Boardman 2016

Drukuj

Brytyjski producent rowerów, Boardman, przechodzi spore zmiany w ostatnich latach. Konstrukcje tej marki są coraz bardziej zaawansowane, a wprowadzone na rok 2016 nowe i odświeżone produkty w połączeniu z nowym logo to kolejny etap rozwoju tej marki.

 
 

Oprócz odświeżonej strony internetowej i nowego logotypu na swoich ramach, Boardman na sezon 2016 wprowadził sporo poprawek w swoich karbonowych konstrukcjach. Zacznijmy od modelu AIR, a więc aerodynamicznej szosówki. W modelach od 9.4 wzwyż producent umieścił nowy widelec T9 wyposażony w zintegrowany hamulec, który zapożyczony został z czasowego modelu TTE. Dodatkowo rower otrzymał technologię AST - chropowatą teksturę na powierzchni, która polepsza aerodynamiczne właściwości. Chris Boardman, legendarny brytyjski kolarz i właściciel marki nazwanej swoim nazwiskiem, określił oszczędność dzięki tej technologii na 2 %, co przy godzinnej jeździe przekłada się na oszczędzone 23 W. Cena AIR 9.4 zaczyna się od niecałych 4000 funtów brytyjskich, a w wyposażeniu odnajdziemy Ultegrę Di2 oraz nowe karbonowe koła Boardmana - AIR Elite Seven, które łączą niższą (45 mm) obręcz przednią z wyższą z tyłu (55 mm). Oprócz tego modelu dostępne są tańsze specyfikacje bez nowego widelca T9, ale wciąż wyposażone w konstrukcje z zintegrowanym hamulcem, których ceny zaczynają się od 2199 funtów. Ceny topowych konfiguracji potrafią dojść do 8499 funtów.

 
 

CXR to odświeżona rama przełajowa. Nowa konstrukcja otrzymała osie sztywne thru-axle 15mm, a od modelu 9.2 wzwyż zintegrowane prowadzenie pancerzy - podstawowy model 9.0 powstający z aluminium posiada pancerze poprowadzone na zewnątrz ramy. Ceny zaczynają się od niecałych 1600 funtów za podstawowy model na aluminiowej ramie i osprzęcie SRAM Rival. Najtańszy karbonowy model 9.2 to koszt blisko 2500 funtów, a topowa odmiana na elektronicznej Ultegrze kosztuje niemal 3500 funtów.

 
 

Dla fanów ram powstających z metalu, Boardman przygotował coś zupełnie nowego - tytanową szosę w nowoczesnym wydaniu - z hamulcami tarczowymi, stożkowatą rurą sterową oraz osiami 15 mm thru-axle. SLR Endurance Titanium powstaje ze stopu 3AL 2.5V i otrzymał suport PF30. Dostępny będzie frameset w cenie £1999,99, a także dwa kompletne rowery - 9.2 z mechaniczną Ultegrą, którego wyceniono na niecałe 3500 funtów oraz 9.4 z karbonowymi koła i elektroniczną wersją Ultegry za niemal 5000 funtów.

 
 

Interesująco prezentują się topowe konfiguracje kilku modeli z serii Signature. Jest to seria ram, w których zainstalowane zostały topowe grupy osprzętu, koła i komponenty takich marek jak Zipp, czy też Enve. W serii Signature dostępne będą rowery oparte o ramy SLR Race, SLR Endurance oraz SLR Endurance Disc z tarczówkami. Ceny tych modeli wahają się od 6300 do blisko 8500 funtów.

Boardman w roku 2016 planuje także mocniej pokazać się na rynku odzieży, a także komponentów - dostępna będzie cała gama karbonowych kół, które zainstalowane także będą w wielu wymienionych konfiguracjach kompletnych rowerów Boardmana. Na swojej nowej stronie internetowej producent umieścił ponadto narzędzie pozwalające na indywidualne dobranie malowania swoich ram.

Info: www.boardmanbikes.com