Panaracer SwoopAllTrail na szlaku

Test opon MTB Panaracer SwoopAllTrail Compe 650B 27,5x2.10

Drukuj
Panaracer
Tomasz Wienskowski

Japońska marka nie osiada na laurach. Panaracer posiada w swojej kolekcji coraz większą liczbę ciekawych modeli opon. Ostatnio testowaliśmy SwoopAllTrail. Zobaczcie jak ten uniwersalny model sprawdza się w praktyce.

Budowa i użytkowanie

Panaracer SwoopAllTrail oparta jest na aramidowym kordzie. Zwijana opona o wartości TPI wynoszącej 60 jest dobrym przykładem uniwersalnej gumy ze średniej półki, która zadowoli średnio-zaawansowanych użytkowników szukającej all-roundowego modelu.

Zarówno z przodu jak i z tyłu mieliśmy zamontowany model w rozmiarze 27.5 x 2.10. Pierwszym co zwraca uwagę przy obserwowaniu opon jest stosunkowo agresywny bieżnik. Podobne uczucia zyskaliśmy na szlaku.

Panaracer
 
Panaracer
 

 

Podczas jazdy w zróżnicowanym terenie (leśne ścieżki z korzeniami, niewielkimi kamieniami, lekkie błoto i piasek) wyraźnie oduczliśmy uniweralność testowanych Panaracerów. SwoopAllTrail chętnie wgryza się w teren, przez co trakcja staje się bardziej kontrolowana niż na wielu innych modelach typu all-round. Częściowo odbywa się to kosztem zwiększonych oporów toczenia, ale różnica nie jest bardzo odczuwalna.

 

Wyraźnie podniesione klocki boczne oraz ich asymetryczne ułożenie sprawiają, że opony gładko pozwalają pokonywać ostre zakręty. Przy niskich i średnich prędkościach nie odczuliśmy żadnych problemów przy wchodzeniu zarówno w szerokie zakręty, jak i ciasne miejsca. Na dużych prędkościach czasami odczuwaliśmy lekkie odchodzenie opony w bok, ale praktycznie tylko na długich wirażach. To raczej kwestia wyczucia gumy niż samej budowy i wydaje nam się, że wymaga po prostu praktyki.

Panaracer
 
Panaracer
 

 

Na krótkich odcinkach piaszczystych i błotnistych guma sprawuje się nieźle. Nie jest to oczywiście typowa opona do podobnych zastosowań, ale jak na jej "all-roundowy" charakter jest całkiem dobrze. Agresywny bieżnik pomaga w przedzieraniu się przez taki teren, szczególnie przy wyższej prędkości. Próby manewrowania w głębokim błocie na niskich prędkościach mogą skończyć się niepowodzeniem, ale nie takie jest przeznaczenie SwoopAllTrail.

Podczas podjeżdżania opona nie stawia wyraźnych oporów. Na sztywnych górkach miło wgryza się w teren utrzymując zadaną trakcję. SwoopAllTrail nie jest również specjalnie ciężka (570g), dzięki czemu odczuwamy także tę zaletę w trakcie jazdy pod górę.

 

Podsumowanie

Panaracer SwoopAllTrail to bardzo dobry model dla wymagających użytkowników MTB. Stosunkowo lekka (570g)guma zbudowana jest na aramidowym kordzie, co poprawia trakcję roweru i płynność jazdy. SwoopAllTrail to przede wszystkim opona dla osób szukających uniwersalnej gumy, radzącej sobie nieźle zarówno w suchym i wilgotnym terenie, nieźle wgryzającej się w każde podłoże.

Oprócz wersji Compe, do nabycia jest również model SWOOP AllTrail Profi (69,90zł). Opona jest drutowana, a jej TPI wynosi 30. Wysokość klocków, ich charakter budowy oraz rozmieszczenie są identyczne jak w modelu Compe. Waga Profi wynosi 680g.

Specyfikacja

Panaracer SwoopAllTrail
  • Rozmiar: 27.5 x 2.10 AM    
  • Kord: Aramid
  • TPI: 60
  • Waga: 570g
  • Inne wersje: 26 x 2.10
  • Cena: 105zł
Katalog 2014 Opony Panaracer

 

Fot.: Tomasz Wienskowski
Dystrybutor: www.velo.pl