Szosowy Cube 2016

Drukuj

Niemiecki producent rowerów zaprezentował dwa nowe rowery szosowe. Pierwszy to nowy Agree, czyli karbonowy model ze średniej półki cenowej, z kolei drugi to Attain, komfortowa rama występująca w wersji karbonowej i aluminiowej.

 

Nowy Agree w mocnym stopniu stawia na aerodynamikę. Producent zdecydował się na użycie aerodynamicznych (ale nie przesadnie) przekrojów niektórych rur, zintegrowanej z ramą korony widelca oraz zintegrowanego zacisku sztycy. O ile topowy Litening stawia wyłącznie na klasyczne hamulce szczękowe, to Agree z niższej półki cenowej dostępny będzie w dwóch wersjach jednocześnie - standardowej oraz Disc z tarczówkami, w której znalazły się osie sztywne Syntace X-12. Rama powstawać będzie z karbonu C:62 i ważyć ma około 1 kg, natomiast waga widelca wyniesie około 370 g.

 
 

W sprzedaży pojawi się pięć modeli - dwa z klasycznymi hamulcami i trzy z tarczówkami. Topowy SLT Disc otrzymał osprzęt Shimano Dura-Ace i koła Fulcrum Racing Quattro dostosowane do hamulców tarczowych. Waga tego modelu to 7,7 kg. W Agree C:62 SL, czyli topowej odmianie z klasycznymi hamulcami znajdziemy natomiast grupę Shimano Dura-Ace i koła Fulcrum Racing 44. W tańszych modelach odnajdziemy prostsze odpowiedniki Dura-Ace, a więc osprzęt klasy Ultegra i 105.

 

Attain będzie podstawowym modelem w stajni Cube. Rama ta należy do segmentu "endurance", co oznacza, że oferować będzie większą dawkę komfortu, m.in. poprzez geometrię oraz specjalny projekt ramy, która ma być zdolna do pochłaniania nierówności. Attain do sprzedaży trafi w karbonowej wersji GTC oraz aluminiowej HPA. Obydwie odmiany dostępne będą zarówno z klasycznymi hamulcami, jak i tarczówkami. Ceny podstawowego Attain HPA z osprzętem Shimano Claris zaczynać się mają już od około 3500 zł. Topowa karbonowa odmiana GTC SL Disc otrzyma osprzęt Shimano Ultegra, koła DT Swiss Spline R24 oraz hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano BR-RS505. Cena takiej konfiguracji przekroczy kwotę 10000 zł.

Dystrybutor: www.cube.pl