych fajerwerków, ale pozwolą nam rozpocząć szosową przygodę bez większych kompleksów. Przyglądamy się im bliżej.

Oczywiście nie oznacza to, że za mniej niż 3000 zł nie da się kupić roweru szosowego, ponieważ rynek ,,otwiera się" w przedziale między 2,5 a 3 tys. zł. Krótka analiza pozwala jednak szybko zaobserowować, że właśnie w badanym przedziale cenowym (3-4 tys. zł) można kupić najtańsze rowery, które technologicznie i w aspekcie wyposażenia stoją na poziomie, który pozwala traktować je jako nowoczesne i ergonomiczne. Sprzęt w tej cenie to po prostu podstawowe, ale dobre rowery. Oczywiście będą odczuwalnie gorsze, niż szosówki za 6 czy 7 tysięcy złotych, ale na pewno nie stawiające ograniczeń podczas jazdy. W omawianym segemncie możemy liczy na ramy i widelce z aluminium, podstawowe komponenty i napędy Shimano Claris lub ewentualnie Shimano Sora. Jednym słowem, wszystko będzie nowoczesne i dobre, ale budżetowe. Niestety minęły już czasy, gdy za 4000 zł można było kupić szosę ze średniej półki, teraz będą to rowery totalnie podstawowe - to efekt podwyżek cen w ostatnim czasie, dlatego naprawdę warto mocno selekcjonować rynkowe oferty. 

 

 

 

Zobacz również:

pokaż pełną listę

 

Rama i widelec

W omawianym segmencie standardem są aluminiowe ramy wyposażone w aluminiowe widelce. Producenci często wytwarzają jedną, identyczną ramę aluminiową, która wędruje zarówno do rowerów za około 4000 zł, jak i tych za 6000 zł. To dobrze dla nas, możemy otrzymać lepszy frameset, niż rynkowa średnia! Inni zaś, produkują dwa szkielety i tutaj mozemy spodziewać się już tego nieco tańszego. Zwracajmy więc uwagę, aby ramy były cieniowane i hydroformowane. Te będą lżejsze i sztywniejsze. Większość ram na rynku - mimo niskej ceny - będzie miała wszelkie nowoczesne standardy. Znajdziemy tu więc wewnętrznie poprowadzone linki, czy taperowane główki. Poza klasą aluminiowej ramy, zwróćmy też baczną uwagę na widelec - warto szukać modeli, które mają karbonowe modele, choć to raczej nisza w tym przedziale cenowym, ale jest to osiągalne. Oczywiście mając do dyspozycji 4 tys. zł możemy szukać też rowerów karbonowych, ale takowe znajdziemy tylko i wyłącznie wśród sprzętu używanego - tu warto być uważnym, by nie kupić roweru, w który włożyć będziemy musieli sporo pieniędzy. Jest to jednak kuszące - można bowiem nabyć maszyną znacznie wyższej klasy. Wszystko jest kwestią jego stanu technicznego i naszych zdolności jego oceny.

 

 

Napęd i wyposażenie 

Zróżnicowanie pod względem wyposażenia jest spore. Najczęściej spotkamy w tym segmencie rowery na podstawowym napędzie Shimano Claris, czyli grupie 2x8, choć im bliżej górnych widełek cenowych (czyli 4000 zł), tym częściej trafić można na Sorę (2x9). Sora ma twardszą sprężynę i nieco lepiej stabilizuje łańcuch na wertepach, ale poza samą jakością pracy, in plus odczujemy stopniowanie biegów. Ciaśniejsze, czyli lepsze w 9-, aniżeli 8-biegowej kasecie. To robi odczuwalną różnicę. 

W kontekście pozostałego wyposażenie - kół oraz wszystkich rurek (kierownica, mostek, sztyca) i siodełka - spodziewajmy się raczej modeli absolutnie podstawowych. Producenci dbają jednak o stosowanie ergonomicznych i wygodnych kompoenentów, o jakość jazdy i nasz komfort nie musimy się więc martwić. 

 
 

 

Czy to nadal waga ciężka?

Niestety pomimo tego, że producenci w wielu przypadkach oferują nam za 4 tys. zł rowery z bardzo przyzwoitymi ramami, to modele z dolnej półki nadal cechuje dość duża jak na szosówki waga, wahająca się w okolicach 9,5 - 10,5 kg. Dlaczego tak jest? Otóż masy dodają tu elementy wyposażenia, takie jak cięższe grupy Claris, Sora, ale i podzespoły takie jak koła, opony i inne - choćby podstawowe siodełka i sztyce. W przyszłości, jeśli będziemy chcieli udoskonalić nasz rower mamy więc spore pole do popisu pod względem zbicia jego nadwagi. Całkiem możliwe jednak, że dzięki szosówce za 4 tys. pokochamy kolarstwo szosowe do tego stopnia, że następnym krokiem będzie już tylko wyczynowa szosówka z karbonu. Znamy to z autopsji i obserwacji najbliższego, rowerowego otoczenia - szosa zaraża w tempie ekspresowym! Tymczasem, szukajcie rowerów poniżej 10 kg - takie da się upolować i są wystarczająco dynamiczne, by poczuć osławioną lekkość jazdy na rowerze szosowym. 

 

 

 

Co na rynku?

Przegląd szosówek do 4000 zł z kolekcji na rok 2023 oparty został o Katalog Rowerowy 2023. Więcej rowerów znajdziesz pod adresem: katalog.bikeworld.pl

 

Corelli The Race CR 3000

  • Cena: 3899.00 PLN
  • Waga: 11.10 kg
  • Opis ramy: aluminiowa
  • Widelec/amortyzator przedni: aluminiowy
  • Grupa napędowa: Shimano Sora
  • Ilość blatów i koronek: '2x9
  • Opony: 700x25C
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Corelli

Triban RC500

  • Cena: 3799.00 PLN
  • Waga: 10.60 kg
  • Opis ramy: Triban Evo z aluminium 6061 T6
  • Widelec/amortyzator przedni: aluminium 6061 T6,
  • Grupa napędowa: Shimano Sora
  • Ilość blatów i koronek: '2x9
  • Opony: Triban Resist+ 28c-622 / 700 x 28c 55 TPI.
  • Typ hamulców: Tarczowe hydr.
ROWERY Triban

Romet HURAGAN 2

  • Cena: 3699.00 PLN
  • Waga: 9.80 kg
  • Opis ramy: 6061 X-lite Aluminium
  • Widelec/amortyzator przedni: Full Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano Claris
  • Ilość blatów i koronek: '2x8
  • Opony: Michelin Dynamic Sport 700×25C
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Romet

Kross Vento 2.0

  • Cena: 3299.00 PLN
  • Opis ramy: Aluminium Lite
  • Widelec/amortyzator przedni: Aluminium/Carbon
  • Grupa napędowa: Shimano Claris
  • Ilość blatów i koronek: '2x8
  • Opony: MITAS SYRINX V80 700X25
  • Typ hamulców: Szczękowe
ROWERY Kross