Auric i Rakan - nowy rozdział dla Fuji

Drukuj

Fuji zaprezentowało dwa zupełnie nowe fulle - model Auric przeznaczony do All Mountain oraz uniwersalnego Rakana, który sprawdzi się w jeździe ścieżkowej a nawet XC. Obie te konstrukcje oparte zostały o przemyślane i opatentowane zawieszenie MLink.

 
 

MLink to zawieszenie o czterozawiasowej konstrukcji z pivotem umieszczonym mniej więcej w środku rur łańcuchowych - właśnie stąd pochodzi nazwa tego rozwiązania, bo MLink to skrót od Mid Link. Zdaniem przedstawicieli koncernu Fuji ich projekt zawieszenia jest najlepszym systemem dostępnym na rynku, które w idealny sposób łączy najlepsze właściwości długich wahaczy z krótkimi - jako użytkownicy zyskujemy redukcję obciążeń na pivotach oraz sztywniejszy i krótszy tylny trójkąt.

 
 

 

Brian McKinney, manager marketingu oddziału MTB Fuji zapewnia, że platforma MLink gwarantuje wysoką efektywność podczas podjazdów, a jednocześnie gwarantuje świetne właściwości w trakcie zjazdów. MLink ma zmienić percepcję użytkownika na temat tego, jak komfortowy może być rower typu full suspension, a nowo wprowadzone Auric i Rakan mają być otwarciem nowej ery dla marki Fuji w kategorii rowerów MTB.

 
 

Konstrukcję tę znajdziemy w dwóch nowych rowerach Fuji. Pierwszy z nich to aluminiowy Auric do all mountain. Zawieszenie MLink,160 mm skoku i koła w rozmiarze 27,5" mają zapewnić świetne właściwości na ciężkich, wymagających szlakach. Ramę zbudowano w oparciu o powiększoną, hydroformowaną rurę dolną i stożkowatą rurę sterową. Ponadto w konstrukcji odnajdziemy piastę tylną Boost 148x12, rurę czołową umieszczoną pod kątem 67 stopni oraz suport press-fit 30. Auric w sprzedaży pojawi się w czterech rozmiarach, a na rynku europejskim dostępne będą jego 3 specyfikacje, które wyposażone zostaną w grupy od Shimano Deore i XT do SRAM X01. Ceny Aurica zaczynać się będą od 14 099 zł.

 
 

W przeznaczonym do XC/trail modelu Rakan znalazły się koła w rozmiarze 29 cali oraz 120 mm skoku. Konstrukcja otrzymała piasty w technologii Boost - 148 z tyłu i 110 z przodu, co w połączeniu z rurą czołową nachyloną pod kątem 69 stopni oraz rurami łańcuchowymi o długości 449 mm pozwoli osiągnąć świetne przenoszenie mocy, doskonałą zwrotność w ciaśniejszych sekcjach oraz stabilność przy wyższych prędkościach. Aluminiowy Rakan, wykonany z wysokiej jakości stopu A6-SL z cieniowanymi rurkami otrzymał ponadto stożkowatą rurę sterową, suport press-fit 30 i wewnętrznie poprowadzone pancerze, zgodne ze standardem side-swing. Rower dostępny będzie w czterech rozmiarach oraz dwóch wersjach wyposażenia (w USA trzy wersje). Rakan 1.5 otrzyma kombinację grup Deore i XT (jego cena to 12 449 zł), natomiast wyższy Rakan 1.3 wyposażony będzie w kompletną nową grupę Shimano XT 2x11 i kosztować będzie 14 449 zł.

Oba modele dostępne mają być już w listopadzie.

Dystrybutor: www.fujibikes.com