Drukuj

Nowości Marin 2018: Trail, gravel i inne!

Marka Marin coraz śmielej poczyna sobie na europejskim i polskim rynku. Więcej ciekawych nowości i rowery, które wyróżniają się w swoich kategoriach cenowych - przyjrzeliśmy się najciekawszym propozycjom, jakie trafią do sprzedaży w Polsce.

Rift Zone 3Szymon Wołdziński

Marin jest marką o wyjątkowo ciekawym podejściu do projektowania rowerów. Nazwalibyśmy je skrajnie nieortodoksyjnym - nikt tu nie chce rywalizować w zacementowanych segmentach, w których ktoś coś robi od 70 lat i ciężko byłoby wszystkich przekonać, że można w kilka chwil zacząć robić to lepiej. Nie - Marin stawia na bardzo prężny dział Research & Design, świeże podejście do tematu, kreatywnych inżynierów, mocną współpracę z zawodnikami i amatorami - tak aby szukać zupełnie nowych odpowiedzi na aktualnie powstające potrzeby.

Co takie podejście oznacza w praktyce? Ogrom uwagi poświęcony rowerom tworzonym przede wszystkim dla przyjemności z jazdy. Trailowe fulle, hardtaile, wygodne szosowe endurance, zaskakujące gravele, a nawet przełajówki - to w tych rowerach leży siła ofert Marina. Producent nie trzyma się też konwenansów i praktycznie każdy model z danego typu w jakiś sposób wyróżnia się na tle konkurencji - pokazując, iż dominuje tu myślenie skupione wokół tego, jak coś zrobić lepiej, a nie tak, jak wszyscy. Co więcej - Marin pracuje też ciągle nad tym, jak adaptować ciekawe technologie i rozwiązania do rowerów... jak najtańszych.

Sezon 2018 będzie rekordowy, jeśli chodzi o ilość modeli Marin dostępnych na polskim rynku. Pojawią się zarówno nowości, jak i dodatkowe warianty rowerów, które już są Wam dobrze znane.

Rowery górskie

Gorącą pozycją w ofercie Marina z pewnością będzie model B-17 - zaprojektowany jako niedroga, uniwersalna maszyna do wszystkiego. Przystępność cenowa jest tutaj naprawdę kluczowa - podstawowy wariant oznaczony jako 1 wyceniono na 6999 zł. Na pokładzie tego zgrabnego fulla o skoku 120 mm znajdziemy m.in. koła 27.5+, zawieszenie Rock Shox ze 130 mm widelcem Recon Gold RL oraz napęd 1 x 11 SRAM Nx. Co ciekawe, to jeden z nielicznych modeli full suspension na rynku, z kołami plus, który przy cenie poniżej 7000 zł oferuje również... regulowaną sztycę TranzX! Dostępne będą także warianty droższe. Model 2 za 8999 zł oferuj przykładowo napęd Shimano SLX M7000 i amortyzator przedni Rock Shox Revelation. Uniwersalność tego modelu z piastami boost podkreśla możliwość przejścia na koła 29 cali.

B - 17 1Marin
B - 17 1Marin

Model Hawk Hill wzbudził nielada sensację na początku roku, okazując się jednym z najtańszych rowerów full suspension zaprojektowanych zgodnie z najnowszymi trendami w projektowaniu tego typu rowerów. Agresywna geometria, 120 mm skoku zawieszenia i... cena. Podstawowy model 1 wyceniono na 5499 zł, czyli praktycznie 1000 zł mniej niż rok temu. Za tę cenę otrzymujemy napęd 1x10 z przerzutką tylną Shimano Deore, widelec Rock Shox Recon. Droższe warianty wyceniono na odpowiednio 6499 i 8999 zł. Na pokładzie Hawk Hill 2 można już liczyć na regulowaną sztycę, napęd 1 x 11 SRAM Nx i wspomniany Rock Shox Recon. Modele Hawk Hill wyposażono w koła 27.5 cala.

Hawk Hill 1Marin
Hawk Hill 2Marin

Nowością są modele Rift Zone. Bazują one na platformie Hawk Hill, jednak dodają potencjał jaki niosą ze sobą koła 29 cali. Podobnie jak w przypadku protoplasty, tutaj również utrzymano rewelacyjne ceny. Do polskiej oferty trafiają trzy odmienne specyfikacje. Podstawowa Rift Zone 1 wyposażona jest w napęd 1 x 10 Shimano Deore, amortyzator przedni Rock Shox Recon oraz damper X-Fusion. Wyceniono ją na 5599 zł. Droższy model Rift Zone 2 to praktycznie w pełni funkcjonalny rower all mountain za 6599 zł - posiada już napęd 1 x 11 SRAM Nx, regulowaną sztycę i zawieszenie Rock Shox. Modele Rift Zone oferują 120 mm skoku i wspomniane koła 29 cali z piastami Boost, można więc instalować w nich bardzo szerokie opony.

Rift Zone 1Marin
Rift Zone 2Marin
 

Gravele i przełaj

Jeśli chodzi o ofertę na coraz popularniejsze rowery szutrowe, Marin ma naprawdę dużo do powiedzenia i to w szczególnie dobrym stylu. Nie od dzisiaj wiadomo, że to właśnie za Oceanem tego typu rowery są najbardziej popularne i projektuje się je zdecydowanie bardziej radykalnie, niż robią to producenci z Europy. 

Linia rowerów Gestalt to aluminiowe gravele o zróżnicowanym osprzęcie. Na polskim rynku odnajdziemy trzy wersje. Podstawowy Gestalt 1 wyceniony został na równe 4000 zł. Na pokładzie m.in. aluminiowy widelec i napęd Shimano Sora 2x9 z korbą 50/34 oraz mechaniczne hamulce tarczowe TRP Spyre C. Nie zapomniano też o jednych z najlepszych gravelowych opon na rynku - Schwalbe G-One o szerokości 30 mm. Droższy model Gestalt 2 za 4499 zł oferuje już karbonowy widelec i grupę Shimano Tiagra. Jest jeszcze Gestalt X-10 wyposażony w, jak sama nazwa podpowiada, napęd 1x10 SRAM Apex. Jego cena to 4749 zł.

Gestalt X10Marin
Gestalt 2Marin

Nicasio to rowery o gravelowych konotacjach projektowane z myślą o codziennej komunikacji. W ofercie dwa warianty - klasyczny Nicasio z kierownicą typu baranek, stalową ramę i widelcem, napędem Claris oraz mechanicznymi tarczówkami za 2899 zł. Jest też nowośc  - Nicasio RC. To rasowy commuter na stalowej ramie i widelcu, z napędem Shimano Nexus o 8 biegach i prostą kierownicą. Wyposażono go też w pełne błotniki. Cena - 3199 zł.

NicasioMarin
Nicasio RCMarin

Cortina AX to modele do kolarstwa przełajowego. Dostępne są dwie specyfikacje. Cortina AX 1 w cenie 5299 zł na aluminiowej ramie, karbonowym widelcu oraz napędzie Shimano Tiagra. Do tego mechaniczne hamulce tarczowe TRP Spyre C i korba FSA Gossamer. Droższy wariant AX 2 w cenie 8299 zł oferuje napęd SRAM Apex 1 x 11 wraz z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi. 

Cortina AX 2Marin
Cortina AX 1Marin

Four Corners to jeszcze jeden ciekawy commuter. Nowy model otrzymał bardziej zrelaksowaną geometrię. W cenie 3699 zł możemy liczyć na napęd Shimano Sora w układzie 3x9, stalową ramę i widelec, mechaniczne hamulce tarczowe TRP Spyre C oraz multum mocowań do toreb, bidonów, bagażników i innego wyprawowego wyposażenia.

Four CornersMarin
ArgentaMarin

Argenta i Ravenna to z kolei wygodne szosy endurance. Podstawowy model wyceniono na 2799 zł - za tę cenę otrzymujemy aluminiową ramę, karbonowy widelec i napęd Shimano Claris 2 x 8. Droższy model Comp wyceniono na 3299 zł.

San Anselmo DS1Marin
San Anselmo DS2Marin

W ofercie Marina nie zabrakło także popularnych modeli rowerów crossowych, zwanych często hybrydami. Nowością są modele damskie San Anselmo z odświeżoną geometrią. Podstawowy San Anselmo DS1 za 1699 zł oferuje m.in. widelec SR Suntour NEX, napęd 3x7 Shimano Tourney i mechaniczne hamulce tarczowe. Droższy San Anselmo DS2 to już 24 biegi, Suntour NEX z blokadą i hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano M315 - wszystko za 2099 zł. Warto dodać, że napędy rowerów tej linii wyposażone są już w kasety, a nie wolnobiegi, co w cenie San Anselmo nie jest takie oczywiste. Marin posiada też w ofercie oczywiście męskie odpowiedniki powyższych crossówek - to modele San Rafael.

Dystrybucja: Motor-Land